National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
Rozdílné preference čokolád na trzích střední Evropy
Bureš, Michal
Diploma thesis is dealing with different preferences on the market of chocolate within central Europe. It i salso dealing with different composition of the same brands of chocolate products owned by multinational companies on the Czech, Austrian, Slovak, Polish and German market. To meet this goal it is necessary to evaluate and compare primary data from survey, blind consumer tests, sensory difference test, similarity test and comparison prices, packaging and composition of chocolate products. To determine the motivations and preferences of consumers were also used in-depth interviews.
Gender diversity management in international companies in Brno
Yurkovetska, Adelaida
Bachelor's thesis is devoted to the management of gender diversity in international companies. The aim of the thesis is to review the theory and analysis of the practice of managing gender diversity in companies and formulate proposals for improving the management of diversity in them. This work is aimed at ensuring gender diversity. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part describes the meaning of the word "diversity", the explanation of the term" gender diversity management” and the types of gender management. The theoretical part also describes the positive aspects of gender diversity management. The basis of the practical part is a questionnaire of employees of international companies in Brno and suggestions for improving this type of management.
Comparison of communication strategies of transnacional companies towards students as potencial employees
Sluková, Zuzana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
This diploma thesis deals with communication strategies of four transnacional companies, L'Oréal, Henkel, Unilever and Procter&Gamble, which target students. The thesis compares particular communication channels, tactics and strategies that the companies use to attract the most talented candidades and to be able to gain employees with highest potencial. The objective of the thesis is to find out if the companies can identify the right target group, approach it through appropriate channels and communication content and hand over an image of the firm as an ideal employer.
Human resource management in an international company
Tauchenová, Zdeňka ; Zadražilová, Dana (advisor) ; Gartner, Michal (referee)
Diplomová práce se v první části věnuje teoretickému vymezení mezinárodního řízení lidských zdrojů, zaměřuje se na oblast péče o expatrianty, říezní mezinárodních týmů a vztahu mateřské a dceřinné společnosti. Druhá aplikační část se věnuje konktrétním personálním činnostem ve vybrané mezinárodní společnosti. Na základě výzkumu, provedeného za spoluúčasti této společnosti, bylo vytvořeno zhodnocení personálního marketingu a vytvořeno doporučení pro oblast lidských zrojů pro danou společnost.
Remuneration and employee benefits in Pfizer, spol. s r.o.
Mocová, Iva ; Dvořáková, Zuzana (advisor) ; Hladíková, Helena (referee)
V současné době musejí firmy uvažovat zejména vliv rostoucích mzdových nákladů poboček na jejich výkonnost, potřebu motivovat zaměstnance celosvětově a ne jen hlavní představitele společnosti, v souvislosti s nárůstem počtu vysílaných zaměstnanců také utvoření jednotné politiky odměňování expatriantů, outsourcing administrativy spojené s odměňováním expatriantů a vliv národní a firemní kultury na systém odměňování a benefitů. Jak jsem uvedla již výše, většina lokálních zaměstnanců je odměňována dle místních standardů. U mezinárodních zaměstnanců je potom odměňování ovlivněno těmito faktory:

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.