Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivizační formy a metody práce v chemickém vzdělávání v kontextu RVP - zaměřeno na přípravu učitelů chemie
Šulcová, Renata ; Solárová, Marie (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Klečková, Marta (oponent)
í.Úvod Za ci| své oráce jsem, :i Yťl v}tvoření .uceleného přehledu o sifuact a sta\,uvzdě|ávání v chemil na různýchší<o'nich"*"ňi.r' .u p.ou.ď*i...,'o.řay- já'uptamou."i modemich aktivizačníchmetoá, fo.em p.a.. u ňio'ř.att v-připravě u p.*i ueit.t,i chemie.V souvislosti s tím jsem se uěnouata ze.i;;il; ;á;ť""-ání vlilu, možnostía up|atnění metodprojektového Iizeni na chemické ň!ňti.;;d*ve ueiteiri ctremie l-"u.p.ar.licl"yctraplikacich v podobě nu:1Ť:1 "'auň'"'.t' pffi. oa.i část práce je věnována téŽlaboratorním experimentálním ěiÍrnostem a. oálsň . aktivizačnim stozkrírn chemickéhovzdě|ávtni ve vztahu k uolatnění "tii*"n ůei**ich č'irurostípro celoživoftri vzdělávrírrí.Pro praktické vyuŽití náněÚt.kti""i'";i'ňt.. .fu eŤi chemickém vzdotavrini, niírnětůapodkladů krealizaci .u.!1ú'"h.'"i;kňh ;';;.ká.1 nápadů i návodů na méně tradičníjednoduché experimen$ oro vlastrri I*ó.utoňi'tiňl11ie nráce doplněna volnýmr přítohamiv podobě něko|ika v|ozóných puuritaciz.lňóbz "zibosobsah práce se odvijí.od'ne p.oi.'ioňaňří*o,ti - didaktické a prakticke přípravyučitelůchemie na Univerzitě rarrove.v praze", ňi""á""eo..te f"kdď#ňivJnu1i jiŽ přesl0 |et, ďe také ze zkušenosti' ktere jsem zí,k;".l;;řpfuochrize;ici viastni p.i"g;gi.rc p.u*ina sďedních Školáchiižod'roku is'_ýj.d"*iiů'.r' t.p'ňa-.r'',?j'oi*TŤJj' o"',,,myšlenek a...
Farmacie ve středoškolském učivu chemie
Petřeková, Veronika ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Šulcová, Renata (oponent)
Diplomová práce se zabývá zařazením tématu Léčiva a Farmacie do středoškolského učiva. Práce je rozdělena do čtyř částí. První se zabývá obsahem učiva léčiva v kurikulárních dokumentech. Ve druhé části se věnuji srovnání vzdělávacích systémů v České republice a Slovinsku a analýze českých a slovinských učebnic pro střední školy a gymnázia. Třetí část práce s názvem Farmacie práce obsahuje odborný text pro učitele středních škol a gymnázií. Jsou v ní obsaženy základní informace o tomto odvětví a materiály, které mohou být využity při výuce. Součástí výukových materiálů je deset laboratorních prací.
Pomůcky pro aktivní chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami
Hrobařová, Eva ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
UK v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, Hlavova 8, Praha 2 Autor: Bc. Eva Hrobařová Název: Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami SHRNUTÍ: V diplomové práci je zpracován tematický celek Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami. Na základě sestaveného dotazníku a provedeného dotazníkového šetření na téma "Vybavenost laboratoří a učeben chemie na gymnáziích" byly sestaveny a experimentálně provedeny jednoduché pokusy zejména z potravinových surovin. U jednotlivých experimentů byla pořízena fotodokumentace a pokusy byly doplněny několika dotazy a otázkami pro žáky. V práci je taktéž zhodnocena a zmíněna řada závěrečných prací, které se týkají praktické a experimentální chemie a byly obhájeny a tvořeny na KUDCH na PřF UK v Praze. Práce je tvořena s důrazem na význam praktické a laboratorní složky chemie na středních školách v ČR, hlavní myšlenkou je vytvoření jednoduchých pomůcek pro aktivní vzdělávání žáků, tedy využití jednoduchých experimentů k doložení vykládané teorie. Experimenty jsou nenáročné, nevyžadují příliš mnoho pomůcek a surovin, některé nevyžadují ani využití chemické laboratoře.
Možnosti a využití aktivizací v chemickém vzdělávání
Zákostelná, Barbora ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Solárová, Marie (oponent) ; Smrček, Stanislav (oponent)
Možnosti a využití aktivizací v chemickém vzdělávání Mgr. Barbora Zákostelná Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2012 V posledním desetiletí dochází ke změně vzdělávacích kurikulárních dokumentů v České republice, které jsou propojeny s dokumenty Evropské unie. Struktura národního vzdělávání vychází z tzv. Lisabonského procesu, na kterém se Česká republika aktivně podílela již od samého počátku v r. 2000. Reformu nastartoval dokument Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílá kniha), ze kterého později vznikl školský zákon (č. 561/2004 Sb.). Jednou z hlavních částí reformy je zavedení Rámcových vzdělávacích programů (RVP) do vzdělávání (od předškolního vzdělávání po vyšší střední vzdělávání). Na základě RVP vydávaných a schvalovaných MŠMT si každá škola vytváří svůj vlastní a jedinečný školní vzdělávací program (ŠVP). Právě ŠVP dává školám možnost se odlišit svým programem od ostatních škol podobného nebo stejného typu a připravit jedinečnou výuku. Výlučnosti a jedinečnosti lze dosáhnout i zapojením "moderní didaktické techniky", elektronických materiálů pro výuku a aktivizačních metod do výuky. Tento fakt se stal základem pro dotazníkové šetření, které tvoří výzkumnou část této práce. Dílčím cílem šetření bylo zjištění dostupnosti a využitelnosti technických a...
Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu
Šedivá, Renata ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu Bc. Renata Šedivá sedivarenata@gmail.com Předkládaná diplomová práce je návrhem výukového projektu Sacharidy zařaditelného do výuky třetího ročníku čtyřletého gymnázia nebo odpovídajícího ročníku gymnázia víceletého. Nejprve je uvedena rešerše literárních zdrojů týkajících se problematiky projektového vyučování. Následuje zpracování výukového projektu Sacharidy, jehož produktem jsou vyučovací hodiny k tomuto tématu navržené, připravené a prezentované žáky. Návrh projektu obsahuje časový harmonogram projektu, zadání a metodiku k jednotlivým částem projektu (motivace, příprava vyučovacích hodin, laboratorní práce, prezentace vyučovacích hodin, závěrečné procvičování, test a reflexe), metodické poznámky a dokumentaci z realizace projektu na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem.
Náměty a experimenty pro ZŠ a SŠ k tématu Zdravá výživa
Novotná, Michaela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Štěpánková, Jitka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - P írodov decká fakulta Katedra u itelství a didaktiky chemie Hlavova 8, Praha 2 Nám ty a experimenty pro ZŠ a SŠ k tématu zdravá výživa Bc. Michaela Novotná novotna.michaela@email.cz V této diplomové práci byl zpracován tematický celek Nám ty a experimenty pro ZŠ a SŠ k tématu zdravá výživa. Byly zd vodn ny zásady zdravého stravování a zdravý životní styl, dále vymezeny následky nedodržování zásad zdravé výživy a charakterizovány možné choroby z toho plynoucí. Byl zpracován teoretický p ehled onemocn ní tak, aby díky tomu u itel získal pevnou základnu pro p ípadné vysv tlování této látky v rámci p edm t chemie a biologie. Na základ p edem stanovených kritérií byla vypracována analýza odborné literatury, u ebnic chemie a biologie pro ZŠ a SŠ a záv ry z dosud vytvo ených záv re ných prací na podobné téma (KUDCH). Následn byly navrženy experimenty, které jsou zpracovány pro žáky gymnázií a st edních škol. Sou ástí diplomové práce jsou p edlohy k vybraným experiment m. Provedeno bylo dotazníkové šet ení na gymnáziu, které posloužilo ke zjišt ní vztahu mládeže ke zdravému životnímu stylu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šulcová, Romana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.