Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Application of Friction Stir Welding in Aircraft Structures
Šrubař, Martin ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Aluminium alloys series 2XXX and 7XXX are not normally considered weldable by traditional methods. They are widely used as a part of aerospace structures. The common practise joining technology is riveting. Emerging technology of friction stir welding (FSW) has shown promising results in welding of these alloys. In this thesis we have investigated application of FSW technology in aircraft structures mainly as substitution of riveting on stringer reinforced panels. Manufacturing process steps were determined and further optimisation procedures were suggested. Knowledge base for setting basic welding parameters has been created and comparison of a sample of riveting and FSW technologies on a simple final element method model sample was examined in order to identify differences in stress distribution character in the riveted and FS welded samples.
Závislost mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin
Růžička, Martin ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o závislosti mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin. V úvodu je zpracován přehled hlinkových slitiny a jejich charakteristiky. Následuje rozbor zpracování slitin hliníku, kde je velká část věnována průběhu precipitačního vytvrzování. V druhé části práce je obsažena praktická část, která popisuje metodiku měření tvrdosti a pevnosti v tahu s popisem procesu měření. Na konci jsou naměřena data zpracována do grafu a výsledky vyhodnoceny.
Nové slitiny hliníku v konstrukci letadel
Przeczek, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nově vyvinutými tvářenými slitinami hliníku určenými pro aplikace v leteckém průmyslu. Úkolem práce je porovnat v současnosti používané letecké hliníkové slitiny s klasickými a naznačit směr vývoje v této oblasti. Porovnání je zaměřeno především na vylepšení mechanických popřípadě technologických vlastností slitin.
Zkušební metody kompozitních materiálů
Cieslar, Bogdan ; Trnkóci, Michal (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Stručná příručka o normovaných zkouškách mechanických vlastností kompozitních materiálů zpevněných uhlíkovými, skleněnými a aramidovými vlákny. Práce obsahuje přehled nejdůležitějších normovaných zkoušek používaných v letectví a jejich stručný popis.
Improving of Brayton cycle for aero gas turbine
Acevedo Silva, Rodrigo Alberto ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is a research about Brayton cycle. It contains different methods on how to improve the efficiency of the cycle. Also it explains one of these methods more precisely and describes different options such as IRA (Intercooled Recuperative Aeroengine) which is a project from Munich Technical University. Besides it explains different studies about heat exchangers and how these modifications could help to improve fuel economy.
Hybridní lepené spoje kovových a kompozitních materiálů
Jetela, Václav ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
První část práce s názvem „Hybridní lepené spoje kovových a kompozitních materiálů“ obsahuje popis povrchových úprav adherendů. Rovněž je uveden aktuální ucelený přehled lepidel používaných pro spojování kompozitních a kovových adherendů. Druhá část práce je zaměřena na zkoušky smykové pevnosti hybridních spojů. Byl zkoumán vliv tloušťky adherendu, délky přeplátování a vliv přípravy povrchu na smykovou pevnost spoje. Naměřené závislosti jsou ověřeny FE analýzami s dostatečnou přesností. Poznatky a závěry uvedené v práci je možné využít pro optimální návrh hybridního spoje duralu a kompozitu.
Technická dokumentace částívyrobených z kompozitních materiálů
Vlček, Dalibor ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje pravidla platná pro tvorbu technické dokumentace částí vyrobených z kompozitních materiálů. V první části je stručně shrnuta charakteristika těchto materiálů. V dalších částech jsou uvedeny principy zpracování dokumentace dle souboru evropských norem EN 4408. Cílem této práce je shrnutí zásad platných pro vedení konstrukční a technologické dokumentace dílů leteckých konstrukcí vyrobených z kompozitních materiálů ve formě stručné příručky.
Zvýšení stability chodu odstředivého kompresoru
Růžička, Miroslav ; Třetina, Karel (oponent) ; Kmoch, Petr (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Odstředivé kompresory s vysokým stlačením jsou používány v malých leteckých turbínových motorech a turbodmychadlech. Při vysokých otáčkách ale mají úzký rozsah stabilní práce a běžně používané kompresory s dozadu zahnutými lopatkami nejsou schopny požadovaný rozsah stabilní práce zajistit. Za účelem jeho rozšíření jsou používána některá antipumpážní opatření jako vnitřní obtokový kanál (OK, IRC), umístěný ve vstupu do kompresoru. Disertační práce je zaměřena na výzkum vlivu OK na provozní parametry odstředivého kompresoru. Nejprve byly různé geometrie OK zkoumány s využitím CFD výpočetních metod na zjednodušených modelech. Geometrie, jež dávala nejlepší výsledky z pohledu průtoku a ztrát v obtokovém kanále byla použita pro zkoušky na modelovém zařízení. Následně ta samá geometrie byla zkoušena na reálném kompresoru v experimentálním turbínovém motoru za účelem ověření vlivu na charakteristiku kompresoru - stlačení a účinnost. Současně byly prováděny 3D CFD analýzy OK s modelem oběžného kola kompresoru a výsledky porovnány s výsledky experimentu na modelu a kompresoru. Navíc bylo, s využitím tříotvorové tlakové sondy, provedeno měření proudového pole za výstupní štěrbinou z OK a porovnáno s průběhy rychlostí získanými z numerických simulací.
Experimentální určení vhodného technologického postupu výroby bezpilotního prostředku metodou FDM
Hubáček, Jan ; Klement, Josef (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem materiálu a technologie pro 3D tisk letadel pomocí metody Fused Deposition Modeling. Pro testování bylo zvoleno 9 materiálů, které jsou dostupné pro tisk touto metodou a mají zajímavé charakteristiky pro tisk bezpilotních létajících prostředků. Pro zjištění mechanických charakteristik každého materiálu byla použita tahová zkouška podle normy pro plasty. Materiál v této zkoušce musel splnit určitá kritéria zásadní pro tisk letadel, aby mohl pokračovat do další části experimentu. Následovala zkouška trojbodým ohybem na křídle. Zde byly testovány dva segmenty kořene křídla s lepeným spojem a samostatný segment křídla. Na základě výsledků tahové zkoušky a zkoušky trojbodým ohybem křídla se hledala souvislost mezi těmito zkouškami. Bylo experimentálně zjištěno, že materiál PLA, který se v současné době již pro tisk letadel používá, nebyl překonán. Materiály s lepšími předpokládanými mechanickými vlastnostmi byly nakonec znevýhodněny jejich horšími technologickými vlastnostmi.
Termoplastické kompozitní materiály a jejich použití na leteckých konstrukcích
Vráblíková, Lucie ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá termoplastickými kompozitními materiály v leteckém průmyslu. Cíle bakalářské práce jsou rozděleny do tří částí. První část práce obsahuje přehled základních vlastností vláknových termoplastů, jejich složení a charakteristiku. V druhé části jsou uvedeny různé technologie výroby termoplastů. Poslední část se zabývá aplikacemi termoplastických kompozitních materiálů v leteckém průmyslu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
17 KLEMENT, Jan
4 Klement, Jakub
17 Klement, Jan
2 Klement, Jaroslav
4 Klement, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.