Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlastní literární tvorba s komentářem
Řídká, Milena ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Bakalářská práce Vlastní literární tvorba s komentářem se skládá ze tří hlavních částí. První částí je vlastní tvorba, kterou tvoří próza i poezie stejné pohádky nesoucí název Zvědavé koťátko. Jedná se o pohádku pro děti předškolního věku, která je nejprve napsaná v podobě prózy, což slouží jako předloha pro následné přebásnění. Druhá část je věnována vlastnímu komentáři, kde jsou rozebírány okolnosti, za kterých samotná tvorba vznikla. Autorka se zde věnuje např. genezi díla, charakteristice postav, záměru díla či konečné úpravě tvorby. Ve třetí části této práce jsou celkem tři posudky na dílo, které zahrnují posudek odborníka z literárního oboru, dále posudek autora, který zná dobře cílovou skupinu díla - učitelka mateřské školy a poslední posudek je laický. Nedílnou součástí bakalářské práce - resp. její třetí části - je reflexe těchto tří posudků.
Ženy jako autorky písňových textů poslední doby
Čížková, Karla ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout čtenáři přehled o tvorbě současných ženských autorek písňových textů a poukázat na témata, kterým se převážně věnují. Dílčím cílem je také zjistit, zda existují specificky ženská témata a specificky ženské vyjadřování a jazyk. Jádrem práce je komentovaná antologie textů. Sem jsou zařazeny texty autorek, které jsou samy také autorkami hudby a interpretkami svých písní, tvoří přibližně v posledních deseti letech a vydaly alespoň jedno autorské CD Docházím k závěrům, že ženy se ve svých textech věnují především partnerským vztahům, lásce jako zvláštnímu citu, rodině a mateřství a také postavení samy sebe ve světě a smyslu vlastní existence, víře či sexualitě. Charakteristické pro ženské autorky je, že pohlíží na věci tak, jakoby těm samým tématům muži nemohli porozumět. Specifický je také jazyk ženských autorek a motivy, které používají jako vyjadřovací prostředky: jsou to především něžné a křehké obrazy a metafory, intuitivní a hravé slovní hříčky. V některých textech se ženy snaží vymezit vůči stereotypu ženy zasazením textu do typicky mužského prostředí, popřípadě použitím "mužského" slovníku.
Profil začínajícího učitele 1. stupně ZŠ
Šedivá, Tereza ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce nazvaná Profil začínajícího učitele 1.st. ZŠ se zabývá problematikou mladých učitelů nastupujících do pedagogické praxe. Úkolem práce je prozkoumat, jak současní začínající učitelé vykonávají své povolání, jak ho vnímají a do jaké míry jsou na ně studiem připraveni. Dalším cílem práce je sestavit profil začínajícího učitele, který odráží profesní standard učitele s absolutoriem na pedagogické fakultě a s praxí jednoho, dvou, nebo tří roků.
Fenomén moře. Fotografie a popis moře ve vybraných formách umění
Kotzmannová, Alena ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent)
název: Fenomén moře / Fotografie a popis moře ve vybraných formách umění autor: Alena Kotzmannová katedra (ústav): Katedra Výtvarné výchovy školitel: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. abstrakt: Vztah člověka a moře je jedno ze základních témat umělecké inspirace, procházející napříč dějinami. Aniž bychom si to přímo uvědomovali, je trvalou, ale zároveň proměnnou součástí našeho bytí. Moře je výrazný kulturní kód a bohatý symbol. Téma Fenomén moře - fotografie a popis moře ve vybraných formách umění je tak záměrně zvoleno s odkazem k individuální imaginaci. V kapitolách Dílo 1. -7. jsou prezentována vlastní umělecká a pedagogická díla z let 2009- 2013 a východiska k jejich realizaci, která obsahují odkazy na deníkové portfolio a poznámkový aparát. Text je vícesměrnou myšlenkovou trajektorií a zvolená forma překrývaných vrstev propojuje jednotlivé kontexty a namísto lineárního čtení vybízí k volnému pohybu textem. V kapitole Výzkum je pracováno se zdrojovým materiálem, jímž jsou výpovědi studentů, nasbírané během realizace vlastních pedagogických projektů. Hlavním záměrem bylo nabídnout studentům vlastní umělecké dílo k reflexi a skrze cílené pedagogické projekty se následně zaměřit na rozvoj individuální představivosti, ...
Prózy současných českých autorů pro děti předškolního věku
Malá, Ivana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je vyhledat a doporučit hodnotné knihy z hlediska estetické, literárnědidaktické a výchovné kvality učitelkám mateřské školy, rodičům a ostatním vychovatelům. Jedná se o tituly současných českých autorů pro děti předškolního věku (vydané po roce 2000). V teoretické části je charakterizováno dítě předškolního věku ve vztahu k četbě. Je popsán jeho psychický vývoj v souvislosti se zkoumanou problematikou. Je definováno předčtenářské období a jsou vymezeny termíny nečtenář a předčtenář. Teoretická část se zabývá také prozaickými žánry určenými pro tuto věkovou skupinu dětí. Pomocí metody dotazníku jsou zjišt'ována kritéria pro výběr dětských knih dospělými a mapována znalost pěti knižních titulů. V praktické části jsou na základě předem stanovených kritérií analyzovány vybrané knihy - "Medvídek Kuma" (Martina Skala), "Už se nebojím tmy" (Vhrsti), "Kozí knížka" (Tereza Říčanová), "Jak Cílek Lídu našel" (František Skála) a "Dobrodružství pavouka Čendy" (Pavel Čech). Na konci práce jsou porovnány jednotlivé knižní tituly. V závěru jsou popsány trendy, které převládají v současné české próze pro děti předškolního věku.
Překladové varianty Apollinairova Pásma
Cihlářová, Eva ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním českých překladových variant básně Pásmo. Jejím cílem je vystihnout základní charakteristiky užitých překladatelských postupů. Jádrem práce je rozbor překladů vybraných pasáží Pásma. Na základě této části je vypracováno shrnutí charakterizující jednotlivé překlady básně. Překlady Pásma lze rozdělit na tři základní proudy: Karel Čapek a Petr Kopta zastávají reprodukční styl překladu. Petr Skarlant a Karel Sýs dávají přednost překladu méně přesnému, obohacenému o vlastní invenci. Gustav Francl tíhne spíše k reprodukčnímu pojetí, avšak spíše bychom jeho styl označili jako modernizační. Aby byl vytvořen dostatečný informační základ pro rozbor překladů, celá první část práce je věnována teorii uměleckého překladu, osobnosti Guillauma Apollinaira, rozboru Pásma a osobnostem českých překladatelů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Antologie textů současné bavorské literatury pro mládež s komentářem
Engelmaierová, Martina ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce zpracovává v teoretické části problematiku současné bavorské literatury pro mládež. Jsou v ní shrnuty vývojové tendence od r. 1945, kdy nastal nejen v bavorské, ale v celé německé literatuře obrovský zvrat. Dále se teoretická část soustředí na problematiku překladu, který byl nezbytný k vyhotovení antologie. Praktická část se věnuje samotné antologii knih, kde analyzuji tři knihy z hlediska vývoje postav, děje, symboliky a motivů. Knihy byly vybrány na základě následujících jednotících kritérií - knihy publikované v Bavorsku v posledních 20 letech, které nebyly přeložené do českého jazyka, a současně knihy pro mládež s problematicky orientovanou tématikou. Konkrétně jsou to knihy s tématikou sexuálního zneužití v rámci rodiny, šikana a téma útěku v souvislosti s historickými událostmi. Kromě toho práce obsahuje překlad a reflexi překladu, kde se čtenář dozví, jaké obtížnosti vyvstaly při překladu úryvků z knih vybraných pro antologii.
Poetika textů Tomáše Kluse
Prchalová, Tereza ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Resumé V Albu Racek se prostřednictvím písní inspirovaných Čechovovým stejnojmenným dramatem mísí Klusovo dvojí profesní zaměření, tedy herectví a hudba. Tímto spojením vznikly na české hudební scéně vysoce hodnocené písně. Spolu s ostatními skladbami utváří pomyslný lexikon Klusovy osobité a v současné době velmi oblíbené poetiky, kterou tvoří zejména četné metafory, ustálená spojení slov, aktualizace, intertextovost, autorská slova a výrazy expresivní, hanlivé, obecné, knižní, zastarávající, zdrobnělé, nářeční i přejaté. Ačkoliv se jeho písně sestávají z různých zautomatizovaných slovních výrazů, jako celek působí jeho texty neotřele a upřímně, zároveň jsou srozumitelné pro běžné posluchače, neboť do nich s uměleckým citem přenáší běžnou mluvu a všeobecně známé výrazy.
Komentovaná antologie současných autorů Kladenska
Skorkovská, Markéta ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
RESUMÉ Chtěla jsem zapátrat a objevit nové autory, kteří mají potenciál stát se známějšími a jejichž texty mají nějakou výpovědní hodnotu, avšak zároveň aspirují na uměleckou literaturu. Z těchto autorů jsem chtěla sestavit svoji antologii s komentáři a interpretacemi, kde bych představila jejich život a jejich tvorbu. Nekladu si nárok na úplnost, nechci dělat mapování a celistvý průzkum, ale spíše menší antologii pro účely bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.