National Repository of Grey Literature 117 records found  beginprevious108 - 117  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
The financial analysis of the firm
Táborská, Marie ; Holečková, Jaroslava (advisor)
The bachelor thesis is divided into two parts. The theoretical part concerns with a theory which is bound up with a financial analysis, especially with financial statements, methods of the financial analysis, ratio indicators. Next, there are theoretically described bankruptcy and bonit models (Altman Z-score, Index IN95, Kralicek Quicktest) in the same part. The second part of the bachelor thesis is practical and is devoted to the SWOT analysis and financial analysis of the firm dm-drogerie markt, s. r. o., based on annual statements 2006, 2007, 2008. In the end of the thesis, the financial situation and the financial health of the firm is evaluated.
The analysis of an offer of tours to the United States of America on the current market in Czech republic
Jirsová, Simona ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Novotný, David (referee)
The mail goal of this diploma paper is to make analysis focused on the products directed to the United States of America offered by travel agencies on the local market.Author aims to realize the current development of demand of Czech travellers for trips and tours organized to the United States of America, especially in reference to recent legislative changes made by the government of the United States of America.The analysis results from detailed characteristics of the destination and trends of Czechs outgoing tourism to the US. There is a confrontantion based on the present findings, offer of the travel agencies is compared to the potentials of the market.
Strategic Analysis of the Business Media CZ, s.r.o.
Töpperová, Alice ; Sedláčková, Helena (advisor)
The aim of this thesis is a strategic analysis of Business Media CZ s.r.o. The analysis reveals the strengths and weaknesses of the company and the opportunities and threats arising from the surroundings of the company. Based on the strategic analysis are identified competitive advantage and proposed strategic recommendations
Marketing mix of fitness Spot Centrum Budokan
Růžová, Monika ; Procházková, Markéta (advisor) ; Šádek, Milan (referee)
The aim of this work is to describe and analyze the marketing mix and marketing activities of the fitness SPORT CENTRUM BUDOKAN with the emphasis on increasing its attractiveness and competitiveness, to identify possible deficiencies and to give a list of recommendations for the owner of the fitness, i.e. to make a proposal of a compact marketing strategy. Based on my own marketing analysis (positional analysis, SWOT analysis, mystery shopping, polling, observation and benchmarking), I have designed my own marketing strategy, which would lead to the established aim.
Environmental Management as a Voluntary Tool for Environmental Policy
Forejtová, Lucie ; Hadrabová, Alena (advisor) ; Remtová, Květa (referee)
Environmental management is one of the voluntary tools for environmental policy, which provides instructions to organizations, how they can coordinate their products, activities and services to minimize their negative environmental impacts. This work describes and compares two basic approaches for environmental management system (EMS) implementation - ISO 14001 Standard and EMAS II Regulation in terms of requirements for an organization. Attention is paid to advantages and disadvantages of EMS implementation in an organization too. In analytical part of this work, environmental management is analyzed in light of a number of certified and certifying organizations, after that follows cost-benefit analysis of EMS focused on organizations and SWOT analysis. The goal of this work is to find out on the basis of the results of these analyses, whether environmental management system implementation is a competitive advantage of an organization, or not.
Analýza postavení firmy TubEx na trhu
Šťastný, Ondřej ; Černá, Jitka (advisor) ; Vojík, Vladimír (referee)
Tato práce se zabývá jednou z metod analyzování postavení na trhu - SWOT analýzou. Tato analýza identifikuje hlavní podnikové přednosti (silné stránky), jeho největší slabiny (slabé stránky) a případné příležitosti a ohrožení plynoucí z vnějšího prostředí. Na jejich základě pak management činí strategická rozhodnutí. Tato práce se rovněž zabývá aplikací této metody na konkrétní podnik a na jejím základě navrhuje řešení problémů s cílem zlepšit či alespoň udržet současné postavení podniku.
Analýza společnosti EKON s. r. o. na trhu
Bartoň, Lukáš ; Černá, Jitka (advisor) ; Nováček, Jan (referee) ; Regner, Josef (referee)
Tato práce se zabývá jednou z metod analyzování postavení na trhu - SWOT analýzou. Identifikuje hlavní podnikové přednosti (silné stránky), největší slabiny (slabé stránky) a případné příležitosti a ohrožení plynoucí z vnějšího prostředí podniku. Managementu firmy by měla zmíněná analýza pomáhat při strategickém rozhodování, navrhuje řešení problémů s cílem zlepšit či alespoň udržet současné postavení podniku.
Analýza postavení společnosti Mithras s.r.o. na českém trhu
Král, Tomáš ; Černá, Jitka (advisor) ; Dědina, Jiří (referee)
Bakalářská práce řeší problematiku postavení MSP na českém trhu, nejprve obecně a dále v aplikaci na společnost Mithras s.r.o. V teoretické části jsou popsány MSP a vysvětleny nejdůležitější souvislosti strategické analýzy. Empirická část obsahuje charakteristiku podniku, na kterém je provedena strategická analýza. Závěr obsahuje návrhy a doporučení ke zlepšení současné situace.
Strategická analýza podniku
Hnízdil, Radek ; Kovář, František (advisor) ; Točev, Ivan (referee)
The topic of this diploma thesis is the strategic analysis of an organization. The strategic analysis is specifically applied to an allowance organization Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje, příspěvková organizace. Objective contents of the thesis are divided into an analytical part and a strategic part in relation to the short history of the organisation and its current state described in respect of the organisation's substance, structure and processes. In the first chapter of the diploma thesis the organisation's history and consequently its current state are briefly outlined. In the second chapter the organisation's external and internal strategic analyses are carried out aiming at the evaluation of the initial organisation's strategic position. In connection to this analytical part, the third chapter concentrates on the formulation of the organisation's strategy and on the definition of its specific strategic objectives. With the gradual implementation of these objectives, the target strategic positioning of the organisation should be achieved. The final part of the diploma thesis summarizes the most important findings that can fundamentally influence the organisation's successful development in view of its long-term perspective.
Strategická analýza podniku
Návarová, Ivana Bc. ; Kovář, František (advisor) ; Korčák, Jan (referee)
Nejdříve teoreticky popisuji proces strategického managementu a jednotlivé interní a externí strategické analýzy. Ve druhé části této práce popisuji podnik, kde spracovávám diplomovou práci. V poslední části aplikuji teoretické poznatky přímo na podnik JIP Papírny Větřní, a.s. . Z výsledku těchto základních analýz navrhuji konkrétní strategii a porovnávám ji se současnou strategií podniku. V závěru své práce se pokusím celkově zhodnotit postavení podniku na trhu a nově zvolenou strategii podniku.

National Repository of Grey Literature : 117 records found   beginprevious108 - 117  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.