National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
Graphics Demo Employing Procedural Textures
Drevický, Dušan ; Matýšek, Michal (referee) ; Polok, Lukáš (advisor)
This thesis deals with the design and implementation of a size-limited 64 kB graphics demo. Procedural generation is used for the definition of structure and appearance of realistic natural terrain. The terrain is described by a heightmap based on noise functions described in this work. Rendering utilizes the ray marching method and is done in real time. All parts of the implementation described in this work were created exclusively within the fragment shader of the GPU.
Generating Terrain with Animated Water Surface in Unity
Karavasilev, Boris ; Bambušek, Daniel (referee) ; Španěl, Michal (advisor)
V rámci této práce byl navržen procedurální generátor terénu a shader pro vizualizaci vodní hladiny. Tyto komponenty byly použity k implementaci generátoru nekonečných světů složených z ostrovů rozesetých v moři. Pro tento účel byly modifikovány tradiční metody rozdělení světa a umísťování objektů. Dále byl navržen přístup ke generování terénu ostrovů s rozmanitými tvary pomocí pseudonáhodného generování bodů definujících vlastnosti terénu. Implementovaný generátor ostrovů běží v reálném čase a je výzvou pro podobné existující nástroje dostupné pro Unity.
Generating Terrain with Animated Water Surface in Unity
Karavasilev, Boris ; Bambušek, Daniel (referee) ; Španěl, Michal (advisor)
V rámci této práce byl navržen procedurální generátor terénu a shader pro vizualizaci vodní hladiny. Tyto komponenty byly použity k implementaci generátoru nekonečných světů složených z ostrovů rozesetých v moři. Pro tento účel byly modifikovány tradiční metody rozdělení světa a umísťování objektů. Dále byl navržen přístup ke generování terénu ostrovů s rozmanitými tvary pomocí pseudonáhodného generování bodů definujících vlastnosti terénu. Implementovaný generátor ostrovů běží v reálném čase a je výzvou pro podobné existující nástroje dostupné pro Unity.
Master of the Carpet: A 3D first-person action game
Kuchyňová, Karolína ; Ježek, Pavel (advisor) ; Gemrot, Jakub (referee)
The goal of this thesis is to reimplement the old DOS game Magic Carpet using modern game development means provided by the Unity engine. In the game, the player controls a wizard on a ying carpet, whose task is to collect speci ed amount of mana. He travels through a 3D game world, casts spells, builds castles, where his mana is stored, and ghts various types of monsters or enemy wizards. A detailed analysis of the original game can be found in the introductory part of the thesis. Within problem analysis, we discuss the possible approaches to creating a nite but borderless game world and ways of implemen- ting arti cial intelligence and its movemenent system for monsters and enemy wizards. The game world terrain is generated procedurally therefore a special chapter is devoted to this topic. The work also contains an extension of the ori- ginal Unity Editor called Level Designer, where new game levels can be created.
Graphics Demo Employing Procedural Textures
Drevický, Dušan ; Matýšek, Michal (referee) ; Polok, Lukáš (advisor)
This thesis deals with the design and implementation of a size-limited 64 kB graphics demo. Procedural generation is used for the definition of structure and appearance of realistic natural terrain. The terrain is described by a heightmap based on noise functions described in this work. Rendering utilizes the ray marching method and is done in real time. All parts of the implementation described in this work were created exclusively within the fragment shader of the GPU.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.