National Repository of Grey Literature 54 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Compact Sensors for Evaluation the Thermal Comfort
Kazkaz, Mohammad ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Šafařík,, Pavel (referee) ; Pavelek, Milan (advisor)
Teplota vzduchu je nejčastěji používaná k posouzení tepelného stavu vnitřního prostředí. Avšak teplota vzduchu sama o sobě, je v mnoha případech pro toto posouzení nedostatečná. Hlavním cílem disertační práce je vyhodnotit tepelný stav vnitřního prostředí a specifikovat parametry, které na něj mají vliv. Teplota vzduchu, střední radiantní teplota, rychlost vzduchu a vlhkost vzduchu jsou čtyři základní parametry, které určují tepelný stav vnitřního prostředí. Vzhledem k tomu, že tepelný stav prostředí závisí na mnoha aspektech, byly odvozeny veličiny, které zahrnují kombinovaný účinek několika nebo všech těchto parametrů k určení tepelného stavu prostředí. Jedná se např. o efektivní teplotu, teplotu kulového teploměru, operativní teplotu, ekvivalentní teplotu, PMV a PPD indexy... aj. V dnešní době existuje spousta vysoce přesných senzorů, které mohou zhodnotit tepelný stav vnitřního prostředí. Z důvodu jejich vysoké ceny jsou používané převážně pro účely výzkumu. Předkládaná práce se převážně soustředí na vývoj kompaktního deskového senzoru pro vyhodnocení tepelného stavu vnitřního prostředí. Zaměřuje se hlavně na nízkou cenu senzoru společně s dostatečnou přesností. K dosažení cíle této práce jsou provedeny následující postupy: • Analýza environmentálních faktorů ovlivňujících tepelný stav prostředí. • Studium dopadu teploty vzduchu, střední radiantní teploty a rychlosti proudění vzduchu na tepelné indexy: teplotu kulového teploměru a operativní teplotu. • Teoretické porovnání teploty kulového teploměru a operativní teploty. • Navržení, rozvoj a konstrukce nového deskového senzoru pro posouzení tepelného stavu vnitřního prostředí. • Navržení a konstrukce testovací komory pro porovnávání senzorů tepelného stavu prostředí. • Kalibrace zkonstruovaného senzoru měřením fyzikálních veličin charakterizujících tepelný stav prostředí. • Testy směrové závislosti vyvinutého deskového senzoru a porovnání s kulovým teploměrem v testovací komoře. • Srovnání teoretických řešení s provedenými měřeními v testovací komoře. Výsledkem této práce je vlastní teoretické srovnání teploty kulového teploměru a operativní teploty ve vybraném rozsahu teploty vzduchu, střední radiantní teploty a rychlosti vzduchu pro možnost hodnocení tepelného stavu vnitřního prostředí pomocí kulového teploměru. Hlavním výstupem je však navržení a zhotovení jednoduchého deskového senzoru, který by byl dostatečně přesný pro měření tepelného stavu prostředí. V rámci disertace byla postavena také testovací komora a bylo provedeno testování vyvinutého senzoru pomocí měřicího systému INNOVA.
Development of Business Activities of Companies TOS KUŘIM-OS, a.s. and ČKD BLANSKO-OS, a.s.
Havlík, Pavel ; Kalinová, Ivana (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The diploma thesis focuses on the development of business activities of company TOS KURIM a CKD BLANSKO. The thesis summarizes the analysis of external and internal environment alongside with the main factors and provides a SWOT analysis. The results are proposals and recommendations which can be beneficial to the company to improve and contribute to the long term development through sales increase, competitiveness of the company, as well to build a stable position in the global market.
Assessment of the Economic Situation in the Corporation, Proposals and Recommendations for its Improvement
Volánková, Nikola ; BA, Renata Šrámková (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
The diploma thesis deals with an assessment of the economic situation of the selected limited liability company (hereinafter referred to as “PODNIK”) and introduces a number of proposals for its improvement. The company operates in the field of industrial filtration and manufactures custom technological complexes. Strategic analysis was used to evaluate external and internal factors that have an impact on the company. This evaluation reveals the strengths and weaknesses of the company and what opportunities and threats the company faces. The results put forward the proposals on the basis of which the economic situation of the company can improve.
Company Communication Strategy
Benešová, Eliška ; Lola, Martin (referee) ; Schüller, David (advisor)
This diploma thesis deals with marketing strategy of small hotel. Theoretical bases of work create theoretical background for next part of diploma thesis, which introduces hotel and used marketing mix. The improvements in tools of marketing mix are recommended based on performed analyzes and questionnaire survey and help to create suggestions to increase awereness of existence a company by potential customers and increase amount of reservations in the hotel.
Heating of a production hall
Poláček, Filip ; Štětina, Josef (referee) ; Charvát, Pavel (advisor)
The thesis is focused on different options of heating methods of production halls. On their advantages and disadvantages. Furthermore, the work deals with the selection of a suitable heating method of a specific production hall and the calculation of the ideal designing of the heating system.
Marketing Communication
Bulínová, Sabina ; Ing. Jitka Veselá, Ph.D (referee) ; Schüller, David (advisor)
This diploma thesis deals with marketing communication of the Hervis company. The first part of the thesis contains theoretical knowledge. The second part introduces the company, marketing mix and communication mix. Recommended suggestions for improvement of communication mix with aim to approach new and current customers and therefore raise the awarness of the company, is based on performed analyses and questionnaire survey.
Internal environment and windows
Buřič, Jan ; Rubinová, Olga (referee) ; Počinková, Marcela (advisor)
The aim this diploma thesis is the design of heating and hot water in the building of a primary school in Trhové Sviny. The first part dealt with the issue of indoor environment and windows. The second part deals with a separate proposal heating and hot water in primary school. As a heat source was designed gas boiler, the second variant hot transfer station. The third part consists of technical reports and drawings of the specified object. The fourth part deals with the assessment of surface condensation on the surface of the window panes.
Development of Marketing Activities of Company
Hlaváč, Michal ; Lády, Jiří (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Bachelor thesis is dealing with the analysis of communication policy in the firm Unistav a. s. The firm is dealing with building activity and business activity. The theoretical part is intended on the communication policy, analysis of internal and external setting of the firm, its marketing mix and proposal of marketing strategy. In The practical part are worked up the analysis of the situation building’s market, analysis of communication policy firm’s Unistav and the proposal for change communication policy in the firm Unistav. Of the base of these analysis the external and internal environment and evaluating strengths, weaknesses, opportunities and threats is suggested a marketing strategy for Unistav a. s.
Firm Analysis by Different Methods
Šálková, Petra ; Ing.Bc.Adam Ondruška (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
The thesis is focused on strategic analysis of the selected company. To analyze the external environment is used SLPETA analysis, Porter's 5 forces model and to analyze the internal environment the 7S. The results are summarized with a SWOT analysis and the conclusion of the work are given possible recommendations and proposals for sub-strategic objectives. All recommendations comply with the rules SMART and are in line with company strategy.
Communication Strategy of Company
Broklová, Jaroslava ; Vlčková, Michaela (referee) ; Schüller, David (advisor)
The main subject of the thesis "Communication strategy of company" is analyzing the current state of the communication mix, based of the analysis result and marketing re-search to design a suitable communication mix. The thesis is divided into three main parts. The first part focuses on the theoretical interpretation and definition of important marketing concepts, communication mix, marketing environment and marketing re-search. The second part introduces basic information about reconditioning a studio and analyses the external and internal environment and based on marketing research the suit-able segment is chosen. The last part of the thesis evaluates the current state of the communication mix and based on the results of the second part of the thesis a new communication mix of reconditioning studio Figuraline is proposed.

National Repository of Grey Literature : 54 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.