National Repository of Grey Literature 113 records found  beginprevious92 - 101nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Ambush marketing related to Olympic Games in Beijing
Mátl, Jan ; Král, Pavel (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee)
Annotation Work describes a phenomenom of Ambush marketing and identifies his possible exploitation in connection with The Olympic games in Beijing.
Sport's sponsorship as the marketing tool of the firm's communication mix
Kiss, Petr ; Král, Pavel (advisor) ; Lomská, Zuzana (referee)
The main subject of my diploma work is the analysis of the sport's sponzorship effectivity as one of the implement of the firm's communication mixt. This is made for the firm DEKTRADE inc., which is the main sponsor of the cycling team. For better illustration of the sponzorship's function in sports the work is firstly focusing on sports as a marketing branch, then defines sponzorship from the economic and law points of view, maps out its development, shows the possibilities in using it in the field of sports, determines its position in the communication mix of the firm and introduces the possibility for measuring the effectiveness of the capital investments putting in sport's sponzorship. There are also methods of the sponzorship's efficiency assessments in the dissertation. Concretely the survey of the sponzorship's response, general knowledge of the mark and media monitoring. At the conclusion of this work is the reccomendation for improving of the existing situation.
The Use of a Specific Sports Discipline for a Firm's Promotion and Advertising
Škaloud, Přemysl ; Král, Pavel (advisor)
Floorball is one of the most fastest develop sport not just in our republic, but in the whole world. The membership base has grown to more than four tens of thousands of registered floorball players. Thanks to this we had the opportunity in our country hold The World floorball championship 2008. The main goal of my thesis it to evaluate the attractiveness of sport to the public as well as possible partners in the sharing is at the top floorball action. Final results and conclusions will be able to use organizers of the final analysis the success of the championship in terms of reaching the public and floorball shift between the most sports in our country.
Utilization of Available Knowledge in Solving Chosen Problems
Bartošová, Anna ; Hiršová, Miloslava (advisor) ; Král, Pavel (referee)
The thesis focuses on how an organization deals with use of knowledge and its progressive application when solving a specific problem.
Influence of sport on working abilities of managers and their employees
Bártová, Michaela ; Král, Pavel (advisor)
Aim of this thesis is to find out the subjective feeling of sport to working abilities of managers and their employees and also to propose conception for companies for using of employee's benefits. The thesis follows the definitions of personality and its structure, definition of manager (how the manager should be), definition of stress, burnout and also the influence of sport on mental and health of individuals. The research of this thesis is aimed for finding of subjective feeling of influence of sport on working abilities of managers and their employees and also businessmen. The aim is to find out if people, who do sports activites, feel any changes in their job performance and mental condition from short and long term point of view. The results are detailed according to the job positions and find out some specific attributes of these job positions. Another aim of this research is to find out if employers, who motivate their employees to the sport activities by sport benefits, subjectively feel any changes at working abilities of their employees.
Metodika marketingu a propagace konkrétního sportovního odvětví
Luňáčková, Lenka ; Král, Pavel (advisor) ; Přibyl, Vladimír (referee)
Práce uvádí obecné marketingové a propagační nástroje v klasických organizacích a ve sportu, dále financování rychlostní kanoistiky a vybraných sportovních svazů. Práce provádí analýzy popularity sportu jako celku a následně sportovního odvětví rychlostní kanoistika. Dále práce provádí srovnání klasického marketingu s marketingem sportovním. V práci jsou popsána navržená marketingová doporučení pro jednotlivé kluby sportovního odvětví rychlostní kanoistika.
Rozvoj cyklistické dopravy v kolínské aglomeraci
Králová, Simona Bc. ; Král, Pavel (advisor) ; Syrovátka, Oldřich (referee)
Centra měst jsou přeplněna automobily, je tedy nutné prosazovat šetrné druhy dopravy, jako je například cyklodoprava. V teoretické části je popsáno fungování veřejného sektoru, přiblížena problematika veřejných statků a veřejných zakázek. Jsou zde přiblíženy cíle Národní strategie cyklistické dopravy a nástroje BYPAD+ na podporu cyklodopravy ve městech. Dále jsou popsány vlivy a přínosy tohoto druhu alternativní dopravy a možnosti financování. Cílem diplomové práce je analýza stávajícího stavu cyklistické dopravy v Kolíně a jeho okolí, stanovení hlavních priorit a dílčích cílů strategie cyklistické dopravy a návrh vývojového programu, který by umožnil zhodnotit politiku cyklodopravy v tomto městě a přinést návrhy na zlepšení této politiky do budoucna.
Podmínky a požadavky na vzdělávání instruktorů v oblasti horolezectví
Pykalová, Michala ; Král, Pavel (advisor)
V úvodu práce je popsáno horolezectví a horolezecké asociace, které mají vliv na vzdělávání instruktorů v oblasti horolezectví a horských vůdců. Práce analyzuje vzdělávací systém ČR v oblasti horolezectví. Jsou zkoumány požadavky z praxe a požadavky ze zákona. Systém ČR je srovnáván s vybranými evropskými státy. Jako státy pro porovnání vzdělávacích systémů byly vybrány Švýcarsko, jako zástupce alpských zemí, a Velká Británie, která měla důležitou roli při vývoji horolezectví.
Analýza a návrh marketingové strategie KLH Vajgar Jindřichův Hradec
Trelo, Richard ; Král, Pavel (advisor)
Diplomat na základě studia odborné literatury a spolupráce s vedením KLH Vajgar Jindřichův Hradec navrhne marketingovou strategii klubu.
Hodnocení vzdělávacího programu se zaměřením na kurzy pro rozvoj týmové spolupráce ve společnosti Tesco Stores ČR
Vožická, Martina ; Král, Pavel (advisor)
Práce popisuje program vzdělávání ve společnosti Tesco Stores ČR. Zvláště se zaměřuje na kurzy týmové spolupráce jako jeho součásti. V kurzech jsou popsány především účasníci kurzů, užívané metody, poskytovatelé kurzů a sledování efektivity. Částí práce je rozbor těchto bodů na kurzu konaném na konci roku 2007. V závěru práce jsou navrženy řešení zjištěných problémů.

National Repository of Grey Literature : 113 records found   beginprevious92 - 101nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.