Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17,235 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.98 vteřin. 

Problematika sexuální výchovy na ZŠ
NUŇEZ BOLÍVAR, Monika
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sexuální vychovy na základní škole. Cílem je především zmapovat tuto problematiku na vybranych školách, zjistit jejich postoj k dané oblasti a také se pokusit analyzovat skutečné potřeby žáků těchto základních škol. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou (praktickou). V části teoretické se zabyvám pojmem sexuální vychovy a její důležitostí v současné moderní společnosti. V dalších kapitolách je kladen důraz zejména na sexuální vychovu v rodině a ve škole a jejímu zakotvení v kurikulárních dokumentech. Část praktická se zaměřuje na vyzkum skutečného stavu sexuální vychovy na dvou vybranych základních školách a zjišťuje postoj těchto škol k dané problematice. Snaží se zjistit skutečné potřeby žáků v této oblasti a jejich informovanost o tomto tématu nejen z pohledu školy, ale také rodiny.

Edukační specifika u žáků s autismem
Jiříková, Adéla ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy.

Vývoj konceptu strategie "Modrých oceánů"
Chiziţcaia, Oxana ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou dva pojmy, start-up a strategie Modrých oceánů. Konkrétním cílem je provést charakteristiku vývoje uvedené strategie a pojmu start-up s následnou analýzou klíčových faktorů úspěchů start-upů v korespondenci na strategii. Výstupním cílem je formulovat doporučení na konkrétní podnikatelský segment, investory. Výše uvedené primární pojmy diplomové práce jsou prvotně definovány a následně integrovány z hlediska praktické analýzy ve vybraných start-upech, z čehož vychází i konstrukce této práce. Práce byla rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a mapuje vývoj uvedeného strategického konceptu v čase, dle primárních publikací autorů strategie. Dále je představeno aktuální vnímání označení start-up a navazující klíčové faktory. Následná praktická část prostřednictvím analýzy a komparace transformuje uvedená teoretická východiska do praxe. V této části jsou primárně představeny start-upy Crowdholding a Emuj a následně jsou zhodnoceny klíčové faktory úspěchů těchto start-upů. V další části je pak realizováno zhodnocení faktorů jejich úspěšnosti z hlediska klíčových aspektů strategie Modrých oceánů. Výstupem jsou pak doporučení pro případné investory z hlediska jejich možných polemik nad podnikatelskými záměry. Závěr práce shrnuje jak teoretickou, tak také praktickou část celé práce.

Tabulkový kalkulátor MS Excel ve výuce matematiky na základních školách
SVOBODOVÁ, Denisa
Cílem diplomové práce je vytvořit sadu příkladů z matematiky pomocí tabulkového kalkulátoru MS Excel, které by bylo možné využít při výuce matematiky na základních školách. Žáci si tímto procvičí práci s tabulkovým kalkulátorem, a zároveň obohatí své znalosti z oblasti matematiky o její praktické využití. Tato sada bude sloužit na procvičení grafů, funkcí, finanční matematiky, vzorců, pravdě-podobnosti a jiného. Všechny tyto příklady budou otestovány v pedagogické praxi.

Developing open approach to mathematics in future primary school teachers
Samková, L. ; Tichá, Marie
In our contribution we focus on the possibility to develop open approach to mathematics in future primary school teachers during a university course on mathematics conducted in inquiry-based manner. We analyse data obtained in the beginning and in the end of the course with respect to two main aspects related to open approach to mathematics: searching for all solutions of a task, and acceptance of different forms of notation of a given solution. Data analysis revealed in the participants three different shifts towards open approach to mathematics, and showed that after the active participation in the course each of the participants improved at least in one of the monitored aspects, and that none of the participants got worse in any of the aspects.

Diverzita na pracovním trhu
Gaydoshikova, Ekaterina ; Dvořák, Marek (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zhodnocení problematiky diverzity pracovního trhu v České republice na příkladu konkrétních organizací, zhodnocení realizace konceptu diverzity na pracovišti na základě zvolených faktorů. Při analýze diverzity je kladen důraz na primární a sekundární znaky diverzity: věk, pohlaví, národnost, mentální a fyzické schopnosti, rodinný stav, náboženství, pracovní zkušenost. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou definovány pojmy: diverzita, rovné příležitosti, primární a sekundární znaky diverzity, význam akceptace diverzity jako hodnoty. Praktická část se zabývá implementací diverzity do praxe na základě analytických metod (analýza: pracovní síly, dokumentů a výzkum postojů) a návrhu zakomponování do příslušných strategických postupů organizace.

Měření fonologického povědomí – test skládání hlásek na počátku školní docházky: porovnání klasického přístupu a teorie odpovědi na položku
Gorčíková, M. ; Šafr, Jiří
Cílem příspěvku je ukázat výhody a limity dvou přístupů klasické teorie měření (CCT) a teorie odpovědi na položku (IRT) k posouzení úrovně diagnostického nástroje pro hodnocení fonologického povědomí (FP) mezi žáky prvních tříd. FP bylo měřeno testem skládání hlásek v rámci longitudinálního výzkumu 25 škol v Praze a Středočeském kraji (N=439). Výhodou přístupu IRT oproti klasické testové teorie je především pojetí nezávislosti položek v testu. Pravděpodobnost určité odpovědi je tak závislá na úrovni latentní schopnosti žáka a charakteristikách konkrétní položky. Pokud tedy známe parametry položek (obtížnost) lze na základě odpovědí žáka odhadnout úroveň měřené lingvistické schopnosti uplatnitelné v praktické diagnostice. Výsledky poukázaly na vhodnost úpravy testu skládání hlásek (zejména pro konec první třídy) tak, aby adekvátně měřil velkou dynamiku růstu úrovně schopnosti FP během první třídy.

Lidský a sociální kapitál v základním školství
KOKŠTEIN, Jiří
Obsahem diplomové práce je náhled do teoretických studií, které se problematikou lidského a sociálního kapitálu zabývají z různých pohledů, zabývají se jejich vývojem v čase, jejich měřitelností, zkoumají je a doplňují o další poznatky.Tato část práce obsahuje i vztah lidského a sociálního kapitálu v návaznosti na stárnutí lidské populace a zaměřuje se na lidský kapitál starších pracovníků. Teoretické studie končí náhledem do problematiky základního školství, role učitele a snaží se poskytnout informace o již provedených průzkumech v této oblasti školství, které v aplikační části poslouží k porovnání s mnou získanými daty z dotazníkového šetření. Aplikační část práce je zaměřena na pedagogické pracovníky základních škol. Vzdělávání v dnešním globalizovaném světě mění nejen svůj obsah, ale i metody a formy práce. Nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrávají pedagogové. Aby vyhověli všem na ně kladeným požadavkům, je nezbytné, aby i oni věnovali zvýšenou pozornost svému dalšímu vzdělávání a sdílení nabytého vzdělání, což je nezbytné k růstu lidského i sociálního kapitálu, poněvadž jsou ve vzájemné interakci. Práce zkoumá vybraný vzorek pedagogů a přistupuje k této problematice zjišťováním toho, co je ke vzdělávání motivuje, zda jsou spokojeni s přínosem vzdělávacích akcí, jakému typu vzdělávání dávají přednost atd. Práce zjištěné skutečnosti dále analyzuje a hledá vztahy mezi věkem a pohlavím pedagogů dle stanovených hypotéz. Pedagog je člověk, který je v neustálém kontaktu s ostatními lidmi. To samozřejmě dále formuje jeho životní postoje a zkušenosti. Jako lidská bytost vnímá názory společnosti a utváří si na ní vlastní názory, které ho následné mohou ovlivňovat při výkonu jeho profese. Proto je v této části práce věnován prostor i zkoumání přemosťovacího sociálního kapitálu, který určuje velikost okruhu lidí, s kterými se pedagogové obecně stýkají a vzájemně ovlivňují. Posledním výzkumem, který je v práci možno nalézt, je vnímání společenského postavení pedagogů jimi samotnými.

Produktové portfolio cestovního ruchu pro seniory ve Strakonicích
MELKOVÁ, Šárka
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky produktů cestovního ruchu ve Strakonicích. Analyzovat segment seniorů, zhodnotit úroveň poskytovaných služeb cestovního ruchu ve Strakonicích a navrhnout opatření ke zlepšení stavu. K analýze současného stavu Strakonic sloužila primární a sekundární data. Primární data byla získána z dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou v práci zpracovány. Z dotazníkového šetření byla dále získána analýza segmentu seniorů. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v syntéze výsledků a poznatků. Na základě výsledků dotazníkového šetření byla navržena opatření, která by přispěla k rozvoji cestovního ruchu ve Strakonicích. Pro zlepšení současného stavu byly navrženy úpravy Infocentra pro seniory, konkrétně vybudovat bezbariérový přístup pomocí pojízdného schodišťového křesla a nový reklamní poutač. Dále byl navržen bezbariérový přístup a více bezpečných laviček také na autobusovém nádraží ve Strakonicích. Poslední návrh se týká nákupu elektrokol.

Vývoj trestného činu úvěrový podvod na území Jihočeského kraje do roku 2014
BUŠKOVÁ, Tereza
Cílem této práce je analýza vývoje páchání trestného činu úvěrový podvod dle ustanovení § 211 zák. č. 40/2009 Sb., trestní zákoník (zejména vývoj počtu trestných činů a vývoj výše škody) a následné porovnání s vývojem vybraných makroekonomických ukazatelů v období let 2005 až 2014 na území Jihočeského kraje. Při zpracování této práce bylo využito metody sekundární analýzy dat. Jako zdroj byla využita statistická data, získaná od jihočeské pobočky Českého statistického úřadu a statistická data kriminality Policie České republiky. Analýzou byla zpracována data hodnotící množství zjištěných případů tohoto trestného činu, kterého se dopustili pachatelé na území Jihočeského kraje a to podle místa spáchání. Analyzován byl soubor 5.713 trestných činů a 4 219 pachatelů. Definovaný soubor byl rozdělen na sedm částí (okresů) podle místní příslušnosti územních odborů Policie České republiky. Zjištěná data byla porovnávána s vybranými makroekonomickými ukazateli. Z výsledků lze učinit závěr, že nejvyšší nápad trestného činu úvěrový podvod je po přepočtu na 1 000 obyvatel, v okrese Strakonice. Naopak nejnižší trestná činnost je ve sledovaném období v okrese Jindřichův Hradec. Také bylo v této práci zjištěno, že vývoj makroekonomických ukazatelů nemá vliv na vývoj této trestné činnosti. Závěrem, na základě zjištěných údajů, lze doporučit podpoření ekonomické výuky na základních a středních školách a tím i zvýšení finanční gramotnosti populace. Dále lze doporučit důsledné využívání již dostupného Centrálního registru úvěrů a také podporu změn právních předpisů, tak aby měli poskytovatelé úvěrů povinnost si žadatele více prověřit a také, aby byl pachatel této trestné činnosti odrazován vyššími tresty, ukládanými za úvěrové podvody.