National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Cílem této práce je prozkoumat, shrnout a uspořádat nejvýznamnějším vzdělávací technologie. Porovnat a rozdělit tyto technologie do konkrétních skupin, jako například výukový software, internetové stránky s výukovými nástroji, elektronické encyklopedie, mobilní zařízení a zařízení, jež mají pomáhat s výukou a také ji ulehčovat. Pokusit se tyto technologie uspořádat a vytvořit tak systém, který by pomohl ostatním studentům rozhodnout co je pro ně nejlepší a co by naopak byla ztráta času. Dále je také cílem vyzvednout nejužitečnější technologie a pomoci pochopit jejich účel a význam, a hlavně poukázat na jejich největší přednosti a slabosti.
Application of virtual reality in the scope of Industry 4.0
Veškrna, Filip ; Škrabánek, Pavel (referee) ; Hůlka, Tomáš (advisor)
This thesis deals with the topic of Industry 4.0, the use of virtual reality technology, and the Unity3D development environment. In the practical part, an application is created that enables multiple people to connect in a virtual environment with the option of using virtual reality headset or a personal computer. The created application contains three demonstration scenes showing the possibilities of use, including a conference room, a school classroom, and an industrial hall. Each scene is enhanced with specific functions.
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Cílem této práce je prozkoumat, shrnout a uspořádat nejvýznamnějším vzdělávací technologie. Porovnat a rozdělit tyto technologie do konkrétních skupin, jako například výukový software, internetové stránky s výukovými nástroji, elektronické encyklopedie, mobilní zařízení a zařízení, jež mají pomáhat s výukou a také ji ulehčovat. Pokusit se tyto technologie uspořádat a vytvořit tak systém, který by pomohl ostatním studentům rozhodnout co je pro ně nejlepší a co by naopak byla ztráta času. Dále je také cílem vyzvednout nejužitečnější technologie a pomoci pochopit jejich účel a význam, a hlavně poukázat na jejich největší přednosti a slabosti.
virtualization stations
Vlček, Michal ; Pavlíček, Luboš (advisor) ; Havlíček, Jan (referee)
This thesis aims to explain virtualization and its use for the implementation of virtual classrooms. Reader is gradually introduce, what is virtualization, how virtualization works, what has parts, what are the technologies used and how many is this virtualization. Reader is gradually acquaint with the concept of virtual classroom, how virtual classroom works and what are the solutions of virtual classrooms. Individual solutions of virtual classroom are explained and compared. At the end of this work is the selection of solutions virtual classrooms, and example of actual implementation of virtual classrooms, including the price of solution. The work has to show possible and effective solution of the virtual classrooms.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.