Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 452 záznamů.  začátekpředchozí424 - 433dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proces tvorby rozpočtu hlavního města Prahy
Nováková, Irena ; Boháč, Radim (oponent) ; Marková, Hana (vedoucí práce)
Proces tvorby rozpočtu hl. m. Prahy Diplomová práce - 84 - obligací v objemu 5 mld. Kč v roce 2011 a splátku I. tranše v rámci EMTN programu o objemu 170 mil. EUR v roce 2013. Některé závazky hl. m. Prahy jsou v cizí měně a měnový vývoj koruny vůči euru může mít vliv na vývoj jejich celkové výše. Z důvodu nutnosti naplnit dlouhodobě stabilní finanční politiku Praha průběžně sleduje svoji finanční pozici a zajišťuje se proti měnovým a úrokovým rizikům prostřednictvím derivativních transakcí. Od roku 2000 vytvářela Praha kvůli obligacím s jednorázovou splatností rezervu na dluhovou službu, která měla být pravidelně navyšována. V roce 2005, kdy tato rezerva činila 5,6 mld. Kč, bylo rozhodnuto, že další tvorba rezervy od roku 2006 bude vázána na optimalizaci řízení cash flow a bude tedy záviset na konkrétním hospodaření města (a nikoli na proporcionelním objemu závazků) o jaký objem prostředků bude rezerva v jednotlivých letech navyšována. 9. Závěr Rozpočtový proces hl. m. Prahy je téměř nekončící činností jednotlivých orgánů města. Nepostihuje tedy pouze jednoroční rozpočtové období, ale zahrnuje i další etapy, které předcházejí a následují schválení rozpočtu na příslušný kalendářní rok. V prvním čtvrtletí, kdy se začíná hospodařit podle schváleného rozpočtu, jsou zároveň zahájeny práce na závěrečném účtu za...
Flat tax
Spišský, Jakub ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
V povedomí väčšiny ľudí je zafixovaný názor, že dane sú nutným zlom, s ktorým sa stretáva každý pracujúci človek. Predstavujú systém povinných platieb, ktoré na občanov a firmy uvalil štát, aby tak zabezpečil dostatok financií na verejné výdavky. Nepoznám nikoho, kto by ich platil s úsmevom na tvári, ale iste každý pripúšťa, že štát a isté minimum jeho inštitúcií sú nevyhnutné pre normálny chod spoločnosti; predovšetkým ide o zaistenie bezpečnosti štátu prostredníctvom armády, spravodlivý súdny systém, udržiavanie verejného poriadku pomocou polície, financovanie základného a stredného školstva, garantovanie minima zdravotníckej starostlivosti; toto sú oblasti, v ktorých je opatera štátu oprávnená. Daňovú politiku a prax nie je možné oddeľovať od uplatňovanej hospodárskej politiky štátu, a v súčasnosti ani od daňovej politiky Európskej únie. V nadväznosti na zámery štátu a presadzovanie jeho prístupu k hospodárstvu môže byť daňový systém štátu využitý na to, aby naplnil tieto zámery, napríklad aby podporil zamestnanosť, tvorbu pracovných miest, vstup zahraničných investícií, úspory, rast životnej úrovne obyvateľstva a podobne. Dane a daňový systém štátu sa tak stávajú významným nástrojom hospodárskej politiky štátu. Dane platiť treba, štát však musí mať snahu uplatňovať taký daňový systém, aby sa rozhodujúca...
Ochrana spotřebitele ve vztahu k bankám
Orlová, Adéla ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
66 RESUMÉ Ochrana spotřebitele ve vztahu k bankám Ochrana spotřebitele je formou státní regulace, která chrání zájmy spotřebitelů jako slabší smluvní strany. Tato práce je zaměřena pouze na úzkou část - ochranu spotřebitele ve vztahu k bankám. Úvodní část se zabývá vymezením jednotlivých stran spotřebitelského vztahu - spotřebitel a banka jako dodavatel. Pojem spotřebitel je obsažen v několika zákonech. Zákon o ochraně spotřebitele definuje spotřebitele jako "fyzickou nebo právnickou osobu, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než podnikání s těmito výrobky nebo službami". Z důvodu úzkého vymezení pojmu spotřebitel používá tato práce druhý pojem - bankovní klient. Banka je vymezena v zákoně o bankách a můžeme ji definovat jako právnickou osobu se sídlem v České republice, založenou jako akciová společnost, která přijímá vklady od veřejnosti a poskytuje úvěry a která k výkonu těchto činností má bankovní licenci. Také zde můžeme najít přehled obecných zásad a právních předpisů, které souvisí s ochranou spotřebitele v oblasti bankovnictví. Další část se zabývá ochranou spotřebitele podle bankovních předpisů. Těmito předpisy jsou například zákon o bankách, zákon o České národní bance, zákon o platebním styku nebo zákon o finančním arbitrovi atd. Nejprve tato práce popisuje vznik banky, její...
Daň darovací, dědická a z převodu nemovitostí v České republice a sousedních státech
Jarabicová, Andrea ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Záver Ako som spomínala na nejednom miesto mojej práce, v Českej republike prebiehajú neustále diskusie o budúcnosti transferových daní. Nejedná sa len o teoretické rozpravy, ale za posledných pár rokov bolo v Parlamente ČR predložených niekoľko návrhov na ich zrušenie. Jedným bol napríklad v roku 2003 návrh poslancov z poslaneckého klubu ODS, ktorým mal byť zrušený zákon č. 357/1992 Sb., o dani dědické, darovací a dani z převodu nemovitostí. Bol však vládou zmietnutý zo stola. Dôvodom boli práve názory, že sa jedná o historické dane, na ktoré sú občania zvyknutí, že sú trvalou súčasťou daňovej sústavy a že ich vyberajú aj vyspelejšie krajiny, ako je Česká republika. Ďalší vávrh sa objavil krátko pred voľbami v roku 2006, no aj ten bol bez úspechu. V súčasnosti sa táto problematika znovu otvára v súvislosti s plánovanou rekonštrukciou celého systému verejných financií, ktorá je nutná vzhľadom k naplňovaniu cieľov vytýčených obnovenou Lisabonskou stratégiou. Česká republika sa tak musí popasovať s problematikou dlhodobej udržateľnosti verejných financií, zvyšovaním a zefektívnením verejných výdavkov na vedu a vývoj, zvýšiť istotu a pružnosť na trhu práce a tiež zvýšiť diverzifikáciu ponuky terciárneho vzdelávania99. Aby celá reforma priniesla plánované ovocie, je potrebné riešiť aj otázky menej pálčivé. A...
Finančněprávní aspekty autorského práva
Valeková, Anna ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Cílem této diplomové práce je pohled na autorské právo skrze optiku fi nančního práva, konkrétně práva daňového. Autorské právo, jako souhrn oprávnění autora, je subjektivním právem soukromého práva. Většinou se jako první asociace s pojmem autorské právo vynoří celá řada osobnostních práv s ním souvisejících, jako například právo autora na autorství, autorskou korekturu apod. Nepřehlédnutelný význam mají ovšem i práva majetková, která se vážou k využití autorského práva k ekonomickým účelům; a právě tento moment využití je relevantní z fi nančněprávního hlediska. Jak autor, tak i ostatní osoby, jenž jsou subjekty práv s autorským právem souvisejících, případně odvození vlastníci majetkových autorských práv, mají zákonnou povinnost platit daně v souvislosti s dispozicí s autorskými právy. Hned v úvodu je důležité vymezit pojem "fi nančněprávní apekty", resp. určit, co je jeho obsahem. Jedná se o pojem široký, a proto jsem se mu snažila stanovit jasné ohraničení. Výsledkem je vlastní předmět této diplomové práce, kterým je aplikace vybraných druhů daní v oblasti autorského práva a práv s ním souvisejících. Rozboru jsem tedy podrobila daň z příjmů fyzických a právnických osob, daň darovací a dědickou a konečně daň z přidané hodnoty, to vše podle české platné právní úpravy. Problematika autorského práva a práv...
Výdaje rozpočtu hlavního města Prahy
Svobodová, Lucie ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Objem finančních prostředků, se kterými hl. m. Praha hospodaří, se v průběhu posledních patnácti let několikrát navýšil. Od částky 14 mil. Kč v roce 1993, přes 21 mil. Kč v roce 1997, až po objem v rozmezí 52 až 58 mil. Kč rozpočtovaný v posledních pěti letech. Tento významný nárůst spravovaných prostředků je zapříčiněn reformou samosprávy, kdy došlo k přenesení některých kompetencí na územní samosprávné celky. Rozpočtový proces je téměř nikdy nekončící celoroční práce. V I. čtvrtletí roku se pracuje na závěrečném účtu, ve II. čtvrtletí je jak sumarizován konečný návrh rozpočtu na běžný rok spolu s úpravami o přijaté dotace ze státního rozpočtu, tak je předkládána zpráva o plnění rozpočtu běžného roku za I. čtvrtletí. Rovněž v tomto čtvrtletí dochází ke schválení závěrečného účtu. V průběhu III. čtvrtletí jsou započaty práce na přípravě návrhu rozpočtu na následující rok, na základě zprávy o plnění rozpočtu za II. čtvrtletí dochází k prvním význačnějším rozpočtovým opatřením. V posledním čtvrtletí roku dochází k finálním úpravám rozpočtu a k jeho schválení. Povinnost předkládat čtvrtletní zprávy o plnění rozpočtu neukládá hl. m. Praze ani zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ani žádné jiné nařízení. Tato povinnost vyplývá z ustanovení § 20 zákona č. 218/2000 Sb., o...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 452 záznamů.   začátekpředchozí424 - 433dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 BOHÁČ, Radek
2 Boháč, Radek
1 Boháč, Radim,
1 Boháč, Radomír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.