National Repository of Grey Literature 8 records found  Search took 0.00 seconds. 
Corporate culture of foreign companies in the Czech cultural environment
Kleckerová, Lucie ; Macáková, Libuše (advisor) ; Hamza, Jan (referee)
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi národní kulturou a kulturou podniku. Autorka si pro porovnání vybrala společnosti s mateřskou firmou v USA resp. ve Francii. Ty jsou v práci stručně popsány a následně zanalyzovány a srovnány mezi sebou právě z hlediska firemní kultury. Autorka se zaměřila na adaptaci politiky firmy v české kulturní prostředí.
Specifics of Project Team Managing and Development in IS/ICT
Hamza, Jan ; Pavlica, Karel (advisor) ; Bláha, Jiří (referee) ; Pour, Jan (referee)
Project management is now the basis for the activities of most companies, whether local or multinational, regardless of the sector in which they operate. Construction industry can be considered as a birthplace of project management, due to the need to monitor the continuity of work. With the adoption of project management by other sectors--primarily engaged in information systems and telecommunications technologies--project management is given a new direction. If we add to this trend the current focus on the development and care of human resources (the impact of soft skills on the work of managers), we get two conflicting tendencies: on the one hand there is a significant development of project methodologies and techniques oriented mainly to the administration of the entire process of project management (planning, managing and reporting); on the other hand there are training methods that focus on the development of soft skills (teamwork, creativity, communication skills or leadership skills). But what is lacking is the integration of both approaches. The main objective of this doctoral thesis, Specifics of Project Team Managing and Development in IS/ICT, is to determine whether project teams behave as real teams, as defined by current theories, or whether they behave as specific working groups. The sub-objectives are 1) to identify the key skills that project managers need for leading teams, 2) identify the key soft skills of project team members which need to work effectively in a team, and 3) find out how project teams work with knowledge. The research included in this work is aimed at mapping the position of the project manager as a leader of the project team with an emphasis on the issue of soft skills in the project management of IS/ICT companies. Three independent data sources enable us to understand the situation in several existing project teams from different perspectives (project manager, team member and head of the project management office), with an emphasis on project manager as a leader of the team. The research was performed in companies engaged in mobile communications in the Czech Republic (GSM service providers) and their suppliers. The total research involved 224 respondents. This data was then generalized and applied to companies operating in the field of IS/ICT in the Czech Republic. The conclusion summarizes the benefits for the development of science (in the specific field of project management as well as in management in general) for business and for education.
Segmentation of clients in the selected bank
Kačer, Ctibor ; Žebrák, Miroslav (advisor) ; Hamza, Jan (referee)
The aim of this thesis is to create a detailed overview of customer segmentation in banking sector and apply theoretical knowledge on a concrete practical case. Another goal is a detailed comparison of employee's attitude to clients from different segments. One of the outputs of the thesis is also confrontation of a detailed analysis of the facts with a point of view of the client.
Customer`s Segmentation within the Marketing Strategy in Company
Součková, Michaela ; Bedrnová, Eva (advisor) ; Hamza, Jan (referee)
Práce je zaměřená na segmentaci zákazníků v podniku. V teoretické části vymezuje postavení segmentace v marketingové strategii, zabývá se výhodami, nevýhodami, předpoklady, kritérii a postupem při segmentaci. Zvláštní pozornost je věnována postojům, jakožto jednomu z důležitých a často uplatňovaných kritérií segmentace. Praktická část práce analyzuje trh vymezený pro produkt a na základě analýz stanovuje cílové segmenty zákazníků, jejich potenciál a základní charakteristiky.
Analýza spokojenosti zaměstnanců v mezinárodní společnosti
Kešner, Martin ; Hrčková, Eva (advisor) ; Hamza, Jan (referee)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku spokojenosti zaměstnanců. Hlavním cílem této práce je provést analýzu spokojenosti zaměstnanců v konkrétní mezinárodní společnosti a odhalit potenciální zdroje nespokojenosti. Návazným cílem je navrhnout možná opatření, která by mohla tyto nedostatky odstranit a zvýšit pracovní spokojenost zaměstnanců. Teoretické východisko této práce obsahuje vymezení pojmu pracovní spokojenost a dále se zaměřuje především na jednotlivé teorie pracovní spokojenosti a motivace. V této části jsou taktéž popsány konkrétní faktory, které mají vliv na pracovní spokojenost. V další části této práce byl popsán metodický postup, který byl použit k rozboru pracovní spokojenosti. Popsána byla metoda získání dat i postup jejich zpracování. V praktické části byla učiněna charakteristika respondentů a zkoumané instituce. Následuje analýza výsledků šetření a návrh možných opatření.
MOŽNOSTI VYUŽITÍ PROJEKTOVÝCH TECHNIK V PROCESNÍM MANAGEMENTU A NOVÉ SMĚRY PROJEKTOVÉHO MANAGEMENTU
Kučera, Petr ; Řepa, Václav (advisor) ; Hamza, Jan (referee)
Tato práce se zabývá vzájemnou provázaností projektového a procesního řízení. Jejím cílem je zjištění možností přenosu technik a metod aplikovaných při řešení projektů na řešení problémů v procesním řízení. Po prozkoumání společných a rozdílných rysů projektů a procesů jsem v první části práce dospěl k závěru, že mezi instanci procesu a projekt lze, s jistými omezeními, položit ekvivalenci. V následující části práce mapuji vzájemné interakce mezi projektovým a procesním řízením. Jsou zde uvedeny jak obecné způsoby vzájemných interakcí mezi oběma typy řízení, tak vybrané metodiky, které získávají v posledních letech na významu, ale prozatím nepronikly do obecného povědomí (Six Sigma, Lean). Práce má také za úkol čtenáře seznámit s novými trendy v projektovém řízení. Do této oblasti spadá a významnou částí na práci se podílí pojednání o Human Interaction Managementu. Práce se pokouší o zmapování jeho možností a přínosů, ale také možných problémových oblastí, se kterými se může uživatel tohoto přístupu setkat. Do práce jsem zahrnul také seznámení s prvním Human Interaction Management Systémem, který prozatím není běžně dostupný. Cílem bylo přiblížit čtenáři způsob práce s takovýmto systémem, seznámit jej s výhodami tohoto nového přístupu na konkrétní aplikaci, ale také nastínit možná úskalí.
Spokojenost zaměstnanců a sociálání program společnosti
Šmídová, Hana ; Hrčková, Eva (advisor) ; Hamza, Jan (referee)
Práce charakterizuje spokojenost zaměstnanců ve společnosti, která prochází dramatickými změnami. Součástí práce je výzkum, jehož úkolem bylo zmonitorovat a vyhodnotit faktory, které spokojenost zaměstnanců ovlivňují a zároveň i postihnout vliv změn na spokojenost zaměstnanců. Následně jsou v práci navrženy opatření pro zvýšení spokojenosti pracovníků a lepší zvládání změn.
FORMOVÁNÍ, STRATEGIE A FUNGOVÁNÍ VIRTUÁLNÍCH TÝMŮ - na příkladu konkrétní zahraniční firmy působící v České republice
Křečková, Štěpánka ; Hubičková, Eva (advisor) ; Hamza, Jan (referee)
Práce popisuje formování, strategii a fungování týmů, se zaměřením ná týmy virtuální a geograficky oddělené. Dále na základě dotazníkového šetření provedeného mezi zaměstnanci zahraniční firmy působící v České republice analyzuje výsledky spolupráce mezi virtuálními týmy v této společnosti.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.