Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,774 záznamů.  začátekpředchozí24765 - 24774  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.69 vteřin. 

Kontakt vačky a zdvihátka
Urban, Filip ; Zimmerman, Martin (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem simulátoru kontaktu vačky a zdvihátka. Na začátku práce je stručný přehled vaček, sil působících v rozvodu a druhům opotřebení vačky a zdvihátka. Dále je zde uveden krátký popis jiných aparatur na simulaci kontaktu vačky a zdvihátka. Hlavní část se věnuje samotnému konstrukčnímu řešení, konstrukčním variantám a potřebným výpočtům.

City logistika a simulace v city logistice
Mervart, Michal ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Eisler, Jan (oponent) ; Kavalec, Karel (oponent)
Práce se zabývá novým pojetím city logistiky. To představuje rozšíření na komplexní problematiku dopravy ve městech se všemi segmenty. Nové pojetí má definovány pojmy, základní definici, cíle, technologie, metodiku. Jako důležitá metoda city logistiky je v práci ověřována simulace, jsou simulovány varianty a následně změny vstupních parametrů v nich. Celý postup je průběžně ověřován na projektu přesunu nádraží v Brně.

Vliv stabilizace kontralaterálního ramenního pletence na přesnost fotbalového kopu
POMEJE, Marek
Tato bakalářská práce zkoumá, jaký vliv má stabilizace kontralaterálního ramenního pletence na přesnost fotbalového kopu. Pro efektivitu fotbalového kopu je důležitá dostatečná aktivita svalů a rozsah v ramenním pletenci. Rameno je pro fotbalisty velmi důležitým kloubem. Pomáhá udržet stabilitu těla během zápasu nebo tréninku, kdy hráč podstupuje desítky soubojů, ale pomáhá i stabilizovat tělo při každém kopu. Nestabilní ramenní pletenec může mít za následek snížení přesnosti fotbalového kopu. Dalším problémem může být, že chronické přetěžování nestabilního ramenního pletence může vést ke vzniku úrazů. Práci jsem rozdělil do dvou částí části teoretické a praktické. V teoretické části popisuji charakteristiku fotbalu, anatomii, kineziologii, centraci a stabilizaci ramenního pletence a v závěru práce se věnuji možnostem klinického vyšetření ramenního pletence. V praktické části byla použita metodika kvalitativního výzkumu. Sběr dat proběhl formou zpracování kazuistik. Zkoumal jsem tři hráče fotbalu ve věku od 20 do 23 let. U každého hráče jsem provedl vstupní a výstupní kineziologický rozbor a pomocí strukturovaného rozhovoru jsem odebral anamnézu. U všech probandů jsem provedl vyšetření pohledem, palpací, antropometrické a goniometrické vyšetření, vyšetření zkrácených svalů, pohybových stereotypů a speciální testy ramenního kloubu. Terapie probíhala po dobu dvou měsíců, 2x týdně 30 minut. Hlavním cílem bylo zjistit, jak velký vliv má stabilizovaný, ramenní pletenec na přesnost fotbalového kopu, a zmapovat možnosti fyzioterapie v této problematice. Přesnost byla testována pomocí čtyř vlastních testů, které měly co nejvíce simulovat situaci kopu při fotbale. U všech respondentů došlo k uvolnění svalů ramenního pletence, zlepšení funkce horní končetiny a k zlepšení stability ramenního pletence, ale jen dva respondenti vykazovali zlepšené výsledky v přesnosti kopu. Práce by mohla sloužit pro zvýšení informovanosti širší sportovní veřejnosti o daném tématu. Zvýšit zájem fotbalistů i mimo vrcholovou kariéru ke stabilizaci ramenního pletence. Práce by zároveň mohla sloužit i jako studijní materiál pro fotbalové trenéry.

Návrh trenažéru přistání na padákovém kluzáku
Wertheimer, Pavel ; Ripel, Tomáš (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Trénink přistávání na padákovém kluzáku je velice neefektivní, protože každý let potřebuje dlouhou přípravu. Školy paraglidingu proto hledají alternativu pro výcvik začínajících pilotů. Řešením je trenažér létání na padákovém kluzáku, návrhem takového zařízení se tato diplomová práce zabývá. Návrh zahrnuje mechanickou část - konstrukce zavěšení pilota stejné jako na reálném padáku; elektronickou část - snímání akčních zásahů pilota a řízení síly v řídících šňůrách a softwarovou část - návrh firmwaru pro řídící mikrokontrolér. V rámci práce je také vyroben funkční prototyp.

Vliv vstupu soukromých dopravců na počet cestujících v železniční dopravě
Turek, Tomáš ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Louda, Jiří (oponent)
Tato práce se snaží přispět do debaty o ekonomickém opodstatnění současného procesu liberalizace železniční dopravy v Evropské unii a podrobněji v České republice. Zaměřuje se na liberalizaci formou tzv. vertikální separace a otevřeného přístupu, kdy si stát ponechává kontrolu nad správou a rozvojem infrastruktury a jednotliví dopravci včetně soukromých soutěží přímo na trati. V první části práce přináší souhrn vývoje reforem napříč Evropou včetně historického kontextu a přehled různých metod jejich ekonomického hodnocení. Na tom staví druhá část, která prezentuje ekonometrický model dílčí rovnováhy aplikovaný na trať mezi Prahou a Ostravou. V modelu jsou provedeny simulace různých forem uspořádání trhu, možností investic do infrastruktury a znevýhodnění automobilové dopravy. Docházíme k závěru, že liberalizace a vstup soukromých dopravců, stejně jako racionální přístup státu k dlouhodobým investicím do infrastruktury, jsou zásadní pro budoucí konkurenceschopnost železniční dopravy.

Řešení hromadného neštěstí na dálnici D3
SEDLÁČEK, Marek
Současný rozvoj dopravy sebou nese kromě pozitivních jevů i spoustu negativ a rizik. Na jedné straně stojí potřeba přepravy většího počtu osob, zkrácení její doby, snížení nákladů a na straně druhé riziko vzniku mimořádných událostí. Výstavba dálnic a rychlostních silnic, včetně konstrukce moderních dopravních prostředků umožňuje přepravit více osob rychleji, pohodlněji a bezpečněji. Řešení zásahů automobilových nehod patří mezi běžné akce integrovaného záchranného systému u nás i ve světě a jejich zvládání nečiní sehraným záchranným týmům žádné potíže. Komplikace však může nastat při vedení zásahu na pozemních komunikacích s vyšším počtem jízdních pruhů a středovým dělícím pásem, dále pak při vyšším počtu zraněných a při větší ploše zásahu, například jedná-li se o řetězovou havárii. Složky integrovaného záchranného systému se na tyto typy událostí připravují podle nové metodiky, která je postupně uváděná do praxe. Při její aplikaci hrají významnou roli součinnostní cvičení integrovaného záchranného sytému, která vyžadují maximální přiblížení skutečným podmínkám. Práce je koncipovaná pro potřeby velitele zásahu a poskytuje ucelený náhled na problematiku zvládání zásahů s vyšším počtem zraněných a mrtvých záchranným systémem na dálnicích a rychlostních komunikacích. Informuje o nových trendech v oblasti přípravy záchranných složek na tento typ událostí. Úzce se zaměřuje na území Jihočeského kraje, kde se buduje dálnice D3, jejíž první část Mezno {--} Tábor je v provozu od prosince roku 2007.

Vyhodnocení silových předpokladů pro plavání špičkových triatlonistů v ročním cyklu 2009-2010
Švejda, Roman ; Horčic, Josef (vedoucí práce) ; Kovářová, Lenka (oponent)
Název: Vyhodnocení silových předpokladů pro plavání u českých špičkových triatlonistů v tréninkovém cyklu 2010-2011 Cíl práce: Cílem diplomové práce bylo vyhodnocení specifických silových předpokladů pro plavání a schopnost maximálního využití silových schopností v dlouhodobé zátěži triatlonistů širokého výkonnostního spektra počínaje triatlonovými nadšenci připravujícími se na svůj první triatlon, přes hobby závodníky, konče vrcholovými sportovci pyšnícími se tituly mistrů a mistryň, age groups i absolutních, České Republiky, světa (v disciplíně BIGMAN), vítězi českých pohárů v krátkém i dlouhém triatlonu, duatlonu a svojí účastí přispěl i Milan Pekárek-náš letošní reprezentant na MS Ironmanů z Hawaje. Pro vyhodnocování naměřených údajů jsme vybrali tyto parametry: 1. průměrný (vnější) výkon - PO - [W] 2. průměrný (vnější) výkon na kg hmotnosti - PO.kg-1 -[W.kg-1 ] 3. celkovou práci - W - [Nm] Metoda: K vlastnímu testování jsme používali plavecký trenažér Biokinetic, který je brzděn izokineticky. To znamená, že brzdná síla vzrůstá nade všechny meze při snaze překročit nastavenou rychlost. V opačném případě, kdy požadované rychlosti nebylo dosaženo, je brzdná síla nulová, respektive zbytková, daná mechanickými odpory celého systému. V ideálním případě je tedy rychlost pohybu konstantní. Vlastním...

Srovnávací kineziologická analýza hodu oštěpem a vybraných tréninkových cvičení
Pavelková, Pavla ; Vystrčilová, Martina (oponent) ; Kračmar, Bronislav (vedoucí práce)
Název: Srovnávací kineziologická analýza hodu oštěpem a vybraných tréninkových cvičení Cíl práce: Cílem práce je porovnání zapojení vybraných svalů v oblasti ramenního pletence při hodu oštěpem a vybraných tréninkových cvicích. Metoda: Povrchové elektromyografické měření v kombinaci s plošnou kinematografickou analýzou pomocí synchronizovaného videozáznamu. Výsledky: Timing svalové aktivace při hodu oštěpem je jiný než při vybraných tréninkových cvicích hodu oštěpem z čelního postavení, hodu míčkem z čelního a bočního postavení, simulaci hodu s pomocí gumového expanderu a na horní kladce. Je podobný při hodu oštěpem jiných úchopem, vidličkou. Klíčová slova: hod oštěpem, pletenec ramenní, povrchová elektromyografie, kinematická analýza, tréninkové cvičení

SMV-2016-719: Detekce a identifikace zdrojů nanočástic produkovaných činností vojenské techniky
Večeřa, Zbyněk
V rámci studie, která probíhala ve vojenském výcvikovém prostoru „Vyškov“ a na trenažerech Univerzity obrany v Brně, se sledovaly zdroje nanočástic produkovaných různými druhy vojenské techniky. Předběžné výsledky ukazují, že zdrojem nanočástic jsou zejména výfukové zplodiny motorů pohánějících studovanou vojenskou techniku a povýstřelové zplodiny. Možný vliv nanočástic na obsluhu vojenské techniky se v současnosti vyhodnocuje.

Potential of the sentinel-2 red edge spectral bands for estimation of eco-physiological plant parameters
Malenovský, Zbyněk ; Homolová, Lucie ; Janoutová, Růžena ; Landier, L. ; Gastelluetchegorry, J-P. ; Bertholt, B. ; Huck, A.
In this study we investigated importance of the spaceborne instrument Sentinel-2 red edge spectral bands and reconstructed red edge position (REP) for retrieval of the three eco-physiological plant parameters, leaf and canopy chlorophyll content and leaf area index (LAI), in case of maize agricultural fields and beech and spruce forest stands. Sentinel-2 spectral bands and REP of the investigated vegetation canopies were simulated in the Discrete Anisotropic Radiative Transfer (DART) model. Their potential for estimation of the plant parameters was assessed through training support vector regressions (SVR) and examining their P-vector matrices indicatingsignificance of each input. The trained SVR were then applied on Sentinel-2 simulated images and the acquired\nestimates were cross-compared with results from high spatial resolution airborne retrievals. Results showed that contribution of REP was significant for canopy chlorophyll content, but less significant for leaf chlorophyll content and insignificant for leaf area index estimations. However, the red edge spectral bands contributed strongly to the retrievals of all parameters, especially canopy and leaf chlorophyll content. Application of SVR on Sentinel-2 simulated images demonstrated, in general, an overestimation of leaf chlorophyll content and an underestimation of LAI when compared to the reciprocal airborne estimates. In the follow-up investigation, we will apply the trained SVR algorithms on real Sentinel-2 multispectral images acquired during vegetation seasons 2015 and 2016.