Název: Developing open approach to mathematics in future primary school teachers
Autoři: Samková, L. ; Tichá, Marie
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Konference/Akce: International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2016 /13./, Prague (CZ), 20160602
Rok: 2016
Jazyk: eng
Abstrakt: In our contribution we focus on the possibility to develop open approach to mathematics in future primary school teachers during a university course on mathematics conducted in inquiry-based manner. We analyse data obtained in the beginning and in the end of the course with respect to two main aspects related to open approach to mathematics: searching for all solutions of a task, and acceptance of different forms of notation of a given solution. Data analysis revealed in the participants three different shifts towards open approach to mathematics, and showed that after the active participation in the course each of the participants improved at least in one of the monitored aspects, and that none of the participants got worse in any of the aspects.
Klíčová slova: argumentaion; concept Cartoons; future primary school teachers; inquiry-based
Číslo projektu: GA14-01417S (CEP)
Poskytovatel projektu: GA ČR
Zdrojový dokument: Efficiency and Responsibility in Education 2016, ISBN 978-80-213-2646-0

Instituce: Matematický ústav AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný na externích webových stránkách.
Externí umístění souboru: http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0266042

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-261731


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Matematický ústav
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2017-01-04, naposledy upraven 2023-12-06.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet