Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 211 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití 3D tisku při výrobě funkčních prototypů pro automotive
Mikulášek, Marek ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou 3D tisku kompozitních materiálů. Neustálý vývoj této technologie umožnil aplikaci výtisků nejen do výroby prototypů, ale také funkčních součástí. V teoreticko-metodologické části je definována studie kompozitních materiálů s principem výroby pomocí aditivní technologie a s tím spojené procesy. V experimentální části je na konkrétní komponentě popsán celkový technologický proces od konstrukčního návrhu přes MKP analýzu v simulačním programu Ansys Workbench až po samotnou výrobu a aplikaci komponenty do montážní haly výrobního závodu ŠKODA AUTO a.s.
Návrh koncepce regulace turbodmychadla pro oddělení proudu spalin
Rajhel, Martin ; Řehák, Kamil (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na rešeršní zpracování existujících principů regulací turbodmychadel. Snaží se o vytvoření konceptu změny tvaru turbodmychadla pro oddělení proudu spalin. Tento koncept je aplikován na turbodmychadlo, které bylo navrženo společností Honeywell s.r.o – HTS CZ o.z. Změna tvaru byla provedena pomocí programu CATIA v5. V závěru je uvedeno zhodnocení výsledků.
Konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Pelíšek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě. Práce předkládá ucelený pohled na tuto problematiku. Nejprve je proveden krátký teoretický úvod do dané problematiky. Následuje praktická část, kde je podrobně popsána konstrukce celé spojky a zejména nově navržená řešení. Provedené pevnostní výpočty se zabývají klíčovými komponenty, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečného provozu. Tyto výpočty je možné aplikovat nejenom pro tento konkrétní případ, ale i na zubové spojky odlišných konstrukcí, jelikož v principu se tyto výpočty příliš neliší. V poslední kapitole, která se zabývá dynamickým modelem, jsou ověřeny veškeré teoretické předpoklady, zejména pohyby spojky a na ni působící zatížení. Pokud se tedy čtenář zabývá problematikou zubových spojek, a to nejenom v železničním průmyslu, předkládá tato práce ucelený pohled na tuto součást. Navržená spojka a veškeré provedené simulace jsou reálně využitelné v provozu.
Napjatostní analýza v nalisovaném spoji
Dudek, Milan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Horníková, Jana (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na stanovení přesahu při lisování v závislosti na mezním stavu pružnosti materiálu pomocí analytických metod Pružnosti a pevnosti. Vypočtené hodnoty jsou ve formě změněného technologického postupu uvedeny do výroby v přesnosti umožňující dostupné technologie. Je provedeno i stručné ekonomické zhodnocení změny technologického postupu.
Computational modeling of gearbox housing acoustics
Horváthová, Dominika ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
This master´s thesis deals with the acoustic emission of the gearbox housing. It contains a description of the procedure of solving individual numerical approaches and their results. Finally, it compares the influence of design modifications on acoustic emission.
Poruchy soukolí
Paška, Josef ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ozubenými soukolími. V první části je detailně rozebráno rozdělení jednotlivých typů ozubení. Ve druhé části je popsán podrobný přehled možných poruch ozubení, včetně jejich příčin a projevů, případně jak je možné docílit jejich nápravy. Závěrečná část práce je věnována technickému experimentu, který má za cíl provést vibrodiagnostiku převodového ústrojí, jež je testováno na zkušebním stavu. Naměřená data byla následně zpracována pomocí komerčně dostupného softwaru, přičemž vibrace převodovky byly zaznamenány, nejprve na začátku měření, kdy ozubení bylo bez poškození a následně na konci životnostního testu, kdy bylo známo, že jde o stav s poškozenými zuby.
Konstrukční návrh pryžové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Blach, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a deformačně-napěťovou analýzou pružné spojky složené z jednotlivých pryžo-textilních segmentů. Tato koncepce umožňuje výrobci zjednodušení, resp. sjednocení výroby, díky použití jednoho typu segmentu pro více konfigurací spojek a vede tedy ke snížení nákladů ze strany výrobce. Ze strany uživatele dovoluje v případě potře-by výměnu pouze mechanicky nebo chemicky poškozených segmentů na místo celé spojky a šetří náklady i potenciálnímu uživateli. Spojka je primárně navržena dle parametrů meziměstských elektrických jednotek a lokomotiv, nicméně jednotlivé pružné segmenty tímto použitím omezené nejsou. Při návrhu sestavy spojky je nutné klást požadavky především na vysokou bezpečnost všech komponentů. Z podstaty provozního režimu, kdy dochází k relativnímu vychylování vstupního a výstupního hřídele, plyne poměrně široký rozsah přenášených zatížení, které při nevhodně navrženém libovolném článku sestavy mohou zapříčinit problémy vedoucí až k dočasnému odstavení celého stroje/vozidla z provozu. Mezi nejvíce kritické oblasti sestavy patří právě pružné segmenty, šroubové spoje, pevnost unašečů a tvarový spoj pro přenos hnacího momentu. V neposlední řadě musí být také zohledněny požadavky na nepříliš složitou výrobu komponentů a následně také montáž a údržbu bez vzájemné kolize komponentů a potřebného nářadí. Za účelem ověření výše zmíněných požadavků jsou provedeny deformačně-napěťové analýzy simulující variaci stavů provozních zatížení. Z důvodů snížení výkonnostních požadavků i časové náročnosti výpočtu spolu s absencí experimentálně naměřených dat pryže a PES kordů byly pružné segmenty modelovány na nižší úrovni se zredukovaným modelem materiálu upřednostňujícím tahové vlastnosti PES kordů. Tato redukce však zajišťuje konzervativnější přístup, jelikož toto použití způsobuje vyšší namáhání ocelových komponent sestavy. Následně je provedena napěťová analýza drážkového spoje. Vzhledem k absenci modelů geometrie konkrétních hřídelů komerčních motorů a převodovek bylo pro tento účel zvoleno rovnoboké drážkování střední řady dle zadaného maximálního točivého momentu. Poslední část práce je zaměřena na ověření tahových vlastností jednotlivého pružného segmentu.
NVH problematika elektrovozidel
Dufek, Martin ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
V elektromobilech se nenachází spalovací motor, a ačkoliv se jedná o pozitivní posun ve vývoji, jde o nové výzvy z hlediska NVH a jejich zdrojů. Jelikož se v dnešní době elektromobily jeví jako budoucnost automobilového průmyslu, je nutné těmto výzvám věnovat pozornost. V první části je proto práce zaměřena na rozdělení a popsání NVH zdrojů, porovnání jejich významu u elektromobilu oproti automobilu se spalovacím motorem a navrhnutí možného řešení pro jejich tlumení. Druhá část práce je pak zaměřena na význam a provádění numerických simulací a technických experimentů v současnosti pro jednotlivé části EV při jeho vývoji.
Design of the Tractor's Cabin Suspension
Rekem, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Diploma thesis is devoted to tractor cabin's suspension. First part of the work consists of the overview of used suspension designs and their various modifications. Next, law requirements for roll-over protective structure are described. Subsequently, the suspension design for small-sized tractor is explored. Law compliance is revised via ROPS procedure simulation using finite element method. In the last part of the work, virtual prototype of agricultural tractor in Multi-body environment is built and it is used for studying the dynamic characteristics of proposed cabin suspension design.
Design of Unconventional Suspension of Tractor's Cabin
Kuric, Michal ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
The Master’s thesis deals with the design of unconventional tractor cab suspension. It contains overview of current conceptions, mensions description of single components, takes closer look at torsion bar calculations and strength analysis. Subsequently, there is dynamic analysis of suspension in the thesis, performed with use of Adams View software aimed at ride over bump. Last section describes strength analysis of whole construction according to OECD methodics with use of numerical simulations in ANSYS Workbench software. Part of the thesis is also complete drawing documentation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 211 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Řehák, Karel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.