National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Information as a basis for stock trading
Mixánek, Lukáš ; Rosický, Antonín (advisor) ; Matuštík, Ondřej (referee)
The objective of the thesis is to characterize the importance of information and consequently also of knowledge as the bases for active dealing in the stock market. The fundamental terms of information credibility, disinformation and information asymmetry, which have a cardinal effect on behaviour of particular participants of the market, are mentioned in the thesis. The theory of effective markets and the factors due to which it is not able to explain the development and the real state of the contemporary stock markets, are analysed in more detail in the thesis. A considerable part of the thesis is devoted to the analysis and the definition of information need as a basic requirement for making successful investment decisions of an individual, whereas ways to its fulfilment are implied -- including a description and a division of available information sources. The description and the analysis of several dealing strategies which are directly based on usage of various kinds of information are not missing in the thesis. A part of the work is a presentation and an analysis of the results of a research made among real investors.
Internetový marketing
Mixánek, Lukáš ; Kubešová, Vlasta (advisor) ; Stříteský, Václav (referee)
Práce charakterizuje jednotlivé složky internetového marketingu (služby internetu, rozbor a analýza webových stránek z pohledu marketingu, marketingový mix na internetu, reklama na internetu a marketing ve vyhledávacích strojích), přičemž nezbytný teoretický základ autor doplňuje o analytický nadhled ? jehož výsledkem je několik teoretických přístupů a analýz, především v kapitole věnované marketingu ve vyhledávačích. Základem této analytiky je kromě teoretických znalostí, rovněž značné množství praktických znalostí, které autor získal na základě reálně provedené internetové kampaně. Zaznamenání průběhu a výsledků této kampaně je jedním z cílů práce. Získaná data, statistiky a vynucené změny v průběhu kampaně vedou k celé řadě informačně hodnotných postřehů a doporučení především z oblasti marketingu ve vyhledávačích. Přílohou práce je kompletní popis a charakteristika všech, pro český trh důležitých, systémů využívající PPC kontextové reklamy.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.