National Repository of Grey Literature 25 records found  previous11 - 20next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Lifting Scheme Cores for Wavelet Transform
Bařina, David ; Kälviäinen, Heikki (referee) ; Sojka, Eduard (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Práce se zaměřuje na efektivní výpočet dvourozměrné diskrétní vlnkové transformace. Současné metody jsou v práci rozšířeny v několika směrech a to tak, aby spočetly tuto transformaci v jediném průchodu, a to případně víceúrovňově, použitím kompaktního jádra. Tohle jádro dále může být vhodně přeorganizováno za účelem minimalizace užití některých prostředků. Představený přístup krásně zapadá do běžně používaných rozšíření SIMD, využívá hierarchii cache pamětí moderních procesorů a je vhodný k paralelnímu výpočtu. Prezentovaný přístup je nakonec začleněn do kompresního řetězce formátu JPEG 2000, ve kterém se ukázal být zásadně rychlejší než široce používané implementace.
Acceleration of 2D Wavelet transform on parallel architectures
Kula, Michal ; Schier, Jan (referee) ; Sojka, Eduard (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
I přesto, že byla 2D diskrétní vlnková transformace předmětem řady rozsáhlých studií, některé aspekty této problematiky byly doposud opomíjeny. Mezi takové aspekty lze zařadit techniky pro výpočet této transformace se zaměřením na vyvažování synchronizací, aritmetických instrukcí a využití paměti pro různé architektury. Tato práce ukazuje několik nových metod výpočtu této transformace s různě nastaveným vybalancováním těchto operací. Tyto metody jsou detailně popsány a jejich chování je vyhodnoceno na několika grafických adaptérech za použití GPGPU, zpracování pomocí grafické pipeliny a vícejádrových procesorů pomocí OpenMP.
Recognition of Partially Occluded Objects
Krolupper, Filip ; Flusser, Jan (advisor) ; Sojka, Eduard (referee) ; Peters, Gabriele (referee)
In this thesis we focus on partially occluded object recognition under geometric transformations. Objects are represented by their contours. Depending on the kind of geometric transformation and robustness to occlusion we introduce different solutions. Our results are applicable in industry, robotics, 3D vision, forensics, etc. We propose three novel methods for partially occluded object recognition. The major contribution of all our methods is a creation of features. Features are designed to be local and invariant to appropriate geometric transformations. We use mostly standard feature matching to prove properties of designed features. The first method deals only with translation, rotation and scaling (Euclidian transformation) and is based on contour approximation by circle arcs. The parameters of the circle arcs seem to be suitable features. The second method deals with affine transformation and is based on polygonal approximation of contours and, moreover, is robust to additive noise. The second method splits the contour into parts using inflexion points and transforms every part into both normalized shape and position. The parameters of standard shapes of every part are the desired features. The third method deals also with affine transformation. It splits the object into parts using a novel, cutting...
Vehicle Speed Measurement Using Stereo Camera Pair
Najman, Pavel ; Sojka, Eduard (referee) ; Guillemaut, Jean-Yves (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato práce se snaží najít odpověď na otázku, zda je v současnosti možné autonomně měřit rychlost vozidel pomocí stereoskopické měřící metody s průměrnou chybou v rozmezí 1 km/h, maximální chybou v rozmezí 3 km/h a směrodatnou odchylkou v rozmezí 1 km/h. Tyto rozsahy chyb jsou založené na požadavcích organizace OIML, jejichž doporučení jsou základem metrologických legislativ mnoha zemí. Pro zodpovězení této otázky je zformulována hypotéza, která je následně testována. Metoda, která využívá stereo kameru pro měření rychlosti vozidel je navržena a experimentálně vyhodnocena. Výsledky pokusů ukazují, že navržená metoda překonává výsledky dosavadních metod. Průměrná chyba měření je přibližně 0.05 km/h, směrodatná odchylka chyby je menší než 0.20 km/h a maximální absolutní hodnota chyby je menší než 0.75 km/h. Tyto výsledky jsou v požadovaném rozmezí a potvrzují tedy testovanou hypotézu.
Accelerated Sparse Matrix Operations in Nonlinear Least Squares Solvers
Polok, Lukáš ; Hartley, Richard (referee) ; Sojka, Eduard (referee) ; Smrž, Pavel (advisor)
Tato práce se zaměřuje na datové struktury pro reprezentaci řídkých blokových matic a s nimi spojených výpočetních algoritmů, jež jsem navrhl. Řídké blokové matice se vyskytují při řešení mnoha dílčích problémů jako například při řešení metody nejmenších čtverců. Nelineární metoda nejmenších čtverců (NLS) je často aplikována v robotice pro řešení problému lokalizace robota (SLAM) nebo v příbuzných úlohách 3D rekonstrukce v počítačovém vidění (BA), (SfM). Problémy konečných elementů (FEM) a parciálních diferenciálních rovnic (PDE) v oboru fyzikálních simulací můžou také mít blokovou strukturu. Většina existujících implementací řídké lineární algebry používají řídké matice s granularitou jednotlivých elementů a jen několik málo podporuje řídké blokové matice. To může být způsobeno složitostí blokových formátů, jež snižuje rychlost výpočtů, pokud bloky nejsou dost velké. Některé ze specializovaných NLS optimalizátorů v robotice a počítačovém vidění používají blokové matice jako interní reprezentaci, aby snížily cenu sestavování řídkých matic, ale nakonec tuto reprezentaci převedou na elementovou řídkou matici pro implementaci k řešení systémů rovnic. Existující implementace pro řídké blokové matice se většinou soustředí na jedinou operaci, často násobení matice vektorem. Řešení navržené v této disertaci pokrývá širší spektrum funkcí: implementovány jsou funkce pro efektivní sestavení řídké blokové matice, násobení matice vektorem nebo jinou maticí a nechybí ani řešení trojúhelníkových systémů nebo Choleského faktorizace. Tyto funkce mohou být snadno použity ke řešení systémů lineárních rovnic pomocí analytických nebo iterativních metod nebo k výpočtu vlastních čísel. Jsou zde popsány rychlé algoritmy pro hlavní procesor (CPU) i pro grafické akcelerátory (GPU). Navrhované algoritmy jsou integrovány v knihovně SLAM++ , jež řeší problém nelineárních nejmenších čtverců se zaměřením na problémy v robotice a počítačovém vidění. Je provedeno vyhodnocení na standardních datasetech kde navrhované metody dosahují výrazně lepších výsledků než dosavadní metody popsané v literatuře -- a to bez kompromisů v přesnosti či obecnosti řešení.
Image Restoration Based on Convolutional Neural Networks
Svoboda, Pavel ; Baláž, Teodor (referee) ; Sojka, Eduard (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tématem práce je použití konvolučních neuronových sítí pro obecnou restauraci obrazu. Ta se typicky provádí za pomoci specializovaných metod pro konkrétní typ poškození. Model konvoluční sítě zde představuje jednotný přístup, který je aplikován na dva různé typy degradace obrazu, pohybem rozmazané snímky registračních značek a artefakty vznikající vysokou kompresí. Na modely konvolučních sítí je nahlíženo ze dvou úhlů. A to jak dobře si konvoluční sítě vedou v porovnání se současnými metodami pro restauraci konkrétního typu poškození a jak velký rozsah poškození je právě jeden model ještě schopen zpracovat. Klasické metody jsou charakteristické svým úzkým zaměřením na konkrétní typ poškození. Díky své specializaci tyto metody dosahují velmi dobrých výsledků a reprezentují tak dosažené poznání v oboru. Naproti tomu je představena myšlenka jednotného přístupu, tedy mapování poškozeného obrazu přímo na restaurovaný obraz. Ta je primárně ovlivněna současným vývojem konvolučních neuronových sítí a jejich hlubokého učení v počítačovém vidění. Právě učením konvoluční sítě lze jednoduše získat model zaměřený na konkrétní typ poškození. Ten je současně nezřídka schopen pokrýt širokou škálu úrovní konkrétního poškození. V práci je představena metoda přímého mapování z rozmazaného na ostrý obraz pro restauraci pohybem rozmazaných snímků. Ta je odvozena od modelů využívaných v počítačovém vidění pro sémantickou segmentaci obrazu. V případě odstranění kompresních artefaktů je tento přístup rozšířen o specifické učení modelu a různé modifikace samotné architektury sítě. Modely konvolučních sítí v porovnání s tradičními metodami dosahují kvalitativně lepších výsledků. Zároveň se zde představené modely jednoduše vypořádají s širokým rozsahem konkrétního poškození. Ukazuje se tak, že právě modely konvolučních sítí by mohly reprezentovat jednotný přístup pro restauraci různých typů poškozeni.
Scalable Multisensor 3D Reconstruction Framework
Šolony, Marek ; Kneip, Laurent (referee) ; Sojka, Eduard (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Realistické 3D modely prostředí jsou užitečné v mnoha oborech, od inspekce přírodních struktur nebo budov, navigace robotů a tvorby map až po filmový průmysl při zaměřování scény nebo pro integraci speciálních efektů. Je běžné při snímání takové scény použít různých typů senzorů, jako například monokulární, stereoskopické nebo sférické kamery nebo 360° laserové skenery, pro dosažení velkého pokrytí scény. Výhoda laserových skenerů a sférických kamer spočívá právě v zachycení celého okolí jako jeden celistvý snímek. Použitím konvenčních monokulárních kamer lze naproti tomu snadno pokrýt zastíněné části scény nebo zachytit detaily. Proces 3D rekonstrukce sestává ze tří kroků: snímání, zpracování dat a registrace a zpřesnění rekonstrukce. Přínos této disertační práce je podrobná analýza metod registrace obrazu ze sférických a planárních kamer a implementace unifikovaného systému sensorů a měření pro 3D rekonstrukci, jež umožňuje rekonstrukci ze všech dostupných dat. Hlavní výhodou navržené unifikované reprezentace je, že umožňuje společně optimalizovat všechny pózy sensorů a bodů scény aplikací nelineárních optimalizačních metod. Tím dosahuje lepší přesnosti rekonstrukce aniž by se výrazně zvýšily výpočetní nároky.
Design and Applications of Special-Purpose Two-Dimensional Visual Markers
Zachariáš, Michal ; Sojka, Eduard (referee) ; Ftáčnik,, Milan (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Současné vizuální markerové systémy mají jednu zásadní nevýhodu oproti tzv. markerless přístupům - pohyb kamery je omezen na oblast pokrytou markery. V každém snímku musí být marker dostatečně velký, aby jej bylo možné identifikovat a vypočítat pozici a rotaci kamery. Zároveň musí být dostatečně malý, aby se celý (nebo alespoň jeho podstatná část) vešel do záběru kamery. Avšak tyto požadavky jsou protichůdné. Tato práce nabízí řešení tohoto problému za pomoci konceptu Marker Fields. Jde o strukturu, jejíž přítomnost je možné v obraze kamery snadno detekovat a identifikovat část, na kterou se kamera právě dívá, a to na základě jakékoli (malé) podoblasti s definovanou velikostí. Aby bylo možné podoblasti identifikovat zblízka i zdálky, nejsou od sebe odděleny, ale do velké míry se překrývají. V této práci jsou vysvětleny různé implementace konceptu marker fields, spolu s jejich zamýšleným použitím a výhodami a nevýhodami. Jako důkaz použitelnosti marker fields v reálném světě, se druhá největší část této práce věnuje popisu jejich reálných aplikací.
Recognition of Partially Occluded Objects
Krolupper, Filip ; Flusser, Jan (advisor) ; Sojka, Eduard (referee) ; Peters, Gabriele (referee)
In this thesis we focus on partially occluded object recognition under geometric transformations. Objects are represented by their contours. Depending on the kind of geometric transformation and robustness to occlusion we introduce different solutions. Our results are applicable in industry, robotics, 3D vision, forensics, etc. We propose three novel methods for partially occluded object recognition. The major contribution of all our methods is a creation of features. Features are designed to be local and invariant to appropriate geometric transformations. We use mostly standard feature matching to prove properties of designed features. The first method deals only with translation, rotation and scaling (Euclidian transformation) and is based on contour approximation by circle arcs. The parameters of the circle arcs seem to be suitable features. The second method deals with affine transformation and is based on polygonal approximation of contours and, moreover, is robust to additive noise. The second method splits the contour into parts using inflexion points and transforms every part into both normalized shape and position. The parameters of standard shapes of every part are the desired features. The third method deals also with affine transformation. It splits the object into parts using a novel, cutting...
Acceleration of Object Detection Using Classifiers
Juránek, Roman ; Kälviäinen, Heikki (referee) ; Sojka, Eduard (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Detekce objektů v počítačovém vidění je složítá úloha. Velmi populární a rozšířená metoda pro detekci je využití statistických klasifikátorů a skenovacích oken. Pro učení kalsifikátorů se často používá algoritmus AdaBoost (nebo jeho modifikace), protože dosahuje vysoké úspěšnosti detekce, nízkého počtu chybných detekcí a je vhodný pro detekci v reálném čase. Implementaci detekce objektů je možné provést různými způsoby a lze využít vlastnosti konkrétní architektury, pro urychlení detekce. Pro akceleraci je možné využít grafické procesory, vícejádrové architektury, SIMD instrukce, nebo programovatelný hardware. Tato práce představuje metodu optimalizace, která vylepšuje výkon detekce objektů s ohledem na cenovou funkci zadanou uživatelem. Metoda rozděluje předem natrénovaný klasifikátor do několika různých implementací, tak aby celková cena klasifikace byla minimalizována. Metoda je verifikována na základním experimentu, kdy je klasifikátor rozdělen do předzpracovací jednotku v FPGA a do jednotky ve standardním PC.

National Repository of Grey Literature : 25 records found   previous11 - 20next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.