National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
Monetization of digital content in Czech media
Pavlović, Martin ; Klimeš, David (advisor) ; Shavit, Anna (referee)
This bachelor thesis focuses on the trend of direct monetization of digital newspaper content. At the beggining, it examines the development of monetizing and puts it in the context of media market transformations after the mass expansion of internet connection. Subsequently it explores other reasons that lead to the surge of paywalls, analyses particular approaches to direct monetization and discusses some aspects which affect the overall success of imposing fees. The theoretical part is concluded with a discussion about several problematic sides of direct monetization and defining some elemental techniques which publishers use to attract new subscribers. The practical part provides an analysis of digital subscription offers in selected Czech media and marketing activities which they use to support sales. Followingly, the work elaborates on its own survey which focused on attitudes of Czech readers towards paid internet content and their preferences regarding particular offers, such as price level or periodicity of subscription payments. As a part of the practical section, three interviews with media representatives were conducted and the acquired findings are used throughout the thesis.
Mass News Media in the Information Society
Vydrař, Štěpán ; Rosický, Antonín (advisor) ; Hlaváč, Jindřich (referee)
This work deals with mass media and influence of modern technology on them. The goal is to familiarise the reader with all the aspects it brings. First part is aimed on the terminology and the history of mass media. The second part closely investigates the current state of mass media. It clarifies the role of entertainment they contain, analyses internet news websites, describes current trends on the internet. It investigates the current crisis of printed mass media and introduces the reader not only as a receiver of information communicated by mass media, but also as a co-creator of it. This work also aims at the influence of the mass media in the society. Third chapter is about the research among journalists and experts on the mass media, but also among the public. In this, the hypothesis are confronted with the findings of the research.
Evaluate the impact of introducing congestion charges in city center
HELCLOVÁ, Barbora
The present bachelor work evaluates the implementation and operation of the systems for road-toll collection and the introduction to the issues of negative impacts reduction mainly of urban transport by means of various tools. Basic traffic terms will be explained in the preface in the form of literary research, the development of road transport up to now will be outlined and its negative effects and required characters will be referred to. The second part of the present chapter explains the operation of various types of technology of the systems for road-toll collection in towns and will compare the introduced prices and the conditions of operation of this traffic system in the selected cities all over the world. The following chapter deals with the implementation and operation analyse of road-toll collection and the ways of its payment in the paid area of central London, comprising the description of the road-toll collection and the ways of its payment. The evaluation of the whole contribution of the implemented road-toll will be the result of the present chapter as well as the evaluation of the planned goals. The last chapter suggests and solves possible ways of implementation, operation and financing of road-toll system in the conditions of the Czech Republic.
Usage of some types of SMS in E-commerce
Hřebabecký, Jan ; Toman, Prokop (advisor) ; Bébr, Richard (referee)
Práce si klade za cíl poskytnout ucelený pohled na problematiku využití SMS zejména v oblasti internetu. Vysvětluje základní pojmy jako jsou e-commerce, SMS, Premium SMS, Mikroplatební SMS, MT Billing a další. Značná část je věnována obchodní stránce využití SMS v oblasti zpoplatnění internetových služeb a obsahů. Zmíněny jsou i některé technické aspekty zavádění SMS Mikroplateb na internetu. Nastíněny jsou rovněž kategorie možného využití SMS Mikroplateb na internetu. Po vymezení základního rámce SMS služeb využitelných pro internetové zpoplatnění se práce dále věnuje důvodům vzniku a uplatnění SMS Mikroplateb v prostředí internetové reality, projektu SMSden.com a jeho konkrétním přínosům v oblasti internetového zpoplatnění obsahů a služeb. V části zaměřené na praktickou stránku zavádění služby SMSden.com je popsán postup zavádění na konkrétním příkladu zpoplatnění článků internetového časopisu. Následuje část věnovaná statistikám využití SMS Mikroplateb na českém internetu, získaným ze systému SMSden.com a jejich zhodnocení. V závěru jsou uvedeny možné směry budoucího vývoje v oblasti SMS zpoplatnění a využití služeb založených na Premium SMS, zhodnoceny přínosy, ale také možné nevýhody postupného zavádění SMS zpoplatnění a SMS služeb zpoplatnění umožňujících.
Electronic Toll
Kudela, Jan ; Zelený, Lubomír (advisor) ; Eisler, Jan (referee)
Ze silniční dopravy se přechází k jejich negativním účinkům, externality, externí náklady jako znečištění ovduší, kongesce..Dále nástroje zpoplatnění silniční přepravy ,silniční daně, uživatelské poplatky, mýtné, elektronické mýtné, mikrovlnná a satelitní technologie, zpoplatnění v Evropské Unie, Německo, Rakousko, Švýcarsko, mýtné v Londýně, elektronické mýtné v České republice, výběrové řízení, Kapsch, faktory výběru, způsoby platby, kontrola plateb mýtného, zpoplatnění na silnicích 1.třídy, mýtné kalkulace.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.