National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
Decreasing of generation of emissions of already produced passenger cars with spark ignition engines in EU
Hálek, Dominik ; Beran, Martin (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato závěrečná práce se zabývá snížením nežádoucích emisí u osobních automobilů podléhající normám daným Evropskou unií. Práce je zaměřena především na myšlenku vybavení stávajících osobních automobilů se spalovacím motorem, které splňují starší normy, systémem, který zredukuje tyto škodlivé emise pocházející z výfuku. Výstupem je shrnutí základních retrofitů, teoretický propočet snížení emisí u aut vybavených vybraným retrofitem a zhodnocení použití retrofitu jako prostředku pro snížení emisí, speciálně CO2 emisí.
Methodology for Determining the Dynamic characteristics of a Turbocharger Pneumatic Actuator
Hálek, Dominik ; Kocman, František (referee) ; Novotný, Pavel (advisor)
This diploma thesis is dealing with design of Methodology for Determining the Dynamic characteristics of a Turbocharger Pneumatic Actuator. Pneumatic Actuator is used as a control mechanism in turbocharged internal combustion engines, which affects the engine performance, efficiency and fuel consumption. Main aim of this thesis is to develop a systematic comprehensive procedure for collecting and analysing measured data of dynamic behaviour of this actuator. In the first part of the thesis, an experimental method is designed and implemented to measure the data required to analyse the dynamics of the actuator at different variations of pressure, displacement and frequency settings. A measurement chain with appropriate sensors is built and a software environment for data acquisition and storage is developed. In the second part of the thesis, the experimentally measured data are evaluated using mathematical model in Matlab software environment to extract stiffness and damping values from measured data and determine their dependence on frequency, pressure and displacement.
Decreasing of generation of emissions of already produced passenger cars with spark ignition engines in EU
Hálek, Dominik ; Beran, Martin (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato závěrečná práce se zabývá snížením nežádoucích emisí u osobních automobilů podléhající normám daným Evropskou unií. Práce je zaměřena především na myšlenku vybavení stávajících osobních automobilů se spalovacím motorem, které splňují starší normy, systémem, který zredukuje tyto škodlivé emise pocházející z výfuku. Výstupem je shrnutí základních retrofitů, teoretický propočet snížení emisí u aut vybavených vybraným retrofitem a zhodnocení použití retrofitu jako prostředku pro snížení emisí, speciálně CO2 emisí.

See also: similar author names
1 Hálek, David
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.