Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,308 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Smlouvy o dílo ve výstavbě
BOUCHAL, Jiří
Cílem práce bylo zhodnocení a posouzení smlouvy o dílo ve výstavbě na základě obchodního a občanského zákoníku a jejich analýza v praxi u několika vybraných firem. Na základě těchto dvou zákoníků byla vysvětlena podstata smluv o dílo ve výstavbě. V teoretické části byly dále definovány pojmy živnost, společnost s ručením omezeným a akciová společnost. Těchto subjektů se také týká má praktická část. K vypracování praktické části byl sestaven dotazník. Byl rozeslán stavebním společnostem v jižních Čechách.

Yasushi Akutagawa - jeho život a dílo
Tomita, Chikako ; HŮLA, Pavel (vedoucí práce) ; PAZDERA, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce Yasushi Akutagawa - jeho život a dílo pojednává o významném japonském skladateli a dirigentovi 20. století, žijícím v letech 1925-1989. Práce se zabývá jednotlivými etapami hudebníkova života a ukazuje, jak se formoval jeho tvůrčí profil od raného mládí přes období skladatelských studií, spadajících do let 2. světové války, první praktické zkušenosti a cestování po světě až po období jeho uměleckého vrcholu.

Smluvní právo autorské
Skoupá, Linda ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Smluvní právo autorské Tématem této diplomové práce je smluvní právo autorské, které tvoří část práva duševního vlastnictví. Hlavním cílem této práce je důkladná analýza platné a účinné právní úpravy licenční smlouvy v právním řádu České republiky, jakožto hlavního institutu umožňujícího majetkové zhodnocení autorského díla. Práce je rozdělena do jedenácti kapitol. Úvodní kapitola vysvětluje význam autorského práva pro současnou společnost a stručné popisuje strukturu práce. Druhá kapitola zkoumá prameny smluvního práva autorského na české, evropské i mezinárodní úrovni. Třetí kapitola poskytuje nezbytný úvod do terminologie autorského práva a práva duševního vlastnictví. Vysvětluje specifické pojmy tohoto právního odvětví, např. "autorské dílo" a "konstitutivní převod práva", které jsou klíčové pro pochopení samotného tématu práce. Čtvrtá kapitola popisuje samotnou licenční smlouvu a právní vztah z ní vzniklý, jeho účel, subjekty, předmět a obsah, zatímco pátá kapitola se zabývá tříděním licenčních smluv. Šestá kapitola se zaměřuje na problém zásad ovládajících licenční smlouvu a na její náležitosti. Kapitola sedm se zabývá dispozicí s licencí a kapitola osm způsoby zániku vztahu z licenční smlouvy. Kapitola devět obsahuje exkurz ke smlouvě o dílo, jež je druhým důležitým nástrojem smluvního práva...

Stephane Grappelli - život a dílo, houslová technika
Ferenc, Marko ; PANOCHA, Jiří (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce na téma Stephane Grappelli – život a dílo, houslová technika je přiblížení zajímavého a rozmanitého života Stephana Grappelliho, jeho různých aspektů, které měly v průběhu času vliv na zrození oboru jazzových houslí a bezpochyby jednoho z nejlepších jazzových houslistů všech dob. Od let jeho dětství strávených v sirotčinci, vlivu bohémského otce, přes pařížskou konzervatoř a uměleckého prostředí pařížského Montmartru, dále období působení v Gregorians, Quintetu of the Hot Club of France, spolupráce s Djangem Reinhardtem až po další životní okamžiky, v průběhu kterých se houslová technika, popsaná v následující časti práce a kterou Grappelli při své hře využíval, dynamicky vyvíjela, a dává základ houslové jazzové improvizaci, která z jeho díla, sice ne hmatatelného a skládajícího se z ucelených skladeb, udělala dokonalý návod pro jazzové houslisty dnešní doby.

Leonard Bernstein: MASS
Růžičková, Michaela ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce podrobně rozebírá dílo Leonarda Bernsteina: MASS (Mše), a to jak po formální, hudebně – teoretické stránce, tak po stránce interpretační. V tomto kontextu se speciálně zaměřuje na problematiku interpretování multižánrového hudebního díla a na jeho definici.

Blend of Historiography and Fiction in Pat Barker's Trilogy Regeneration
Duarte, Barbora ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Grmelová, Anna (oponent)
Tato práce zkoumá, jakým způsobem Pat Barker ve své trilogii Regeneration kombinuje fiktivní prvky s prvky historicky podloženými. Trilogie obsahuje romány Regeneration (1991), The Eye in the Door (1993) a The Ghost Road (1995). Cílem práce je najít různá historická fakta, jež Barker v trilogii využívá, a analyzovat jakým způsobem je autorka začleňuje do své fikce. V hledání faktického obsahu díla se práce soustředí na určité historické události, záležitosti a problematiky, které stojí na pozadí trilogie. Práce analyzuje některé z hlavních postav trilogie a jejich skutečné vzory. Práce se pokouší popsat trilogii jako protiválečné literární dílo tím, že poukazuje na dopad války na vojáky a ty, kteří s nimi přijdou do styku.

Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře. Architektonické dílo mistra Hanuše a Matěje Rejska
Pospíšil, Aleš ; Benešovská, Klára (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent)
V roce 2005 byla na Ústavu pro dějiny umění FFUK v Praze vypracována magisterská diplomová práce pod vedením prof. PhDr. Jaromíra Homolky CSc. na téma "Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře, dílo Matěje Rejska jako architekta ". Obhájena byla tato práce v témže roce. Největší důraz v ní byl kladen na rozlišení, které části stavby lze připsat Matěji Rejskovi a které po dvojím restaurování chrámu lze považovat za autentické. Na základě tohoto rozboru a detailního popisu bylo možné konstatovat, že Matěj Rejsek vytvořil chórem sv. Barbory pozoruhodné architektonické dílo se svébytnými prvky. V předkládané rigorózní práci je obsah předchozí studie rozšířen o osobnost a dílo mistra Hanuše, prvního stavitele chrámu v pozdně gotickém období a o prohloubené poznání samotného Rejskova díla. Díky lešení po stavenému až po klenbu chóru bylo možné poznat chrám také v interiéru. Na základě detailního studia všech částí architektury, běžně nepřístupných polí triforia a klenby bylo možné načrtnout jednotlivé podíly obou mistrů na stavbě. Do jisté míry se podařilo to, o čem se skepsí v roce 1946 psal Bohuslav Kraus 1 : "Snad nové výzkumy zdiva a způsobu stavby, možné při restauracích, přesněji osvětlí, kde končí Hanuš a co je dílem Rejskovým. Dosavadní bádání neuspokojuje ".

Opera v Ázerbájdžánu
Pashayev, Mikhail ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (oponent)
Tématem této magisterské práce je Opera v Ázerbajdžánu. Vycházím ze své bakalářské práce. Práci rozděluji do těchto kapitol: Uzeir Hadžibejov životopis, Uzeir Hadžibejov a ázerbájdžánská opera, Epos „Köroğlu“ a žánr opera, Postavy a děj opery, Formální obsah opery, Hudební formy v „Köroğlu“. V první kapitole píši o jednom z nejdůležitěších představitelů operní tvorby v Ázerbajdžánu Uzeiru Hadžibejovi. Ve druhé kapitole vyprávím o vlivu tohoto pracovitého génia na Ázerbájdžánskou operu. V dalších kapitolách analyzuji nejpřínosnější dílo v historii Ázerbadžánu – operu „Köroğlu“. Jako přílohu přikládám CD s hudebními ukázkami.

Sběr a vyhodnocení dat ze 4 napěťových sond umístěných v rozrážce SP-47 ve štole Josef u Mokrska v rámci projektu MPO FR-TI3/325
Staš, Lubomír ; Souček, Kamil ; Nohejl, Zdeněk ; Kaláb, Tomáš ; Rutar, Tomáš
Text včetně tabulek, grafů a obrázků je souhrnnou roční zprávou ke Smlouvě o dílo 823/24/10 Sběr a vyhodnocení dat ze 4ks napěťových sond umístěných v rozrážce SP-47 ve štole Josef u Mokrska. Obsahuje výsledky vyhodnocení provedených měření změn napětí v testovacích vrtech v bezprostředním okolí zátěžového vrtu - teplotního zdroje v masivu průzkumné rozrážky SP-47 v lokalitě Josef. Všechny uvedené naměřené hodnoty byly získány pomocí tenzometrických měřicích kuželových hlavic, speciálně vyrobených a instalovaných zde k tomuto účelu. Měření se provádějí v rámci řešení projektu MPO - TIP FR-TI 3/325 - Význam termální zátěže hornin - perspektivy podzemního skladování tepelné energie.

Jan Křtitel Vaňhal - Koncert D dur, život a dílo
Gablas, Milan ; ŽALUD, Radomír (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobností českého skladatele žijícího ve Vídni Jana Křtitele Vaňhala a jeho koncertem D dur pro kontrabas a orchestr. Cílem bylo přispět k lepšímu pochopení skladby pro mnoho interpretů, kteří tuto kompozici studují. První část práce je zaměřena na základní životopisná data skladatele a nástin stavu bádání. Kapitoly o galantním slohu a vývoji koncertu v klasicismu v druhé části mají lépe zařadit předkládaný koncert do dobového kontextu vývoje hudebních forem. Třetí část tvoří jádro celé práce a její náplní je hudební analýza koncertu D dur v úpravě pro kontrabas a klavír a pokus o zhodnocení Vaňhalova kompozičního stylu.