National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Fish supply in selected retail chains' stores
HÁBROVÁ, Zuzana
The aim of this thesis was to determine and compare the supply of fish retail chains' stores, especially in the context of the supply of Czech fish production. The supply of fish is compared based on data obtained by observation, which was carried out over one year in retail chains' stores selected according to specific criteria, namely Albert, Globus, Kaufland, and Tesco hypermarkets. Based on the obtained data, it was possible to evaluate research questions, and in the conclusion of the thesis to make recommendations for supporting Czech fish production and its sale.
Corporate social responsibility in marketing
Karešová, Eva ; Boučková, Jana (advisor) ; Divinová, Veronika (referee)
Diploma thesis focuses on history analysis and today's CSR issues that multinational marketing corporations have to face up. It describes both CSR positives and negative responses to CSR implementation. It follows today's customer trends on markets and possibilities, how to win mainstresm customers for CSR challenges. Especially the trend of building CSR in the core business and in brands themselves is pointed out. The diploma work shows many examples of practising marketing with some social effect, from which both the company and the supported object can profit. Finally, the work describes some possibilities of CSR implementing and communicating. The practical part describes current CSR activities of Unilever company, including its Vitality mission, that is built in the whole business.
Modern trends in commercial communication with customers
Smejkalová, Zuzana ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Frey, Petr (referee)
Práce vychází z historie vývoje oboru komerčních komunikací. Popisuje východiska pro moderní trendy v oslovení zákazníků, jako je situace na trhu zboží a služeb, spotřební trendy a změny na mediálním trhu. Věnuje se otázce přesycení klasickou reklamou a alternativním způsobům oslovení zákazníků. Konkrétně jsou charakterizovány následující formy oslovení: virální reklama, interaktivní webové stránky a video na webu, sociální sítě a blogy v komerční komunikaci, reklama v počítačových hrách a virtuálních světech, mobilní reklama, interaktivní venkovní média, digitální televize, engagement marketing, product placement, guerilla marketing a ambientní média a digitální média v místě prodeje. Pozornost je věnována i trendu k větší sociální odpovědnosti firem. V závěru je formulován stručný odhad vývoje v reklamním průmyslu v následujících letech.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.