National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Motivation for continuing education and factors affecting participation in continuing education
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (advisor) ; Reichel, Jiří (referee)
The aim of this bachelor thesis "Motivation for continuing education and factors affecting participation in continuing education" is to analyze what motivates adults to participate in continuing education and what are main obstacles in adult education. The paper consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with an overview of basic knowledge about the issue with the use of literature, both domestic and foreign authors. The second, practical part contains a description of own empirical survey. The aim of the survey is to identify the main reasons for adults to participate in continuing education and detect the most common barriers, obstacles to such participation. The survey is trying to confirm the conclusions from the theoretical part by the analysis of the select company. Key words: Lifelong learning, adult education, system of adult education, motivation for education, barriers to education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Motivation for continuing education and factors affecting participation in continuing education
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (advisor) ; Reichel, Jiří (referee)
The aim of this bachelor thesis "Motivation for continuing education and factors affecting participation in continuing education" is to analyze what motivates adults to participate in continuing education and what are main obstacles in adult education. The paper consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with an overview of basic knowledge about the issue with the use of literature, both domestic and foreign authors. The second, practical part contains a description of own empirical survey. The aim of the survey is to identify the main reasons for adults to participate in continuing education and detect the most common barriers, obstacles to such participation. The survey is trying to confirm the conclusions from the theoretical part by the analysis of the select company. Key words: Lifelong learning, adult education, system of adult education, motivation for education, barriers to education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analysis of supply and demand of further education in the economic fields
Suchomelová, Kristýna ; Dvořáček, Jiří (advisor) ; Králová, Alena (referee)
In the theoretical entry, the study devotes to introduction to the topic of further education and explanation of basic concepts. It also briefly describes the history and current situacion in further education. Work deals on theoretical-descriptive level with the legislative framework for further education in the Czech Republic. Empirical part of this work is focused on a comparison of supply and demand for further education in economic field. By using survey the preferences of potential participants of accounting courses in Prague was identified. Outputs from this research were compared with the supply of accounting courses in Prague. At the end, the work set out some recommendations and proposals, which could help supply to adapt better to the demand for accounting courses for adults.
Construction of functional adult education system on the basis comparative analysis selected EU countries
Vychová, Helena ; Kotýnková, Magdalena (advisor) ; Dvořáček, Jiří (referee) ; Gottvald, Jaromír (referee)
Práce se věnuje problematice zabezpečení fungujícího systému dalšího vzdělávání dospělých. Záměrem práce je vymezit hlavní konstrukční prvky tohoto systému. Východiskem pro stanovení jednotlivých systémotvorných prvků se stala komparační analýza systémů vzdělávání dospělých ve vybraných zemích EU. Reprezentativní skupina byla vybrána na základě srovnání stavu vzdělávání dospělých v jednotlivých zemích EU. Mezinárodní komparace poznatků získaných sekundární analýzou zdrojových materiálů, především zahraniční literatury, statistických údajů a výzkumných zpráv odborných institucí, představuje na příkladech konkrétních zemí hlavní části utvářející strukturu systému dalšího vzdělávání. Analytická zjištění jsou následně využita pro zpracování dalších částí práce, které se zabývají detailním rozpracováním jednotlivých hlavních konstrukčních prvků systému dalšího vzdělávání a sestavením možného návrhu systému vzdělávání dospělých v podmínkách ČR.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.