National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
ESP Speaking Activities for Students of Information Technology
Pospíšil, Ondřej ; Smutný, Milan (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Pojem mluvený jazyk se hojně používá pro označení každého hlasově produkovaného jazyka i neverbální řeči. Produkce mluveného jazyka zahrnuje vyhledávání informací z paměti, vytváření plánů artikulačního programu, exekutivní kontrolu a sebekontrolu. Tyto strategie lze spojit s názvy domén dlouhodobé paměti, motorické kontroly a exekutivní kontroly. Produkce mluveného jazyka se logicky dělí na tři základní kroky: rozhodnutí, co vyjádřit, určení způsobu vyjádření a samotné výsledné vyjádření. Ačkoli dosažení cílů rozhovoru, strukturování vyprávění a modulace průběhu dialogu jsou ze své podstaty rozhodující pro pochopení toho, jak lidé mluví, psycholingvistický výzkum jazykové produkce je většinou zaměřen na formulaci jednotlivých výroků. Z tohoto důvodu hraje vyhodnocení mluveného diskurzu ve třídě důležitou roli při vytváření zásadních poznatků o komplexní povaze třídních struktur, interakcí a vztahů. Tato práce uvádí, jakým způsobem se řeč vyvíjí, jaké důležité principy z gramatického a lingvistického hlediska je nutné dodržovat a v poslední řadě se zaměřuje na rozvoj řeči s ohledem na to, že se nejedná o mateřský jazyk. Pro úspěšného mluvčího je nutné řečové aktivity rozvíjet správným způsobem. Jak má vypadat vhodná aktivita pro rozvoj řečové dovednosti mluvení popisuje poslední kapitola teoretické části této bakalářské práce a její praktická část. Všechny aktivity byly navrženy na základě dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno mezi 69 studenty Vysokého učení technického v Brně. Aktivity jsou zaměřeny na rozvoj řečové dovednosti mluvení v oboru informačních technologií.
Supporting speaking competence of children in primary school
Khýrová, Lenka ; Saicová Římalová, Lucie (advisor) ; Šebesta, Karel (referee)
This diploma thesis deals with support of speaking competence of children in primary school. It focuses especially on the 5th and 6th grade students and on an expository writing whereas it explicates the basic developmental characteristics of this age group. In its crucial part, diploma comes with a unique set of activities, which could accompany the exercises in the Czech language textbooks used nowadays. Finally, in the closing chapter, the testing of selected activities with a group of 5th grade students is described including an evaluation and a feedback of students. Keywords: speaking competence, primary school, communication education, expository writing, word games, Czech language textbooks
Supporting speaking competence of children in primary school
Khýrová, Lenka ; Saicová Římalová, Lucie (advisor) ; Šebesta, Karel (referee)
This diploma thesis deals with support of speaking competence of children in primary school. It focuses especially on the 5th and 6th grade students and on an expository writing whereas it explicates the basic developmental characteristics of this age group. In its crucial part, diploma comes with a unique set of activities, which could accompany the exercises in the Czech language textbooks used nowadays. Finally, in the closing chapter, the testing of selected activities with a group of 5th grade students is described including an evaluation and a feedback of students. Keywords: speaking competence, primary school, communication education, expository writing, word games, Czech language textbooks

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.