Original title:
Nové technologie ve vzdělávání
Translated title:
New Technologies in Education
Authors:
Jorda, Jakub ;
Kopecká, Jana (referee) ;
Smutný, Milan (advisor)
Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
eng
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract:
[eng] [cze]
Cílem této práce je prozkoumat, shrnout a uspořádat nejvýznamnějším vzdělávací technologie. Porovnat a rozdělit tyto technologie do konkrétních skupin, jako například výukový software, internetové stránky s výukovými nástroji, elektronické encyklopedie, mobilní zařízení a zařízení, jež mají pomáhat s výukou a také ji ulehčovat. Pokusit se tyto technologie uspořádat a vytvořit tak systém, který by pomohl ostatním studentům rozhodnout co je pro ně nejlepší a co by naopak byla ztráta času. Dále je také cílem vyzvednout nejužitečnější technologie a pomoci pochopit jejich účel a význam, a hlavně poukázat na jejich největší přednosti a slabosti.
The aim of this work is to explore, summarize, and organise the most influential educational technologies. Furthermore, compare these technologies with each other and divide them into specific categories, such as educational software, websites with learning tools, electronic encyclopaedias, mobile devices, and devices whose main purpose are solely educational. Summarizing these technologies and putting them in an order will help other students to decide what could suit them most and what, on the other hand, has no use for them. It is also the aim to underline the most useful technologies, help to understand their basic functions and their main purposes, and most importantly show their advantages and weaknesses.
Keywords:
asynchronní učení. ;
Celly ;
chytrá tabule ;
cloud computing ;
digitální projektor ;
e-learning ;
elektronická encyklopedie ;
internetové stránky specializující se na vzdělávání ;
Khan Academy ;
kolotočový diaprojektor ;
LessonCast ;
phablet ;
proces učení ;
psací stroj ;
snímací kamera ;
Study Blue ;
synchronní učení ;
TED ;
učební nástroje ;
virtuální učebna ;
vzdělávací aplikace ;
vzdělávací software ;
Vzdělávací technologie ;
výukové nástroje ;
Wikipeidie ;
Zotero ;
zpětný projektor ;
asynchronous learning. ;
carousel slide projector ;
Celly ;
cloud computing ;
digital projector ;
document camera ;
e-learning ;
educational application ;
educational software ;
Educational technologies ;
electronic encyclopaedia ;
Khan Academy ;
learning tool ;
LessonCast ;
overhead projector ;
phablet ;
process of learning ;
smart board ;
Study Blue ;
synchronous learning ;
teaching tool ;
TED ;
typewriter ;
virtual classroom ;
website specializing in education ;
Wikipedia ;
Zotero
Institution: Brno University of Technology
(
web )
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record: http://hdl.handle.net/11012/39109
Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-572710
The record appears in these collections: Universities and colleges > Public universities > Brno University of Technology Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses