Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 


Miroslav Venhoda, Noví pěvci madrigalů, Pražští madrigalisté a tvorba pro tyto soubory
Zichová, Jitka ; Douša, Eduard (oponent) ; Slavický, Milan (vedoucí práce)
Do sveho zkoumani jsem zahrnula skupinu skladeb, ktere vyrazneji ovlivnily repertoar soubom Novi pevei madrigalu a komorni hudby a posleze Prazsti madrigaliste. Tuto skupinu tvofi mnou vytvoreny vyber deseti skladeb, ktere svym vznikem pokryvaji obdobi od roku 1957 az roku 1979, tedy obdobi, kdy se soubor zmenil z komorniho poloprofesionalniho sboru s poctem kolem trieeti zpevaku na komorni soubor asi deseticlenne skupiny zpevaku a nekolika instrumentalistu. Vyber skladeb byl krome vyznamne roli v repertoaru soubom dan do jiste miry i dostupnosti notoveho materialu. Celou tuto velmi mznorodou skupinu otevira Starodcivne carovcini milemu od Petra Ebena z roku 1957. Tato kantata pro tri zenska sola a smiSeny sbor patri k autorovym ranym skladbam, ve kteryeh byl inspirovan renesancnimi teehnikami a truverskou pisnL Take volbou textu se vraei do historie, zhudebiiuje zde stary valassky lidovy text 0 milostnem zaklinani. Skladba je podle textu formalne clenena a objevuji se zde stare skladebne teehniky, jako kvintove organum na zacatku skladby nebo kadenee uzivane v hudbe 16. stoleti v solovyeh partiich. Casti solove a sborove jsou rozdeleny i podle obsahu textu. DalSim dilem v poradi podle doby vzniku jsou Madrigaly 0 case PavIa Borkovee z roku 1958. Jde 0 cyklus smisenyeh ctyrhlasyeh a capella sbom na slova...

A. Salieri (1750 - 1825) - Život a dílo
Hájková, Lucie ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Tuček, René (oponent)
V úvodu popisuji, proč jsem si pro svoji práci vybrala právě italského skladatele Antonia Salieriho. V další kapitole nazvané Opera v Itálii, se snažím velmi stručně popsat vývoj opery od počátku jejího vzniku na sklanku 16. století, prvního významného reformátora C. Monteverdiho, rozšíření opery do dalších italských měst, přes operu v 18. století, až po verismus a jeho nejvýznamější představitele. V další části nazvané Antonio Saliveri (1750 - 1825) - život a dílo podrobně popisuji Salieriho život od narození 18.8.1750 v Legnanu u Benátek, jeho studia hudby,získání pracovního místa na dvoře Josefa II., až do roku 1825, kdy umírá. Kapitola Antonio Salieri, operní tvorba přináší soupis jeho oper se jmény libretisty, datem premiéry a divadlem, kde byla opera uvedena ( pokud jsou tyto informace známy). Jako příklad jsou zde uvedena i nejvýznamější oratoria.V části Opera Falstaff - ukázka skladatelského umění se snažím Salieriho ukázat jako významného a skladatelsky zdatného umělce. Rozebírám tuto operu po stránce námětu, libreta a také po stránce hudební. V následující kapitole nazvané Mozart versus Salieri se zabývám "legendou" , která vznikla po Mozartově smrti a která obviňuje Salieriho z Mozartovy otravy. V obrazové příloze přikládám několik portrétů Salieriho, dále divadlo ve Scale a další. V závěru se stručně vracím k celé práci.