Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,447 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Speciální vzdělávací potřeby žáků s postižením z pohledu učitelů ZŠ
ČERNÁ, Veronika
Diplomová práce na téma "Speciálně vzdělávací potřeby žáků s postižením z pohledu učitelů základních škol" obsahuje vymezení pojmů integrace, inkluze, podmínky integrace a její druhy. Zjišťuje základní speciální vzdělávací potřeby žáků s postižením sluchu, zraku, s poruchou mobility, s mentální retardací a žáků s narušenou komunikační schopnosti a prezentují výsledky šetření ze speciálních a běžných základních škol.

Finanční gramotnost na vybraných základních školách
Krásová, Markéta ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřena na začlenění finanční gramotnosti do základního vzdělávání v České republice. Cílem bylo nejen získat ucelený obraz o problematice finanční gramotnosti, ale také zjistit úroveň znalostí žáků devátých tříd základních škol právě v této oblasti. V práci jsou shrnuty dokumenty, projekty a výsledky výzkumu vztahující se k této problematice.

Bezpečnost a záchrana osob se specifickými potřebami v prostředí bazénů a koupališť
Kantorová, Lucie ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Bezpečnost a záchrana osob se specifickými potřebami v prostředí bazénů a koupališť The save and help of people with specific disabilities on pool Cíl práce: Zpracovat z dostupných pramenů přehled nutných znalostí a dovedností vodního záchranáře ve vztahu k zabezpečení hendikepovaných klientů bazénů a koupališť. Metody práce: Zpracování teoretických a praktických východisek, studium pramenů, konzultace s odborníky. Výsledky práce: Diskuse, doporučení k optimalizaci stavu, ve smyslu inovace vzdělání záchranářů ve vztahu k dané problematice. Klíčová slova: Zdravotně postižený, vodní záchranář, specifické potřeby, plavec, plavčík, oběť, záchrana, dopomoc.

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Deskripce zubní úrazovosti u chlapců staršího školního věku v mikroregionu České Budějovice a návrh zdravotně edukačního materiálu.
TOBOLKOVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá problematikou zubní úrazovosti u chlapců staršího školního věku v mikroregionu České Budějovice. Úraz znamená náhlé poškození zdraví působením vnějších faktorů o síle přesahující adaptační možnosti lidského organismu. V oblasti zubní úrazovosti jsou nejvíce ohroženou skupinou populace děti. Nejčastějším důvodem úrazu malých dětí je jejich nedokonalá stabilita. V případě starších dětí a mládeže převažují úrazy vzniklé vlivem sportu. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vymezení období staršího školního věku, dále pak na anatomii a fyziologii chrupu. Součástí práce je i výčet zubních úrazů a jejich následná léčba. Pozornost také patří protetické stomatologii a vlivu úrazů na fyzické a psychické zdraví jedince. V závěru teoretické části je uveden postup při vyšetření zraněného, poúrazová dentální hygiena a výživa pacienta po úrazu zubů. Výzkumná část práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření druhy úrazů zubů, okolnosti vzniku úrazů a vliv úrazů na fyzické a psychické zdraví jedinců dané věkové kategorie. Dotazníkové šetření bylo vyhodnoceno a následně zpracováno v grafické části práce. Součástí diplomové práce je i zdravotně edukační materiál, který slouží ke zkvalitnění dentální hygieny a k prevenci vzniku zubních úrazů u žáků 2. stupně základní školy.

Didaktika výchovy ke zdraví na 1. stupni ZŠ
NÁDVORNÍKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá didaktikou Výchovy ke zdraví na 1. stupni ZŠ. První teoretická část je zaměřena na analýzu související literatury. Pozornost je věnována jednotlivým tématům učiva Výchovy ke zdraví. Součástí je charakteristika období mladšího školního věku a charakteristika výukových metod. Hlavní náplní druhé části práce je komparace dívek a chlapců při osvojování učiva Výchovy ke zdraví. Komparace byla provedena dotazníkovým šetřením. Zjištěná data byla procentuálně zpracována.

Prvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské škole
RAČÁKOVÁ, Veronika
Práce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné mateřské škole. Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na osobnost učitele. V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím programem. Práce je doplněna fotografickou přílohou.

Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.

Alois Toufar v roli výtvarníka a pedagoga
KŘIVÁNKOVÁ, Lucie
Tato práce se zabývá významným pedagogem a malířem Aloisem Toufarem. Monitoruje vývoj jeho profesionálního působení s důrazem na pojem "brtnický kroužek" stejně jako místo Toufarova nejen profesního působení. Na rozdíl od všech publikovaných a poněkud neucelených prací o Aloisi Toufarovi, tato práce v podstatě vychází z ústních zdrojů, které ve výsledku dávají mnohem plastičtější obraz o životě Aloise Toufara jako významné osobnosti výtvarného vzdělávání s nejenom regionálním významem. Očekávaným přínosem této práce je znovu zkvalitnění současné úrovně dětského projevu a hlavně zmapování životní a profesní dráhy významné osobnosti výtvarného vzdělávání, která již dnes není příliš exponovaná.