| |
|
Problematika malých nahrávacích studií v ČR
Mužík, Miroslav ; Urban, Ondřej (vedoucí práce) ; PINKAS, Martin (oponent)
Tato práce prezentuje problematiku malých nahrávacích studií zaměřených na záznam zvuku v ČR. Jedná se o moderní, rychle se rozvíjející oblast zvukových studií, která doposud nebyla seriózním způsobem zmapována. V první části popisuje
malá nahrávací studia, důvody jejich vzniku, rozdíly mezi malými a velkými studii. Druhá část je zaměřena na zpracování a vyhodnocení sebraných dat z osobních návštěv studií. Popisuje současné problémy, nabízené služby, vybavení a odbornost majitelů. Data byla sebrána při osobní návštěvě všech uváděných studií v této práci. Na závěr práce předkládá virtuální model statisticky průměrného malého nahrávacího studia v České republice.
|
|
Muzikoterapie. Hudba jako lék pro naši duši
Vagenknechtová, Lucie ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; KUSNJER, Ivan (oponent)
Tato práce seznamuje čtenáře s oborem muzikoterapie. Nejprve se zabývá počátkem a potřebou vnímání hudby a jejím historickým vývojem. Dále se zaměřuje na muzikoterapii jako na vědní obor, jeho vznik a organizační strukturu v Čechách i zahraničí.
Práce srovnává pohledy odborníků klasické i alternativní medicíny. Dále se podrobněji zabývá léčbou, pomocí hudby, v jednotlivých psychosomatických odvětvích. Závěrem poukazuje na vliv hudby na osobnost v pozitivním i negativním duchu.
|
|
Pozůstalost Viktora Kalabise v Českém muzeu hudby
Kočovská, Eva ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Douša, Eduard (oponent)
První část diplomové práce se věnuje notové pozůstalosti Viktora Kalabise uložené v Českém muzeu hudby a problematickým okruhům, které z této pozůstalosti vyplývají. Cílem je informovat o stavu a rozsahu pozůstalosti a vyřešit problémy, které s těmito prameny souvisí. Druhá část práce se zaměřuje na dílčí analytickou sondu do Kalabisovy rané a pozdější tvorby na základě materiálů tří klavírních sonát, které jsou dostupné v pozůstalosti. Úkolem je dospět k charakteristice posunu v Kalabisově chápání klavírní sonáty jako klasického druhu komorní hudby, zejména pak v naplňování schématu sonátové formy. Závěrečnou částí diplomové práce je katalog Kalabisovy notové pozůstalosti v Českém muzeu hudby obsahující podrobný popis jednotlivých notových pramenů. Klíčová slova Viktor Kalabis, pozůstalost, klavírní sonáta
|
| |
| |
|
Euroindiáni: Modely způsobu života
Telenská, Jana ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Má práce se zaměřila na české euroindiány- historii jejich vzniku, na to co znamená být "euroindián", jak oni sami rozumí svým modelům způsobu života. Cílem práce bylo nalezení identity českého euroindiána v moderní české společnosti. Práce se zabývá duchovní kulturou a prováděním několika nejcharakterističtějších indiánských obřadů mezi euroindiány, zvykům při táboření (jaro, léto, podzim, zima) jako je stavba týpí a dodržování etikety uvnitř týpí, vaření, hraní nejtypičtějších indiánských her, hudbou a zpěvem a dalších společných akcích ( Pow wow, Valná hromada atd.) a jejich spojení s moderním životem v české společnosti. Má práce je teoreticko- empirická. Zakládám ji na metodě kvalitativního výzkumu. Využívám literárních zdrojů, internetových zdrojů, osobní komunikaci prostřednictvím e-mailů s českými euroindiány a nestrukturované rozhovory s českými euroindiány. Cennými zdroji informací mi byly také časopisy Bizoní vítr, Wampum Neskenonu a časopis Tramp. Také jsem využila metodu zúčastněného pozorování při vlastním terénním výzkumu, který spočíval ve dvou čtrnáctidenních pobytech na letních táborech euroindiánů poblíž vesnice Chýlice u Toužimi v letech 2004 a 2005 a navázala jsem na svoji bakalářskou práci Proměna lakotských obřadů od minulosti po současnost a jejich transformace u euroindiánů.
|
|
Web 2.0
Vítek, Pavel ; Rydzi, Daniel (vedoucí práce) ; Šindelář, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá trendem Web 2.0. Definuje co tento trend znamená a předkládá charakteristické rysy, kterými se odlišuje : změna přístupu v komunikaci, otevřenost obsahu, web tvořený uživateli, reputační systémy, nástup webových aplikací. Přibližuje technologické zázemí služeb a jejich fungování, především tedy AJAX, Adobe Flex, Silverlight. Poukazuje na projekty, které stály na počátku vzniku Webu 2.0. Zkoumá principy fungování těchto projektů a na těchto principech dokazuje globální rysy celého trendu. Za názorné příklady byly zvoleny : komunitní servery MySpace a Facebook, vyhledávač Google s jeho dalšími službami, server pro sdílení videa Youtube, záložkovací server del.icio.us, agregační a linkovací server digg.com, otevřená internetová encyklopedie Wikipedie, internetové personalizované rádio s bohatou encyklopedií hudby last.fm. Závěr práce se zabývá možným vývojem do budoucna a situací v České republice. Následuje shrnutí a zodpovězení základních otázek položených v úvodu této práce a nastínění hlavních omezení dosavadního vývoje s jejich možným řešením.
|
|
Poezie v českém znakovém jazyce
Hájková, Zuzana ; Šůchová, Lucie (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou poezie v českém znakovém jazyce (ČZJ). Je určená veřejnosti a lingvistům, kteří se zajímají o ČZJ. Tato práce dokazuje, že v ČZJ lze vyjádřit i umělecký žánr, tedy i poezii, což znamená, že znakový jazyk (ZJ) je plnohodnotný jazyk stejně jako jazyk mluvený. Tím se práce snaží překonávat vžité předsudky o ČZJ. Práce je doplněna videoukázkami na DVD. V práci si autorka klade následující otázky. Jak se produkuje poezie v českém znakovém jazyce? Používají se stejné postupy jako v českém mluveném či psaném jazyce? Do této práce je doplněn i stručný přehled historie poezii ve ZJ v zahraničí a u nás. V krátké kapitole shrnuje rozdíly mezi hudbou, poezií a storytelling. Dále se práce věnuje charakteristice poezie ve ZJ a jejím typům. Na závěr jsou porovnány dvě básně, jedna od studenta JAMU Roberta Miliče a druhá od básníka Sergeje Josefa Bovkuna1 (S.J. Bovkuna). Cílem této práce je ukázat, že poezie ve ZJ má svá pravidla, stejně jako je tomu u mluvených jazyků.
|
| |