National Repository of Grey Literature 8 records found  Search took 0.00 seconds. 
A traction drive for an electric bike with motor "Heinzmann"
Němec, Petr ; Huták, Petr (referee) ; Vorel, Pavel (advisor)
This work deals with a proposal and construction of a DC/DC converter for a control of a DC motor Heinzmann. The DC/DC converter will be used in an electric drive for a bicycle. The proposal of the DC/DC converter is designed for such engine power to avoid fully any human force to drive - pedaling. The work includes informations about the used motor, progress of proposal and dimensioning of the converter - power circuit and control electronics.
BLDC Motor Control Module
Morávek, Lukáš ; Cipín, Radoslav (referee) ; Procházka, Petr (advisor)
Diploma thesis describes design and realization of hardware and software for controlling and regulation of the high-speed drive with BLDC motor, which will serve as a spindle for CNC milling machine. The thesis described in detail the schematic design and the design of printed circuit board of the power part, control part and power supply part of the three-phase transistor inverter controlled by DSP processor. It is also described in detail program of DSP processor for controlling and regulation of the BLDC motors, which the function is verified by the final measurements. The result of Diploma thesis is functional high-speed drive with BLDC motor.
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (referee) ; Skala, Bohumil (referee) ; Skalický, Jiří (advisor)
Je jasné, že nejúspěšnější konstrukce zahrnuje postup vícefázového řízení, ve kterém každá fáze může být považována za samostatný modul. Provoz kterékoliv z jednotek musí mít minimální vliv na ostatní, a to tak, že v případě selhání jedné jednotky ostatní mohou být v provozu neovlivněny. Modulární řešení vyžaduje minimální elektrické, magnetické a tepelné ovlivnění mezi fázemi řízení (měniče). Synchronní stroje s pulzním tokem a permanentními magnety se jeví jako atraktivní typ stroje, jejíž přednostmi jsou vysoký kroutící moment, jednoduchá a robustní konstrukce rotoru a skutečnost, že permanentní magnety i cívky jsou umístěny společně na statoru. FS-PMSM jsou poměrně nové typy střídavého stroje stator-permanentní magnet, které představují významné přednosti na rozdíl od konvenčních rotorů - velký kroutící moment, vysoký točivý moment, v podstatě sinusové zpětné EMF křivky, zároveň kompaktní a robustní konstrukce díky umístění magnetů a vinutí kotvy na statoru. Srovnání výsledků mezi FS-PMSM a klasickými motory na povrchu upevněnými PM (SPM) se stejnými parametry ukazuje, že FS-PMSM vykazuje větší vzduchové mezery hustoty toku, vyšší točivý moment na ztráty v mědi, ale také vyšší pulzaci díky reluktančnímu momentu. Pro stroje buzené permanentními magnety se jedná o tradiční rozpor mezi požadavkem na vysoký kroutící moment pod základní rychlostí (oblast konstantního momentu) a provozem nad základní rychlostí (oblast konstantního výkonu), zejména pro aplikace v hybridních vozidlech. Je předložena nová topologie synchronního stroje s permanentními magnety a spínaným tokem odolného proti poruchám, která je schopná provozu během vinutí naprázdno a zkratovaného vinutí i poruchách měniče. Schéma je založeno na dvojitě vinutém motoru napájeném ze dvou oddělených vektorově řízených napěťových zdrojů. Vinutí jsou uspořádána takovým způsobem, aby tvořila dvě nezávislé a oddělené sady. Simulace a experimentální výzkum zpřesní výkon během obou scénářů jak za normálního provozu, tak za poruch včetně zkratových závad a ukáží robustnost pohonu za těchto podmínek. Tato práce byla publikována v deseti konferenčních příspěvcích, dvou časopisech a knižní kapitole, kde byly představeny jak topologie pohonu a aplikovaná řídící schémata, tak analýzy jeho schopnosti odolávat poruchám.
BLDC Motor Control Module
Morávek, Lukáš ; Cipín, Radoslav (referee) ; Procházka, Petr (advisor)
Diploma thesis describes design and realization of hardware and software for controlling and regulation of the high-speed drive with BLDC motor, which will serve as a spindle for CNC milling machine. The thesis described in detail the schematic design and the design of printed circuit board of the power part, control part and power supply part of the three-phase transistor inverter controlled by DSP processor. It is also described in detail program of DSP processor for controlling and regulation of the BLDC motors, which the function is verified by the final measurements. The result of Diploma thesis is functional high-speed drive with BLDC motor.
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (referee) ; Skala, Bohumil (referee) ; Skalický, Jiří (advisor)
Je jasné, že nejúspěšnější konstrukce zahrnuje postup vícefázového řízení, ve kterém každá fáze může být považována za samostatný modul. Provoz kterékoliv z jednotek musí mít minimální vliv na ostatní, a to tak, že v případě selhání jedné jednotky ostatní mohou být v provozu neovlivněny. Modulární řešení vyžaduje minimální elektrické, magnetické a tepelné ovlivnění mezi fázemi řízení (měniče). Synchronní stroje s pulzním tokem a permanentními magnety se jeví jako atraktivní typ stroje, jejíž přednostmi jsou vysoký kroutící moment, jednoduchá a robustní konstrukce rotoru a skutečnost, že permanentní magnety i cívky jsou umístěny společně na statoru. FS-PMSM jsou poměrně nové typy střídavého stroje stator-permanentní magnet, které představují významné přednosti na rozdíl od konvenčních rotorů - velký kroutící moment, vysoký točivý moment, v podstatě sinusové zpětné EMF křivky, zároveň kompaktní a robustní konstrukce díky umístění magnetů a vinutí kotvy na statoru. Srovnání výsledků mezi FS-PMSM a klasickými motory na povrchu upevněnými PM (SPM) se stejnými parametry ukazuje, že FS-PMSM vykazuje větší vzduchové mezery hustoty toku, vyšší točivý moment na ztráty v mědi, ale také vyšší pulzaci díky reluktančnímu momentu. Pro stroje buzené permanentními magnety se jedná o tradiční rozpor mezi požadavkem na vysoký kroutící moment pod základní rychlostí (oblast konstantního momentu) a provozem nad základní rychlostí (oblast konstantního výkonu), zejména pro aplikace v hybridních vozidlech. Je předložena nová topologie synchronního stroje s permanentními magnety a spínaným tokem odolného proti poruchám, která je schopná provozu během vinutí naprázdno a zkratovaného vinutí i poruchách měniče. Schéma je založeno na dvojitě vinutém motoru napájeném ze dvou oddělených vektorově řízených napěťových zdrojů. Vinutí jsou uspořádána takovým způsobem, aby tvořila dvě nezávislé a oddělené sady. Simulace a experimentální výzkum zpřesní výkon během obou scénářů jak za normálního provozu, tak za poruch včetně zkratových závad a ukáží robustnost pohonu za těchto podmínek. Tato práce byla publikována v deseti konferenčních příspěvcích, dvou časopisech a knižní kapitole, kde byly představeny jak topologie pohonu a aplikovaná řídící schémata, tak analýzy jeho schopnosti odolávat poruchám.
A traction drive for an electric bike with motor "Heinzmann"
Němec, Petr ; Huták, Petr (referee) ; Vorel, Pavel (advisor)
This work deals with a proposal and construction of a DC/DC converter for a control of a DC motor Heinzmann. The DC/DC converter will be used in an electric drive for a bicycle. The proposal of the DC/DC converter is designed for such engine power to avoid fully any human force to drive - pedaling. The work includes informations about the used motor, progress of proposal and dimensioning of the converter - power circuit and control electronics.
Control Strategy of Grid Connected Converter under Unbalanced Conditions
Lettl, J. ; Bejvl, Martin ; Valouch, Viktor
Current-controlled voltage source converters are widely used in grid-connected applications. The negative sequence component of the grid voltage causes pulsating components in powers transmitted through the converterand ripple of the dc voltage in the intermediate circuit. Two strategies of the current reference calculation for a dual current controller were developed and tested in the Matlab/Simulink environment and experimentally verified as well.
Power Control of Converter Connected to Unbalanced Grid
Valouch, Viktor ; Bejvl, Martin ; Šimek, Petr ; Škramlík, Jiří
The paper presents a grid current control technique at the power converter level. The object of the analysis is a control method of the positive and negative sequences of the current of a grid connected converter during voltage sags in order to assure a proper exchnge of active and reactive powers without power ripple, and to mitigate harmonic distortion of grid currents.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.