National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
Visual Camera Orientation Estimation using Machine Learning
Kubička, Martin ; Polášek, Tomáš (referee) ; Čadík, Martin (advisor)
Účel tejto práce je vytvoriť model pomocou sférických konvolučných neuronových sietí, ktorý vie odhadnúť orientáciu kamery z dvoch vstupov, kde prvým vstupom je panoráma a druhým vstupom je fotka, ktorá zachytáva určitú časť panorámy. Inými slovami, úlohou je nájsť kde v panoráme, ktorá tvorí prvý vstup, sa nachádza fotka, ktorá tvorí druhý vstup. Mimo troch vytvorených modelov, ktoré riešia daný problém, vzniklo aj 6 nových datasetov, ktoré rozširujú momentálne dostupný počet datasetov, ktorých fotky sú v equirectangulárnom alebo stereografickom formáte
Camera Pose Estimation from Lines using Direct Linear Transformation
Přibyl, Bronislav ; Pajdla, Tomáš (referee) ; Koch, Reinhard (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato disertační práce se zabývá odhadem pózy kamery z korespondencí 3D a 2D přímek, tedy tzv. perspektivním problémem n  přímek (angl. Perspective- n -Line, PnL). Pozornost je soustředěna na případy s velkým počtem čar, které mohou být efektivně řešeny metodami využívajícími lineární formulaci PnL. Dosud byly známy pouze metody pracující s korespondencemi 3D bodů a 2D přímek. Na základě tohoto pozorování byly navrženy dvě nové metody založené na algoritmu přímé lineární transformace (angl. Direct Linear Transformation, DLT): Metoda DLT-Plücker-Lines pracující s korespondencemi 3D a 2D přímek a metoda DLT-Combined-Lines pracující jak s korespondencemi 3D bodů a 2D přímek, tak s korespondencemi 3D přímek a 2D přímek. Ve druhém případě je redundantní 3D informace využita k redukci minimálního počtu požadovaných korespondencí přímek na 5 a ke zlepšení přesnosti metody. Navržené metody byly důkladně testovány za různých podmínek včetně simulovaných a reálných dat a porovnány s nejlepšími existujícími PnL metodami. Metoda DLT-Combined-Lines dosahuje výsledků lepších nebo srovnatelných s nejlepšími existujícími metodami a zároveň je značně rychlá. Tato disertační práce také zavádí jednotný rámec pro popis metod pro odhad pózy kamery založených na algoritmu DLT. Obě navržené metody jsou definovány v tomto rámci.
Real-time camera pose estimation for augmented reality
Szentandrási, István ; Slavík,, Pavel (referee) ; Liarokapis,, Fotis (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Definované markery tvoří základ určování polohy kamery pro velké množství aplikací s rozšířenou realitou, v případě že jsou přísné požadavky na rychlost a robustnost. Tato práce popisuje účinnou metodu pro určení pózy kamery pomocí Uniformního pole markerů a několik realistických aplikací na bázi popsané metody. Metoda je velice výpočetně levná a poskytuje spolehlivou detekci pro několik výpočetních platforem, včetně běžných chytrých telefonů. Markery jako část zobrazené informace na monitorech jsou použité v této práci pro určení relativní orientaci mezi poskytovatelem obsahu a užívatelským zařízením, sloužícím pro výběr prvků užívatelského rozhraní při  interakci a migraci úkolů. Ve filmařském průmyslu poskytuje popsaná metoda pro zjištění polohy kamery jako součást klíčovaní pozadí filmářům živý náhled virtuální scény. Výsledky ukazují, že popsaná metoda pro detekci pole markerů má srovnatelnou úspěšnost a přesnost v porovnání s ostatními metodami na bázi markerů a je několikrát rýchlejší. Aplikace zahrnuté v této práci podle výsledků testů jsou životaschopné - rychlejší a levnější - alternativy k existujícím řešením.
Camera Pose Estimation from Lines using Direct Linear Transformation
Přibyl, Bronislav ; Pajdla, Tomáš (referee) ; Koch, Reinhard (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato disertační práce se zabývá odhadem pózy kamery z korespondencí 3D a 2D přímek, tedy tzv. perspektivním problémem n  přímek (angl. Perspective- n -Line, PnL). Pozornost je soustředěna na případy s velkým počtem čar, které mohou být efektivně řešeny metodami využívajícími lineární formulaci PnL. Dosud byly známy pouze metody pracující s korespondencemi 3D bodů a 2D přímek. Na základě tohoto pozorování byly navrženy dvě nové metody založené na algoritmu přímé lineární transformace (angl. Direct Linear Transformation, DLT): Metoda DLT-Plücker-Lines pracující s korespondencemi 3D a 2D přímek a metoda DLT-Combined-Lines pracující jak s korespondencemi 3D bodů a 2D přímek, tak s korespondencemi 3D přímek a 2D přímek. Ve druhém případě je redundantní 3D informace využita k redukci minimálního počtu požadovaných korespondencí přímek na 5 a ke zlepšení přesnosti metody. Navržené metody byly důkladně testovány za různých podmínek včetně simulovaných a reálných dat a porovnány s nejlepšími existujícími PnL metodami. Metoda DLT-Combined-Lines dosahuje výsledků lepších nebo srovnatelných s nejlepšími existujícími metodami a zároveň je značně rychlá. Tato disertační práce také zavádí jednotný rámec pro popis metod pro odhad pózy kamery založených na algoritmu DLT. Obě navržené metody jsou definovány v tomto rámci.
Real-time camera pose estimation for augmented reality
Szentandrási, István ; Slavík,, Pavel (referee) ; Liarokapis,, Fotis (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Definované markery tvoří základ určování polohy kamery pro velké množství aplikací s rozšířenou realitou, v případě že jsou přísné požadavky na rychlost a robustnost. Tato práce popisuje účinnou metodu pro určení pózy kamery pomocí Uniformního pole markerů a několik realistických aplikací na bázi popsané metody. Metoda je velice výpočetně levná a poskytuje spolehlivou detekci pro několik výpočetních platforem, včetně běžných chytrých telefonů. Markery jako část zobrazené informace na monitorech jsou použité v této práci pro určení relativní orientaci mezi poskytovatelem obsahu a užívatelským zařízením, sloužícím pro výběr prvků užívatelského rozhraní při  interakci a migraci úkolů. Ve filmařském průmyslu poskytuje popsaná metoda pro zjištění polohy kamery jako součást klíčovaní pozadí filmářům živý náhled virtuální scény. Výsledky ukazují, že popsaná metoda pro detekci pole markerů má srovnatelnou úspěšnost a přesnost v porovnání s ostatními metodami na bázi markerů a je několikrát rýchlejší. Aplikace zahrnuté v této práci podle výsledků testů jsou životaschopné - rychlejší a levnější - alternativy k existujícím řešením.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.