Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,244 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.44 vteřin. 


Pedagogické působení na hráče ledního hokeje mezi 13. a 15. rokem žijící mimo domov
HORÁKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá kvalitou péče o dospívající hokejisty ve volném čase. Teoretická část představuje několik základních pravidel a znalostí ohledně hokejového sportu. Dále nabízí několik dovedností, které přispívají k lepší pedagogově autoritě. Také se věnuje základní problematice vývojových úkolů v období dospívání. Zároveň upozorňuje na některé rozdíly mezi výchovou a vzděláváním v České republice a Norsku. Praktická část se věnuje dnešním nejnovějším trendům v ledním hokeji. Největší část je tak věnována Akademiím Českého ledního hokeje, ta menší již ženskému hokeji a problematice etiky v ledním hokeji. Tyto skutečnosti jsou zároveň porovnány s praktickými zkušenostmi autorky i na základě někteých názorů, které vyplynuly z rozhovorů.

Hodnota života z národohospodářského hlediska v USA, ČR a Rusku v letech 2007-2014
Antoš, Michal ; Zeman, Martin (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zkoumání problematiky výpočtu hodnot života v ČR, USA a Rusku v letech 2007-2014. Cílem je analýza a komparace hodnot života, a významných oblastí je ovlivňujících. Stanovenou hypotézou je odlišnost hodnot života ve zkoumaných zemí v důsledku rozdílnosti oblastí tuto hodnotu ovlivňujících. Teoretická část práce se věnuje oblastem přímo nebo nepřímo ovlivňující hodnotu života, a dále je analyzuje a komparuje v rámci zkoumaných zemí. Vybrané oblasti jsou školství, zdravotnictví, trh práce, nerovnost a životní standard. Praktická část přistupuje k výpočtu hodnot života pro jednotlivé státy. Hodnoty života jsou vypočítávány pro tzv. reprezentativního jednotlivce, kýmž je 40-letý obyvatel dané země. V období, ve kterém se počítá hodnota života, je zohledněn důchodový věk a střední délka života. Vypočtené hodnoty jsou dále zkoumány a státům jsou nabídnuta hospodářsko-politická opatření, v důsledku kterých, by mělo v budoucnosti dojít k výraznému zvýšení hodnoty života.

Ošetřovatelská péče u pacientů s chronickou pankreatitidou
SKOŘEPOVÁ, Jana
Chronická pankreatitida je závažné onemocnění, které navzdory výraznému vývoji v diagnostice i léčbě je často diagnostikováno až v pozdních stádiích nemoci. Nemoc sice vyléčit nelze, ale úpravou životního stylu a dodržováním dietního režimu lze příznivě ovlivnit nejen průběh a progresi, ale i vznik komplikací. Tato bakalářská práce se věnuje problematice ošetřovatelské péče pacientů s chronickou pankreatitidou, úrovni informovanosti pacientů o svém onemocnění a režimových opatřeních při něm. Dále monitoruje ochotu a schopnosti respondentů změnu životního stylu a stravovacích návyků akceptovat.Cílem této práce je zjistit specifika ošetřovatelské péče u klientů s chronickou pankreatitidou. K dosažení cíle práce bylo v empirické části využito kvalitativních výzkumných metod.Výzkumné šetření probíhalo u nemocných s chronickou pankreatitidou navštěvujících gastroenterologickou ambulanci táborské nemocnice a do výzkumu byla zahrnuta skupina deseti respondentů v různém stádiu tohoto onemocnění. Jejich výběr byl podmíněn ochotou respondentů se výzkumu zúčastnit a spolupracovat na něm. S každým z respondentů byl veden polostrukturovaný rozhovor. Na základě studia této problematiky a výsledků výzkumného šetření byla jako výstup z práce pro nemocné s chronickou pankreatitidou vypracována stručná a přehledná informační brožura. Tento manuál by měl sloužit jako shrnutí a upřesnění informací, které si nemocný v klidu domova přečte poté, co byl edukován ústně. Vzhledem ke zjištěným výsledkům naší práce chceme, tuto práci a její výsledky, co nejvíce zpřístupnit odborné ošetřovatelské veřejnosti. Doufáme, že výsledky práce zvýší zájem odborné veřejnosti o tuto problematiku a osloví další pracovníky ochotné podílet se na jejím řešení.

Společné a přece rozdílné? Klíčové okamžiky dějin 20. století v českých a rakouských učebnicích dějepisu
HONSOVÁ, Romana
Diplomová práce se zabývá analýzou českých a rakouských ucebnic dějepisu určených pro vyšší gymnázia. Důraz je kladen na interpretaci klíčových událostí 20.století, jež obě země spojují.Práce shrnuje nejnovejší teoretické poznatky o učebnicích dějepisu jako základním edukačním médiu. Charakterizuje výuku dějin 20. století v České republice a v Rakousku a porovnává učební plány dějepisu pro vyšší gymnázia, stejně jako didaktické pojetí a obsah dějepisné výuky v obou zemích.Diplomová práce zkoumá pohled rakouských a českých učebnic dějepisu pro vyšší gymnázia na vybrané klíčové události dějin 20. století a ukazuje rozdíly a průsečíky v jejich zpracování. Dále sleduje didaktickou vybavenost učebnic, obrazové přílohy a další doplňkové materiály.Součástí práce je empirický průzkum realizovaný na vybraných gymnáziích Jihočeského kraje a Dolního Rakouska. Zjištění získaná průzkumem ukazují nejen znalosti žáků o sousední zemi, ale také jejich názory, předsudky a stereotypy. Výzkum rovněž zachycuje názory učitelů dějepisu těchto gymnázií na reálný stav výuky dějin v obou zemích.

Ošetřovatelská péče u pacienta s nádorovým onemocněním žlučových cest.
ROUBALOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá ošetřovatelskou péči u pacienta s nádorovým onemocněním žlučových cest. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku nádorového onemocnění žlučových cest, na potřeby pacientů v preterminálním stádiu nemoci se zavedenou perkutánní transhepatální drenáži a úlohu sestry při jejich uspokojování. Nádory žlučových cest patří mezi vzácné malignity, jsou provázeny rychlou progresí onemocnění a velmi nepříznivou prognózou. Malignita se nejčastěji vyskytuje u osob ve věkové skupině 50 ? 70 let. Nádory žlučových cest způsobují postupně blokádu žlučových cest, zabraňují odtoku žluče a dochází k narůstání ikteru i bolestí. U nemocného se rozvíjí sepse. Onemocnění v mnoha případech rychle postupuje a dochází neodvratně ke smrti. Jednou z možností odvádění žluče u neoperabilních pacientů z nádoru zablokovaných žlučových cest je perkutánní transhepatická drenáž. Výkon pacientovi sice neprodlouží život, ale zlepší jeho kvalitu, tj. má jen paliativní význam. Pro bakalářskou práci byl stanovený jeden cíl a tři výzkumné otázky, které byly zaměřeny na specifika ošetřovatelské péče u pacienta s nádorovým onemocněním žlučových cest. Cíl: 1. Zjistit specifika ošetřovatelské péče u pacienta s nádorovým onemocněním žlučových cest. Výzkumné otázky: 1. Jaké mají specifické potřeby pacienti s nádorovým onemocněním žlučových cest? 2. Jak jsou pacienti se zavedenou perkutánní transhepatální drenáži informování o péči o drenáž? 3. Jsou pacienti informováni o své nemoci? K dosažení cíle byl použit kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru s pacienty s nádorovým onemocněním žlučových cest se zavedenou perkutánní transhepatální drenáži, hospitalizovaných ve Fakultní nemocnici v Plzni na interní klinice zaměřené na onemocnění GIT. První výzkumnou otázkou práce, bylo zjistit, jaké mají specifické potřeby pacienti s nádorovým onemocněním žlučových cest. Zjištěné specifické potřeby mohou pomoci sestře lépe pochopit problematiku tohoto onemocnění a zkvalitnit tak poskytování ošetřovatelské péče. Z výsledků vyplynula řada potřeb, které pacientům v ošetřovatelské péči chybí nebo jsou ze strany ošetřujícího personálu zanedbávány. Bylo zjištěno, že právě mezi vyhledávané potřeby nemocných s nádorovým onemocněním žlučových cest patří hlavně vyhledávání klidu a pokoje, tišení bolesti, psychologická podpora proti strachu a obavám z budoucnosti, potřeba respektovat a udržovat pocit důstojnosti a sebeúcty, potřeba zajištění kvality života, potřeba naslouchat a vyjádřit pochopení, potřeba výživy a hydratace, potřeba hygieny a vyprazdňování. Druhou výzkumnou otázkou práce, bylo zjistit, jak jsou pacienti se zavedenou transhepatální drenáži informování o péči o drenáž. Co se týká oblasti informovanosti o péči o drenáž, tady bylo zjištěno, že přes snahu sester řádně edukovat pacienty, nebyl ze strany pacientů o edukaci zájem. Zejména vzhledem k vysokému věku nemocných. Většina z nich péči sama nezvládá a spoléhá na pomoc ošetřujícího personálu nebo rodinného příslušníka. Zbytek mylně spoléhá na to, že drenáž je jenom dočasná část léčby před uzdravením a proto péči o drenáž zanedbává. Třetí výzkumnou otázkou práce, bylo zjistit, jak jsou pacienti informováni o své nemoci. Z odpovědí v rozhovorech na tuto otázku vyplynulo, na jaké úrovni je informovanost nemocných o svém onemocnění. Ve výzkumné části bylo zjištěno, že nemocní mají o své nemoci informace získané od ošetřujícího personálu, ale ve většině případů jim nerozumí. Nemocný se dotazuje u sester i na informace, které nespadají do její kompetence, ale jsou v kompetenci lékaře. Na základě zjištěných výsledků byla sestavena brožura pro nemocné s nádorovým onemocněním žlučových cest. Tento manuál by měl sloužit jako informační materiál, který pacientům podá dostatečné informace o jejich onemocnění, léčebném režimu, péči o drenáž a usnadní tak práci sester při jejich edukaci.

Prevence popáleninových úrazů u dětí
Hubová, Martina ; Čelko, Alexander (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo nastínit problematiku popáleninových úrazů a seznámit s možným způsobem jejich prevence u dětí. Na tomto projektu jsem se podílela během studijního pobytu v Itálii, kde už je několik měsíců zaveden. V této práci je jeho detailní popis spolu s českou verzí samotného materiálu. Popáleniny patří k těm nejzávažnějším úrazům. Obzvlášť u dětí se jedná o velké riziko ohrožení života. Jejich organismus je citlivější na jakékoli změny, kůže je jemnější a více zranitelná při působení vysoké teploty, již malý rozsah popálenin může u dětí vyvolat šokový stav a následně vést až ke smrti. Prevence je vždy lepší než léčba. Můžeme ji realizovat několika způsoby. Snížení rizika popáleninových úrazů je možné dosáhnout technickými opatřeními, legislativními změnami, nebo pomocí edukace. Tato práce je zaměřena na edukaci dětí. Preventivní program má formu komiksu, který je snadno pochopitelnou, vysvětlující a hlavně zábavnou metodou. Díky obrázkovým příběhům a komiksovým postavám bychom chtěli získat dětskou pozornost a pokusit se poskytnout jim dostatečnou představu a znalosti užitečné v rizikových situacích. Komiks by měl být distribuován do škol, sloužit k výuce, měl by být také v ordinacích dětských praktických lékařů a být zpřístupněn na internetových stránkách.

Rozvoj komunikačních dovedností ve výuce cizího jazyka
KLIMASOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje rozvoji komunikačních dovedností ve výuce cizího jazyka. Cílem je zjistit, jakými způsoby rozvíjejí učitelé komunikační dovednosti ve výuce cizího jazyka a jejich zpětnou vazbu u žáků. Teoretická část se soustředí na jednotlivé komunikační dovednosti z hlediska jejich obsahu, procesu, rozvoje a hodnocení. Dále se teoretická část zabývá jazykovými prostředky, bez nichž by nebylo možné komunikační dovednosti realizovat. V další řadě se pak věnuje zařazení cizího jazyka v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. V praktické části se autorka zaměřuje na výsledky výzkumu, který zjišťuje názory žáků a učitelů na používání komunikačních dovedností v cizích jazycích dotazníkovým šetřením. Zjištěné výsledky jsou zachyceny v tabulkách a grafech.

Možnosti a meze psychologické podpory herních specialistek hospitalizovaným dětem
Vitoušová, Libuše ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent) ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila představit herní práci a profesi herních specialistek. V kvalitativním zkoumání prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru jsem u třinácti respondentek zjišťovala jejich postoje, názory, zkušenosti týkající se jejich práce. Herní specialistky ve zkoumaném vzorku se shodují, že svou práci považují za smysluplnou, chápou ji jako pomáhající profesi směřující k hospitalizovaným dětem a jejich rodinám. Ve své (nové) profesi jsou velmi motivované. Své profesní potřeby identifikují zejm. v oblasti další péče o sebe, např. ve formě supervize, vzájemného konzultování, dalšího vzdělávání. Svoji práci vnímají jako náročnou zejm. pokud jde o komunikaci s dětmi a rodiči, hledání si své pozice v pracovním týmu a řešení problémů, s nimiž se setkávají. Úspěšně nacházejí zdroje své pracovní spokojenosti a sociální opory a pociťují pozitivní zpětnou vazbu o své práci zejm. od dětí, rodičů či zdravotních sester na oddělení. Dobře funguje spolupráce mezi dotázanými herními specialistkami, navzájem se znají, nabízejí si stáže na svých pracovištích, konzultují spolu různé otázky. Do budoucna Sdružení pro herní práci s dětmi v nemocnici, v němž se mohou herní specialistky sdružovat, plánuje vypracovat etický kodex a usilovat o zavedení herní práce jako samostatné profese ve zdravotnictví...

Specifická alergenová imunoterapie z pohledu sestry
BEJTICOVÁ, Lenka
Téma bakalářské práce je Specifická alergenová imunoterapie z pohledu sestry. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy spojené s tématem. Jde o pojmy: alergie, alergen, imunita, senzibilizace, anafylaxe a specifická alergenová terapie. Dále jsou zde popsána základní alergická onemocnění, práce a role sestry. V praktické části práce jsou zpracovány čtyři cíle. První tři cíle se týkají sester pracujících v alergologických ambulancích. První cíl měl za úkol zjistit znalosti sester týkající se specifické alergenové imunoterapie, druhý se zabýval dovednostmi sester při podávání specifické alergenové imunoterapie a třetí edukací pacientů v alergologických ambulancích. Čtvrtý cíl se zaměřil na potřeby pacientů, kteří podstupují léčbu specifickou alergenovou imunoterapií. K dosažení těchto cílů bylo použito kvalitativního šetření metodou polostrukturovaných rozhovorů a pozorování. Výzkumné soubory tvořily čtyři sestry pracující v soukromých alergologických ambulancích v jižních Čechách a čtyři pacienti, kteří podstupují léčbu specifickou alergenovou imunoterapií. Z výzkumu vyplynulo, že sestry pracující v alergologických ambulancích mají dostatek znalostí a dovedností v podávání SIT. Mezi potřeby pacientů především patří potřeby informovanosti a pozitivního přístupu sester a lékařů.