Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,743 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.20 vteřin. 

Systém odměňování jako nástroj motivace pracovníků
Grujbár, Pavel ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Franková, Emilie (oponent)
Práce se zabývá motivací pracovníků, jejími specifiky v pracovním prostředí a návazností na systém odměňování s ohledem na moderní pojetí personálního řízení v podniku. Teoretický základ, sestávající z objasnění pojmu motivace, popisu zdrojů a poruch motivace, rozboru předních teoretických konceptů včetně historizujícího pohledu, popisu systému odměňování a jeho prvků, je rozšířen o praktickou část, jejíž náplní je výzkum motivačních charakteristik pracovníků a jejich spokojenosti s celkovou politikou odměňování ve zvolené společnosti. Cílem praktické části bylo poskytnout vedení organizace obrázek o názorech zaměstnanců na systém odměňování a přinést doporučení, která by mohla vyřešit stávající a potenciální problémy.

Hodnocení a motivace ve veřejné správě
Vašíčková, Natálie ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je hodnocení a motivace ve veřejné správě. Práce popisuje nejprve v obecné rovině hodnocení a motivaci zaměstnanců, poté jsou uvedena specifika platná pro veřejnou správu. V praktické části je věnována pozornost systémům hodnocení a motivace ve vybraných institucích veřejné správy. Cílem praktické části je zhodnotit tyto systémy, podat možná doporučení a zjistit, zda jsou jejich součástí moderní manažerské metody, jako jsou hodnotící rozhovory, kompetenční modely a pravidelný systém hodnocení zaměstnanců jako takový. Výzkumnou metodou byly zvoleny rozhovory s personalisty vybraných institucí veřejné správy. Dále bylo čerpáno z podkladů, které měly tyto instituce zpracované. Všechny instituce státní správy se řídí zákonem č. 234/2014 Sb. o státní službě, který hodnocení státních zaměstnanců zakotvuje. Jde však o to, zda je hodnocení zaměstnanců prováděno formálně, či jsou naopak používány další hodnotící nástroje nad rámec zákona, jako jsou např. kompetenční modely. Pro úředníky územně samosprávných celků platí zákon č. 312/2002 Sb., který výslovně hodnocení zaměstnanců neupravuje, přesto v řadě krajských i obecních úřadů k hodnocení zaměstnanců dochází. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že moderní manažerské metody se ve veřejné správě uplatňují a systémy hodnocení nemají výrazné nedostatky.

Souběh vysokoškolského studia a pracovního úvazku jako fenomén dnešní doby pohledem studentů VŠE v roce 2015
Čajkovičová, Lucie ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Tato práce se věnuje zaměstnanosti studentů Vysoké školy ekonomické v Praze, na bakalářském stupni denního studia. První část práce se zabývá finanční stránkou studia, zobrazuje rozhodování studentů na trhu práce, ukazuje možnosti jejich zaměstnání a zjišťuje, jaká je realita o počtu pracujících studentů. Zároveň vytváří základ pro praktickou část. Výzkumná část práce se pomocí dotazníkového šetření ptá studentů, zda pracují, kolik času věnují placené práci a kolik studiu. Také zjišťuje jejich motivaci k účasti na trhu práce. Podařilo se zjistit, že pracující studenti věnují podstatně méně času studiu než nepracující. Nejčastěji studenti pracují kvůli finanční situaci a pouze malé množství pracuje v oboru studia.

Řízení lidí v multikulturním prostředí
Moryc, Katarzyna Małgorzata ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo definovat a analyzovat klíčové aspekty manažerské práce v multikulturním prostředí, v jednom z útvarů centra sdílených služeb, nadnárodní společnost se sídlem v Praze v České republice. Další cílem práce bylo definovat základní kompetence úspěšného manažera, který řídí výkon zaměstnanců v multikulturním oddělení, a poskytuje doporučení pro zlepšení výkonnosti managementu v klíčových aspektech manažerské práce, jako je komunikace, motivace, řízení výkonu a multikulturní vedení. Tvrdí se, že přítomnost interkurentních interakcí mezi vedoucími oddělení a jejich podřízenými, má dopad na efektivitu manažerské výkonnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část práce zkoumá teoretické koncepty týkající se kultury, komunikace, motivace a vedení ve vztahu k multikulturním specifikům daného prostředí. Ve druhé části,jsou prezentovány použité výzkumné metody, je prezentovány provedena analýza výzkum a jeho výsledky. Dále v praktické části jsou definovávané doporučení navazující na analyzované aspekty manažerské práce, kterých zavedení by vedlo k vyšší efektivitu manažerské výkonnosti a dál k celkové výkonnosti oddělení.

Korupce jako brzda rozvojové pomoci v Kambodžském království v letech 1993-2014
Švorcová, Zuzana ; Lukášová, Tereza (vedoucí práce) ; Ševčíková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje rozvojovou pomoc proudící do Kambodžského království mezi lety 1993 - 1994, zaměřuje se především na efektivitu rozvojové pomoci v této zemi a na možné vlivy, které ji mohou brzdit.Na základě dat Světové banky a za pomoci Gretl softwaru je porovnán vzájemný vztah rozvojové pomoci, naděje dožití, počtu učitelů na základních školách a dětské úmrtnosti. Až na počet učitelů na základních školách jsou výsledky testu závislosti výše rozvojové pomoci na zvyšující se naději dožití a snižující se dětské úmrtnosti významné na 1% hladině významnosti. Autorka se dále zabývá možnými příčinami neefektivnosti rozvojové pomoci, především korupcí jako možné brzdě rozvojové pomoci.

Krizová intervence jako forma pomoci žákům SPŠ Tachov
Klimeš, Milan ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Černá Lammelová, Alexandra (oponent)
Práce popisuje a vyhodnocuje možnost použití krizové intervence ve školním prostředí. Učitel je zároveň pracovník pomáhající profese. Pomocí krizové intervence se řeší psychosociální problematika studentů, která se týká školních, rodinných a osobních záležitostí studentů. V teoretické části je vymezen pojem krize, jsou popsány příčiny krize, jednotlivé typy krize a podána stručná charakteristika zvládání strategie krize. Je popsán postup řešení krize a zmiňují se základní formy odborné krizové pomoci. V části nazvané krizová intervence je vymezen pojem krizové intervence a popsány její důležité principy. Dále se práce zaměřuje na průběh krizové intervence, popisuje pracovníka krizové intervence a specifika práce ve školním prostředí. V praktické části je popsáno hodnocení chování žáků a uveden jeden příklad řešení krizové intervence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Výskyt sebevražedného chování u drogově závislých
SKOŘEPOVÁ, Lucie
Diplomová práce na téma: Výskyt sebevražedného chování u drogově závislých se v teoretické části zabývá vývojem drogové scény v České republice, protidrogovou politikou v České republice, vybranými studiemi zabývající se užíváním omamných a psychotropních látek, zdravotními a sociálními důsledky užívání omamných a psychotropních látek. Dále se zabývá sebevražedným chováním, jeho formami, druhy, způsoby a příčinami, motivací sebevražedného jednání, vývojem sběru dat a léčbou sebevražedného chování. Soubor tvořili pacienti Psychiatrické léčebny Červený Dvůr (dále jen PL ČD). Cílem práce bylo zjistit nejčastější důvody a způsoby sebevražedného chování u drogově závislých jedinců v PL ČD. Dalším cílem bylo zjistit, zda klienti PL ČD podstoupili nějakou léčbu po sebevražedném pokusu. Jako výzkumná metoda byl zvolen semistrukturovaný rozhovor s klienty PL ČD. Před vlastním výzkumem proběhlo v PL ČD dotazníkové šetření týkající se sebevražedného chování pro týmový projekt GA JU č. 103/2013/S "Vliv systematické psychoterapie na míru incidence úmyslného sebepoškozujícího jednání". Na základě údajů z dotazníkového šetření byli vybrání klienti pro vlastní diplomovou práci. Rozhovory byly provedeny s 8 respondenty.

Interkulturní komunikace - Sociokulturní kompetence studentů ruského a anglického jazyka na SŠ
Poláčková, Vladimíra ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou interkulturní komunikace, zvláště její úlohou ve vyučování cizímu jazyku, zejména ruskému a anglickému. Představuje termín komunikativní kompetence jako jeden ze základních cílů soudobé didaktiky cizích jazyků, neboť představuje klíčovou dovednost, kterou by si studenti při výuce cizího jazyka měli osvojit. Je zaměřena především na kompetence sociokulturní, představující jeden z dílčích komponentů kompetence komunikativní. Praktická část na základě dotazníkového šetření uvádí předsudky a stereotypy studentů SŠ o příslušnících země, jejíž jazyk studují, především však je sondou do znalostí studentů v oblasti sociokulturních zvyklostí zemí, jejichž jazyku se na střední škole věnují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Amenitní migrace a turismus
Bartoš, Michael ; Kušová, Drahomíra ; Těšitel, Jan
Jedním z globálních jevů posledních dvou desetiletí je specifický typ migrace obyvatel zvaný „amenity migration“. Jedná se o migraci, která není motivována ekonomickou prosperitou, ale hodnotnějším přírodním, případně i sociálním a kulturním prostředím cílového území. Tento jev je výrazně podporován vznikem a masovým šířením informačních technologií a ve svém důsledku vede, jako každá migrace, ke změnám prostorového uspořádání lidských aktivit v cílovém území. Za určitých podmínek se může stát jednou z „societal driving forces“ určujících socioekonomický rozvoj daného regionu. Článek se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících vznik „amenity migration“ v České republice.