Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,853 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.72 vteřin. 

Výzkum úrovně tvořivosti u dětí v 5. ročníku ZŠ
LETOVSKÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá diagnostikou úrovně dílčích tvůrčích schopností u vybraného vzorku populace - u žáků pátých tříd ZŠ. V první části této práce jsou analyzovány a komparovány teoretické poznatky o tvořivosti. Na základě odborné literatury jsou stručně přiblíženy dílčí problémy kreativity, jako například bariéry tvořivosti, faktory ovlivňující tvořivost, metody na rozvoj tvořivosti. Empirická část práce prezentuje popis výzkumu úrovně dílčích tvůrčích schopností. Jako hlavní a základní výzkumná metoda diagnostiky tvořivosti byl použit standardizovaný Torranceho figurální test tvořivého myšlení. V rámci práce byl testován vliv pohlaví, třídy, školy a velikosti sídla školy na jednotlivé složky tvořivosti. Srovnána byla i relativní úroveň těchto složek.

Segmentace trhu bio potravin
Doležalová, Barbora ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Renata (oponent)
Cílem této diplomové práce je segmentace trhu bio potravin v České republice na základě postižení podobností či diferencí mezi spotřebiteli potravin v kvalitě bio a zjistit, kdo je typickým spotřebitelem bio potravin. Práce je rozdělena na tři části, teoretickou, metodologickou a praktickou část. V teoretické části je popsán proces, metody a přístupy segmentace trhu, základní pojmy a legislativa k dané problematice. Dále je zmapována aktuální situace na trhu bio potravin v České republice. Marketingový výzkum je přiblížen v metodologické části. Praktickou část tvoří vlastní segmentace trhu bio potravin pomocí sekundárních agenturních dat MML-TGI (za pomoci softwaru Data Analyzer) a primárních dat v podobě kvantitativního výzkumu (za pomocí softwaru PASW). Praktická část začíná analýzou a vymezením trhu bio potravin v České republice. Využitím faktorové a shlukové analýzy byly proměnné zredukovány do faktorů a spotřebitelé bio potravin přiřazeni do shluků (segmentů). Segmenty jsou detailně rozvíjeny prostřednictvím obecné analýzy, kontingenčních tabulek, MCART analýz a vícerozměrných statistických metod. Na závěr práce jsou rozpracovány vhodné marketingové doporučení pro jednotlivé segmenty k jejich efektivnímu marketingovému oslovení.

Analýza sociálních služeb pro seniory v České republice v letech 2007 - 2015
Fialová, Tereza ; Prudká, Šárka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na téma sociálních služeb pro seniory a jejich vývoj od roku 2007 do roku 2015. Cílem práce je popsání vývoje sociálních služeb, jak v České republice, tak v jednotlivých krajích a jejich následná komparace. Práce má také za úkol informovat o současné situaci a z obojího vyplývající prognózy do budoucna a jejich hodnocení. Teoretická část se zabývá definicí a zařazením sociálních služeb v rámci sociální politiky. Nedílnou součástí je popis základních forem sociálních služeb, poskytovatelů sociálních služeb a taktéž legislativního a finančního rámce sociálních služeb v České republice. Metodou užitou v této části práce je rešerše odborné literatury zaměřené na charakteristiku sociální politiky a zvláště sociálních služeb. Část empirická pak navazuje na poznatky z části teoretické. Výzkum se nejdříve zaměřuje na Českou republiku jako celek a až poté přechází ve zkoumání specifik jednotlivých krajů a jejich porovnání. Zde použitými metodami jsou analýza stávajícího systému sociálních služeb a regionální komparace. Zdrojem dat jsou především údaje Českého statistického úřadu a Ministerstva práce a sociálních věcí. Výsledkem zkoumání je potvrzení nezbytnosti sociálních služeb v životě seniorů. Práce se snaží popsat a upozornit na současné systémové nedostatky poskytování a financování sociálních služeb, které je potřeba řešit především s ohledem na současný demografický trend zvyšování počtu starších osob.

Motivace dárců krevní plazmy ve věku 18 - 26 let v České republice v roce 2016
Vilímková, Helena ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Tématem bakalářské práce je motivace dárců krevní plazmy ve věku 18 až 26 let v České republice v roce 2016. První část práce se zabývá vymezením a popisem systému dárcovství krve a jejích složek v České republice. Dále se práce věnuje základním teoretickým koncepcím dané problematiky, soukromým plazmaferetickým centrům a motivaci dárců krevní plazmy. V praktické části je analyzován vlastní empirický výzkum. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že pro dárce plazmy ve věku 18 až 26 let je hlavní motivací finanční náhrada, a to i přesto, že dobrý pocit ze sebe zůstává na druhém místě a ve většině případů doprovází motivaci finanční náhrady. Vysvětlením je větší potřeba studentů, jakožto nevydělávajících občanů, vylepšit svou ekonomickou situaci.

Implementation of the Smart Metering Systems in Energetics in Slovakia
Petreová, Adela ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Účelem práce je zmapovat aktuální stav transformace odvětví elektorenergetiky k inteligentním sítím, nalézt odpovědi na základní otázky vyplývající ze zavádění systémů chytrého měření, zhodnotit sociální a ekonomické náklady a přínosy, trendy v legislativě, porovnat situaci na Slovensku s ostatními krajinami Evropské unie, přičemž cílem tohoto mapování je snaha na základě zjištění vytvořit další doporučení pro Slovenskou republiku v tomto oboru. V práci je popsaná analýza nákladů a přínosů kritickým přístupem a je poukázáno na slabá místa CBA analýzy původně vypracované pro Slovensko, i za pomoci porovnání (benchmarkingu) s krajinami, které ve vypracování analýzy postupovaly odlišně. Metody výzkumu jsou rešerše dostupných zdrojů, kvalitativní výzkum za pomoci případové studie a rozboru CBA analýzy a expertní výzkum prostřednictvím dotazování. Výsledkem je posouzení ekonomické a sociální přínosnosti systémů chytrého měření na Slovensku a zmapování procesu a stavu jejich zavádění.

Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for the French Population Between 18 and 25 Years Old
Berthuy, Alice ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Vanheems, Régine (oponent)
Růst internetu změnil návyky spotřebitelů v mnoha aspektech. V současnosti je možné na internetu koupit téměř vše. Navíc má spotřebitel přístup k mnoha informacím, jako jsou např. recenze spotřebitelů, díky nimž se spotřebitel může rozhodnout pro nejlepší variantu. Stávající výzkumy se snaží vysvětlit online chování spotřebitele, a to i přesto že není snadné toto chování analyzovat. Tato diplomová práce je zaměřena výhradně na online nakupování oblečení a módních doplňků a zkoumá populaci ve věku od 18 do 25 let. Hypotézy jsou založeny na 4 hlavních aspektech nákupu: produkt, cena, radost a pohodlnost. Výzkum stanoví klíčové prvky chování spotřebitele při online nákupu módy. Dále určí, co by internetové obchody mohly udělat pro to, aby spotřebitelé byly ochotnější nakupovat online, což by vedlo k vyšší prosperitě těchto firem.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Problematika antikoncepce a reprodukční zdraví mládeže
BŘEZKOVÁ, Markéta
Svoji diplomovou práci jsem zaměřila na problematiku antikoncepce a reprodukčního zdraví mládeže. Téma diplomové práce jsem si vybrala proto, že mne zajímá a také je velice aktuální. Svůj výzkum jsem specifikovala na Český Krumlov, konkrétně na různé typy středních škol v Českém Krumlově.Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zmapování znalostí pozitiv a rizik týkajících se hormonální antikoncepce a prokázaných případných rozdílů v úrovni vlastního sexuálního chování u dospívajících dívek navštěvujících různé typy středních škol v Českém Krumlově.Výzkum byl proveden formou anonymních dotazníků, které byly rozdány dívkám ve věku 17 - 19 let. Pro svou práci jsem si stanovila celkem čtyři hypotézy, které byly statisticky potvrzeny. Výsledky vyšly zajímavé, a to že mezi studentkami zdravotnických středních škol a studentkami ostatních typů středních škol existují statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o rizicích hormonální antikoncepce. Dále, že studentky odborného učiliště zahajují sexuální život dříve než studentky ostatních typů středních škol, také že nejčastější metodou ochrany při prvním sexuálním styku dívek bez rozdílu dle typu navštěvované střední školy byl prezervativ, ale nejpreferovanější antikoncepcí u dospívajících dívek bez rozdílu dle typu studované střední školy je hormonální antikoncepce.Podle odpovědí dívek můžeme sledovat rozdíly ve vlastním sexuálním chování, které je však ve většině případů svědomité. Dívky však nejsou dostatečně poučeny o hormonální antikoncepci, kterou užívají. Poradila bych zapojit více přednášek ve škole o pozitivech a rizicích hormonální antikoncepce a obecně také o všech možnostech antikoncepce.

Použití metodiky SCRUM v inovačním procesu firmy
Krbušek, Adam ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Bígl, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodikou SCRUM a jejím využití v inovačním procesu firmy. Hlavním cílem této práce je tvorba konkrétního návrhu využití zmiňované metodiky v inovačním procesu. Práce je rozdělená do tří částí. První část práce se zabývá teoretickými aspekty zkoumané problematiky. V této části se nachází rešerše nalezené literatury, a dále pak výzkum věnující se inovačnímu procesu a metodice SCRUM. V druhé části práce je možné nalézt mapování metodiky SCRUM na Hladíkův proces změny. Také se zde nachází vlastní návrh modelu řízení procesních inovací ve firmě. Třetí část práce je věnována případové studii. Ta se za použití v této práci vytvořeného modelu zabývá ověřením využitelnosti metodiky SCRUM při řízení procesní inovace v reálném podniku. Přínosem této práce je vytvoření vlastního modelu, který je agilní alternativou ke klasickým modelům řízení inovací v podniku.

Rozhodování pražských filmových diváků
Macháček, Ivan ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Zelený, Martin (oponent)
Cílem této práce je zmapovat postoje pražských filmových diváků ke sledování filmů v kině a doma a zjistit, podle jakých faktorů se rozhodují při výběru konkrétního filmu ke zhlédnutí. Prostředky k dosažení tohoto cíle jsou rešerše existující literatury spojené s tímto tématem a vlastní výzkum formou dotazníkového šetření na vzorku obyvatel Prahy s odpovídajícím demografickým složením. Nejzásadnější závěry tohoto šetření se týkají četnosti sledování filmů v kině a doma, postojů k původu a lokalizaci filmů, postojů k jednotlivým žánrům, faktorů ovlivňujících výběr filmu a porovnání výsledků jednotlivých demografických skupin (podle pohlaví, věku a vzdělání) v rámci těchto okruhů.