Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Does the study abroad experience affect attitudes towards other nationalities?
Cahlíková, Jana
Every year, millions of people relocate to a foreign country for school or work. This research provides evidence of how such international experience shifts preferences and stereotypes related to other nationalities. I use participation in the Erasmus study abroad program as a source of variation in international experience. Students who are ready to participate in the Erasmus program are chosen as a control group for students who have returned from studies abroad. Individuals make decisions in a Trust Game and in a Triple Dictator Game to decompose changes to statistical discrimination from changes to taste-based discrimination. Results show that while students do not differentiate between partners from Northern and Southern Europe in the Trust Game prior to an Erasmus study abroad, students who have returned from Erasmus studies abroad begin to exhibit less trust towards partners from the South. Behavior towards other nationalities in the Triple Dictator Game is not affected by the Erasmus study experience. Overall, the results suggest that participants learn ab out cross-country variation in cooperative behavior while abroad and therefore statistical discrimination increases with international experience.
Učení mučení, nebo škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodních šetření
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Mezinárodní šetření PISA 2012, které bylo zaměřeno na patnáctileté žáky v zemích OECD a v řadě dalších, ukázalo, že téměř 80% žáků těchto zemí se ve škole cítí šťastně. Z celkem 64 zúčastněných zemí vykazují nejvyšší podíl těchto žáků Indonésie, Albánie a Peru (96%, 94% a 94%). Naopak nejnižší podíl takových žáků vykazují Jižní Korea, Česko a Slovensko (60%, 63% a 64%).
Příprava na osmiletá gymnázia: velká žákovská steeplechase
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Na osmiletá gymnázia se hlásí téměř 20 % žáků pátých tříd, ale uspěje jich pouze necelá polovina. Naprostá většina se hlásí v souznění zájmu vlastního a rodičů. Děti a rodiče přípravě na přijímací zkoušky obětují hodně, jak ve formě volného času tak výdajů na doučování, přípravné kursy a zkušební testy. Téměř 85% přihlášených se na přijímačky připravuje každý týden a téměř každý den se připravuje takřka každý druhý uchazeč. Horší polovina přihlášených intenzivní přípravou výrazně zvyšuje pravděpodobnost přijetí. U lepší poloviny přihlášených intenzivní příprava znamená spíše pojistku, že je nepředhoní ti snaživější z horší poloviny přihlášených. Je řada indicií, že intenzivní mimoškolní příprava na přijímací zkoušky na osmiletá gymnázia výrazně zlepšuje znalosti a dovednosti žáků. Přitom hraje velkou roli pevná vůle, vytrvalost, ambice tlak a důslednost rodičů.
The quiet revolution and the family: gender composition of tertiary education and early fertility patterns
Bičáková, Alena ; Jurajda, Štěpán
It is well known that highly 'female' fields of study in tertiary education are characterized by higher fertility. However, existing work does not disentangle the selection causality nexus. We use variation in gender composition of fields of study implied by the recent expansion of tertiary education in 19 European countries and a difference-in-differences research design, to show that the share of women on study peer groups affects early fertility levels only little.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.