Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití Montessori pedagogiky při logopedické prevenci u dětí předškolního věku
Doutnáčová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o tématu montessori pedagogiky a jejího využití při logopedické prevenci u dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je analýza metod využívaných v montessori pedagogice při poskytování logopedické prevence v montessori mateřských školách. Bakalářská práce je koncipována do tří kapitol. V prvních dvou kapitolách jsou popsána teoretická východiska, o které se práce opírá. Na základě odborné literatury kapitoly definují obě zvolená témata. V první teoretické části se práce zabývá teoretickými východisky z oblasti logopedie. Obsahem jsou informace o komunikaci, o vývoji řeči a jazyka, o oblastech, které tento vývoj ovlivňují a na závěr o logopedické prevenci. Druhá část popisuje další oblast, kterou se práce zabývá, a tedy montessori pedagogiku, její principy, vznik a aktuální podobu v Česku i ve světě. Třetí kapitolu práce tvoří empirická část, která se věnuje samotnému výzkumnému šetření. Pro výzkumné šetření byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu. Pomocí rozhovorů a přímého pozorování ve dvou zvolených mateřských montessori školách v Praze byl analyzován průběh logopedické prevence v zařízeních. Dále byly zkoumány metody a pomůcky typické pro montessori vzdělávání a možnost jejich využití při logopedické prevenci. Na základě šetření byla ověřena možnost...
Motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Nováková, Monika ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Práce zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje zejména psychomotorickému vývoji dítěte od narození až po předškolní věk. Dále se práce zabývá řečovým vývojem dítěte a jednotlivými stadii ontogeneze řeči. Třetí kapitola je věnována narušené komunikační schopnosti se zaměřením na diagnózy opožděného vývoje řeči, dyslalie a vývojové dysfázie. V závěru teoretické části jsou jmenovány a popsány nejčastěji využívané diagnostické materiály, zjišťující úroveň motoriky dětí v předškolním věku. Hlavním cílem empirické části je zjistit úroveň motorických schopností dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Hlavní metodou výzkumu kvantitativního charakteru je sada úloh diagnostikující úroveň motorických schopností. Výsledky 15 zúčastněných probandů jsou následně porovnány se stejně početnou kontrolní skupinou dětí bez narušené komunikační schopnosti. Uvedený výzkum je doplněn dotazníkovým šetřením, které je zaměřeno na psychomotorický vývoj dítěte. Tato část výzkumu umožňuje stanovit míru vlivu psychomotorického vývoje na úroveň komunikační schopnosti dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: Motorické schopnosti, psychomotorický vývoj, narušená komunikační schopnost,...
Využití technických pomůcek v logopedické terapii u osob po cévní mozkové příhodě
Krajíčková, Iveta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití technických pomůcek při logopedické terapii u osob po cévní mozkové příhodě. Je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část této práce je věnována charakteristice cévních mozkových příhod a poruchám v oblasti řečové komunikace vzniklým v důsledku prodělání tohoto akutního onemocnění. Nastíněny jsou zde také konkrétní technické pomůcky pro oblast logopedické péče. Empirická část obsahuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru, ve kterém bylo užito případových studií. Hlavním cílem bylo zjistit, jaká technická pomůcka byla při terapii užita. Rovněž je v této části práce uvedeno, z jakého důvodu logoped konkrétní pomůcku zvolil, jak probíhalo její užití a také je zde popsán pacientův vztah k využití technické pomůcky při logopedické terapii. KLÍČOVÁ SLOVA cévní mozková příhoda, logopedická terapie, technické pomůcky
Vliv kojení a raného způsobu krmení na vývoj artikulačních obtíží
Businská, Markéta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je na speciálně-pedagogické téma se zaměřením na oblast logopedie. Ve své teoretické části shrnuje poznatky z problematiky vývoje řeči u dětí v raném věku a věku předškolním, zaměřuje se také na souvislost mezi kojením a jinými způsoby krmení v raném věku, vývoj orofaciální soustavy a vývoj artikulace jednotlivých hlásek. V praktické části je uveden výzkum kvalitativní povahy. Obsahuje informace z rozhovorů s matkami dětí, které mají diagnostikovanou dyslalii. Na základě zakotvené teorie byly zpracovány získané informace a vytvořeny závěry výzkumu. Klíčová slova dyslalie, orofaciální soustava, kojení, krmení, vývoj řeči, dudlík, zakotvená teorie
Logopedická intervence u dospělých osob s kognitivně-komunikačními deficity
Stöcklová, Alžběta ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem realizace logopedické intervence u dospělých osob s kognitivně-komunikačními deficity. Text práce je rozdělen na část teoretickou a empirickou, které společně tvoří pět kapitol. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. V první kapitole stručně charakterizuje problematiku kognitivně-komunikačních deficitů. Dále podrobně představuje vybrané typy onemocnění, které souvisejí s empirickou částí práce. Čtvrtá kapitola popisuje logopedickou intervenci u daných onemocnění. Poslední kapitola představuje empirickou část práce. Pro realizaci výzkumu bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Pomocí případových studií byla popsána logopedická intervence u dospělých osob s kognitivně-komunikačními deficity a následně byly zhodnoceny její dvě složky - logopedická diagnostika a terapie. Kromě kazuistiky byly využity metody polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování a sběru dat z dokumentů. Klíčová slova logopedická intervence, kognitivně-komunikační deficit, syndrom demence, vývojový mentální deficit, případová studie, komunikace
Možný přínos vznikající mobilní aplikace KROK v rámci intervence u osob s balbuties
Novotná, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá možným přínosem konkrétní mobilní aplikace, která nese název KROK, což je akronym následujících slov:" K - konec, R - rychlým, O - odpovědím, K - koktavost." Mobilní aplikace je určená osobám, které mají problémy s plynulostí řeči, hlavně pak těm s diagnózou koktavost neboli balbuties. Úvodní část teoretické části se věnuje problematice koktavosti, zabývá se terminologií, etiologií, symptomatologií a klasifikací koktavosti. Další část diplomové práce popisuje možné formy diagnostiky a terapie koktavosti. Poslední část teoretické části diplomové práce se již konkrétně zaměřuje na techniky a postupy, které mohou být využívané mobilní aplikací KROK. Empirická část diplomové práce se pak věnuje samotnému výzkumu, který zjišťuje, jaké by jednotlivé techniky, které by mohly být využité v mobilní aplikaci KROK, mohly mít přínos pro osoby s balbuties.
Zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních
Horynová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tématem této diplomové práce je zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních. Práce je členěna na čtyři kapitoly, z nichž první tři jsou teoretické, čtvrtá kapitola praktická. První teoretická kapitola pojednává o stáří, definuje základní pojmy a charakterizuje stáří po stránce tělesné, duševní a sociální. Druhá kapitola je věnována problematice neurogenních poruch komunikace, jejich etiologii, symptomatologii, diagnostice a terapii. Třetí teoretická kapitola popisuje systém zdravotní a sociální péče o seniory v České republice s důrazem na systém poskytování logopedické intervence v resortech zdravotnictví a práce a sociálních věcí. Čtvrtá, empirická část je zpracována jako kvantitativní popisné šetření. Hlavní metodou sběru dat je dotazníkové šetření realizované v domovech pro seniory v České republice. Uvedený výzkum je doplněný o kvalitativní analýzu rozhovorů s logopedkami, které poskytují logopedickou intervenci v domovech pro seniory. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a jakým způsobem je zajištěna logopedická intervence u seniorů v domovech pro seniory. Jednotlivé subkapitoly empirické části představují výzkumné cíle a stanovené hypotézy, použité metody, vlastní zpracování kvantitativního i kvalitativního šetření, ověření stanovených hypotéz a závěry šetření s...
Vzdělávání dítěte s narušenou komunikační schopností na základní škole běžného typu
Dudáčková, Gabriela ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním dětí s komunikačními problémy na běžné základní škole. V teoretické části je popsán ontogenetický vývoj řeči, poruchy řeči a jazykové roviny. Druhá kapitola se zabývá komunikací a narušenou komunikační schopností. Je zde také zařazena podkapitola o autismu, Aspergerově syndromu, vývojové dysfázii a zásadách komunikace s dětmi s výše zmíněným znevýhodněním. Jsou zde také vysvětleny pojmy alternativní a augmentativní komunikace, pojem inkluze s jeho legislativním rámcem a vývojem po roce 1989, kde je zmíněn Rámcově vzdělávací plán a stručná charakteristika vzdělávacího oboru Český jazyk a matematika. Praktická část popisuje zvládání první třídy u dětí s autismem, vývojovou dysfázii a Aspergerovým syndromem. Zvláště pak zvládání matematiky a Českého jazyka. Jsou zde zpracované případové studie a rozhovory s učitelkami, které tyto děti vedly v první třídě. V závěru je uvedeno několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Dítě s vývojovou dysfázií v inkluzivní škole
Horynová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem této bakalářské práce je inkluzivní vzdělávání dítěte s vývojovou dysfázií. Práce je členěna na čtyři kapitoly, z nichž první tři jsou teoretické, čtvrtá kapitola praktická. První kapitola pojednává o vývoji intaktního dítěte předškolního a mladšího školního věku, s akcentem na vývoj řeči dítěte. Druhá kapitola je věnována problematice vývojové dysfázie, její etiologii, symptomatologii, diagnostice a terapii. Třetí kapitola vymezuje pojem inkluze a uvádí základní faktory a podmínky úspěšného inkluzivního vzdělávání v České republice, včetně jeho legislativního zabezpečení. Čtvrtá, výzkumná část, je zpracována jako kazuistika dítěte s vývojovou dysfázií. Popisuje proces vzdělávání dítěte v inkluzivní škole, upozorňuje na obtíže, které vývojová dysfázie způsobuje v jednotlivých vzdělávacích oblastech. Dále se práce zaměřuje na identifikaci výhod a nevýhod inkluzivního vzdělávání pro jednotlivé aktéry vzdělávacího procesu. V závěru uvádí hlavní předpoklady úspěšné inkluze dítěte s vývojovou dysfázií. Realizovaný výzkum je kvalitativní. KLÍČOVÁ SLOVA: Vývojová dysfázie, specificky narušený vývoj řeči, inkluze, inkluzivní vzdělávání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 HORYNOVÁ, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.