Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,437 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.26 vteřin. 

Rozvoj funkčního myšlení žáků na prvním stupni základní školy
VONDRÁČKOVÁ, Petra
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro propedeutiku funkčního myšlení u žáků na prvním stupni základní školy, s podporou počítače v různých fázích pojmotvorného procesu, a následné vyzkoušení v jednotlivých ročnících ZŠ. Diplomová práce obsahuje teorii o funkčním myšlení, mnou vytvořené pracovní listy na základě inspirace z učebnic pro ZŠ, průběh a výsledek experimentu ověřeného ve výuce.

Zpracování signálu z digitálních mikrofonů typu MEMS
Koníček, Cyril ; Pristach, Marián (oponent) ; Fujcik, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem filtrů pro zpracování signálu z digitálního mikrofonu typu MEMS. V práci jsou teoreticky rozebrány typy mikrofonů, struktura digitálního mikrofonu AMDP421, struktura a návrh jednotlivých filtrů jak v programu MATLAB, tak i v jazyce VHDL. Výsledkem práce je vytvoření návrhu filtrů v jazyce VHDL, jeho implementování do hradlového pole FPGA a vytvoření vstupního a výstupního modulu k desce SPARTAN 3 FPGA STARTER KIT pro demonstraci funkce filtru.

Arumuni a arumunština
Mikešová, Lenka ; Štichauer, Jaroslav (oponent) ; Našinec, Jiří (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se věnovala arumunskému etniku a jazyku. Protože jde o národ v České republice téměř neznámý, v první části práce jsem pojala Arumuny z etnologického úhlu pohledu: v první kapitole jsem popsala problematiku národnostního sebeurčení (kap. 1.1), zabývala se pojmenováním příslušníků menšiny ve vlastním jazyku i v jazycích sousedních (1.2), historií Arumunů počínaje Dáky po konec 20. století (1.3) a současným postavením arumunské menšiny v příslušných zemích (1.4). Pokud je mi známo, nebyly dějiny Arumunů v České republice dosud vydány, v této práci jde o první syntézu z převážně rumunsky publikovaných prací.

Optimalizace síťového přepínače pomocí neuronové sítě
Lýsek, Jiří ; Krček, Petr (oponent) ; Šťastný, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením problému prioritního síťového přepínače, jehož model byl vytvořen v prostředí C++. Úloha optimálního přepínání je řešena pomocí několika umělých neuronových sítí, které jsou popsány, navzájem porovnány, a je vyhodnoceno, která se pro daný problém hodí lépe. Výsledkem práce je model přepínače a srovnání časové náročnosti při řešení optimalizačního problému pomocí umělé neuronové sítě. Tato diplomová práce byla zpracována v rámci vědecko–výzkumného záměru MSM 0021630529 Inteligentní systémy v automatizaci.

Převody mezi CF gramatikami a zásobníkovými automaty
Makovský, Benjamin ; Goldefus, Filip (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje a řeší implementaci transformací bezkontextových gramatik a převody mezi bezkontextovými gramatikami a zásobníkovými automaty. Obsahuje seznámení s modely, které se používají v moderní teorii formálních jazyků. V práci jsou uvedeny všechny potřebné algoritmy pro transformace a vzájemné převody mezi bezkontextovými gramatikami a zásobníkovými automaty. Je představen objektový návrh reprezentující gramatiku a automat v programu. Je popsáno řešení zadávání definice gramatiky a automatu, řešení vykreslování automatu na obrazovku a vytvoření grafického uživatelského rozhraní aplikace. Výsledný program je zpracován jako Java applet, který je umístěn na veřejných internetových stránkách www.convertcfg.php5.cz.

Korupce jako brzda rozvojové pomoci v Kambodžském království v letech 1993-2014
Švorcová, Zuzana ; Lukášová, Tereza (vedoucí práce) ; Ševčíková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje rozvojovou pomoc proudící do Kambodžského království mezi lety 1993 - 1994, zaměřuje se především na efektivitu rozvojové pomoci v této zemi a na možné vlivy, které ji mohou brzdit.Na základě dat Světové banky a za pomoci Gretl softwaru je porovnán vzájemný vztah rozvojové pomoci, naděje dožití, počtu učitelů na základních školách a dětské úmrtnosti. Až na počet učitelů na základních školách jsou výsledky testu závislosti výše rozvojové pomoci na zvyšující se naději dožití a snižující se dětské úmrtnosti významné na 1% hladině významnosti. Autorka se dále zabývá možnými příčinami neefektivnosti rozvojové pomoci, především korupcí jako možné brzdě rozvojové pomoci.

Russian-Belarusian language interference in Belarus
Kalita, Inna ; Marvan, Jiří (vedoucí práce) ; Brandner, Aleš (oponent) ; Hentschel, Gerd (oponent)
Předkládaná disertační práce se věnuje jazykové situaci v Bělorusku na přelomu XX. - XXI. století. Představuje běloruskou jazykovou scénu v kontextu východoslovanském, a zároveň v širší postkoloniální jazykové kontinuitě, která v současné době prožívá novou etapu rozvoje. Současná jazyková situace v Bělorusku je charakterizována jako výsledek historických interferenčních vztahů, je zdůrazněna její dichotomie, která se projevuje ve všech rovinách, a tím podmiňuje nutnost komplexní analýzy s využitím všech možných lingvistických a nelingvistických různorodých spojení. Interference jako důsledek kontaktu se projevuje ve všech rovinách minoritního jazyka, z nichž každá odráží různorodé příznaky interference. Jsou analyzovány úrovně současné interference, je zmíněn starší proces vzájemného vlivu a jeho důsledků v současných východoslovanských jazycích na příkladu adaptace výpůjček z církevní slovanštiny. Práce se podrobněji věnuje zkoumání úrovně řečové interference. Cíl výzkumu - určit místo trasjanky v systému podobných, ale ne totožných jevů, vyjmout ji z nevyhraněné kategorie 'sociolingvistický fenomén'. Uváděná definice má být podnětem k vytvoření objektivního hodnocení jazykových nonstandardních inovací, poukázat na "vhodnost" jazykové zátěže pro udržení funkcí spisovného jazyka. Trasjanka a příbuzný,...

Prvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské škole
RAČÁKOVÁ, Veronika
Práce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné mateřské škole. Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na osobnost učitele. V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím programem. Práce je doplněna fotografickou přílohou.

Koordinační schopnosti karatistů ve srovnání s ostatní školní mládeží
Kesner, Petr ; Venzara, Jan (vedoucí práce) ; Chytráčková, Jitka (oponent)
 Název: Srovnání úrovně koordinačních a kondičních schopností mladých karatistů v porovnání s ostatní školní mládeží.  Cíl práce: Porovnat stupeň koordinačních a kondičních schopností u 3 skupin probandů ze stejného prostředí malého města, kdy jedna se věnuje pravidelnému tréninku Kyokushinkai karate, druhá provozuje aktivně jiný sport a poslední organizovaně nesportuje. Zjistit kvalitativní úroveň motorických schopností při tréninku plnokontaktního bojového sportu.  Metoda: Skupina probandů byla rozdělena na 3 skupiny, a to na žáky, kteří minimálně 3 roky trénují plnokontaktní styl karate - školu Kyokushinkai. Dále žáky, kteří organizovaně provozují nějaký sport (fotbal, florbal, stolní tenis aj.) a na žáky, kteří neuvádějí žádnou pravidelnou aktivní sportovní činnost. U každého žáka byla měřena motorická výkonnost kondičních schopností prostřednictvím testových baterií UNIFITTESTu (6-60) - člunkový běh 4× 10 metrů, skok do dálky z místa, sed leh za 1 minutu a běh na 12 minut a stupeň koordinačních schopností byl diagnostikován podle projektu provedeného Kohoutkem aj. (2005) - skok do hloubky na cíl, běh k očíslovaným medicinbalům, reakce na akustický signál, obraty na lavičce a sprint podle stanoveného rytmu.  Výsledky: Touto prací dokazuji, že pravidelná sportovní aktivita má pozitivní vliv...

Šikana u středoškolské mládeže
Taťounová, Iva ; Dočkal, Jan (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Bakalářská práce pojednává o projevech šikany u středoškolské mládeže v Jičíně. Je rozdělena na teoretickou část (obecnou) a praktickou část (výzkumné šetření). V teoretické části objasňuji problém šikany, příčiny, formy, typy a také vývoj šikany. K objasnění projevů šikany je nutné upozornit na účastníky šikany, zejména na agresory a oběti. V poslední kapitole teoretické části se věnuji prevenci (co proti šikaně může dělat učitel a rodič) a opatřením proti šikaně. V praktické části zjišťuji výskyt šikany, informovanost studentů o šikaně, komu studenti důvěřují. Průzkum probíhá pomocí dotazníků, které studenti druhých ročníků třech středních škol v Jičíně vyplnili. Jednotlivé otázky dotazníkového šetření rozebírám a ke každé otázce vypracovávám tabulku se související diskuzí. V závěru bakalářské práce shrnuji výsledky průzkumu a navrhuji řešení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)