Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 


Manipulátor pro zakládání válců
Kadlec, Miroslav ; Kalhotka, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem „manipulátoru pro zakládání válců“. Tento manipulátor je součástí komplexu kartáčovacího stroje, který není součástí mé diplomové práce. Pomocí manipulátoru je umožněna výměna válců z kartáčovacího stroje. Výpočtová část zahrnuje výpočet pojezdového ústrojí, zdvihového ústrojí, elektro-pohonů. Dále je řešen výpočet hlavních konstrukčních prvků. Součástí diplomové práce je samozřejmě částečná výkresová dokumentace v rozsahu sestav hlavních částí manipulátoru.

Giuseppe Verdi: "Don Carlos" - komplexní scénografický projekt opery
Heřmánková, Lucie ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; TEMPÍR, Nikola (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je najít komplexní scénografické řešení opery Don Carlos italského hudebního skladatele Giuseppe Verdiho. Kromě vlastního výtvarného řešení se také zabývám teoretickými kapitolami z autorova života, okolnostmi vzniku díla, srovnáním několika inscenací Dona Carlose s odlišným scénografickým názorem i vývojem kostýmních návrhů výtvarníka Josefa Jelínka, který navrhl kostýmy k šesti různým inscenacím Dona Carlose. Při tvorbě výtvarného návrhu mi vyplynula celá řada otázek a námětů k zamyšlení. Studiem předešlých inscenací, libreta a hudební složky se tématem mé koncepce stal pojem svobody. Tento pojem se nestává jediným určujícím faktorem pro výtvarnou složku, ale je potřeba ho definovat, a proto je součástí mé práce i krátká úvaha na téma svoboda. Ve své práci se snažím najít ty výtvarné prostředky, které by ji nejvíce vystihovaly a zároveň byly adekvátní vůči opeře, hudebně-dramatickému žánru, kde hudba může být i důležitější složkou než je libreto.

Servodrive Clamping Unit
Štefánek, Tomáš ; Plšek,, Ladislav (oponent) ; Foller, Bronislav (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to design a clamping unit with mechanical multiplier. Unit will serve as a technological clamping element in the technical equipment. My task was to select the method of construction and design driving main unit for grip jaw. I chose a solution with a mechanical multiplier. The frame unit is made up of fixed and sliding clamping jaw and is self. Unit is designed as a built module. The entire structure must be designed to meet the initial parameters specified in the award of thesis. The main parameters include clamping strength of 80kN, the extent of working stroke 15 mm and the size of a scroll, which is 250 mm. They are also listed in the award size constraints: the length, width, height dimensions and the coupling unit.

Neverbální prvky v psychoterapii adolescentů
Vraná, Klára ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce)
Téma diplomové práce se zabývá jednou z oblastí dětské klinické psychologie - psychoterapií dospívajících. Zaměřeno je především na rozličné nonverbální momenty, neboli prvky, v psychoterapeutických setkáních s adolescentními pacienty a možnosti využití těchto prvků v procesu psychoterapie. Cílem je poukázat na to, že někdy zdánlivě zanedbatelné nonverbální momenty mohou mít zvláště v terapeutické práci s dospívajícími významnou úlohu a měla by jim proto být věnována ze strany terapeutů zvýšená pozornost. A to i v takových případech, kdy byla adolescentovi původně indikována taková psychoterapie, jejímž hlavním médiem léčebného působení je převážně rozhovor (například rodinná terapie). Práce je založena na jednom z předpokladů, že neverbální techniky obecně, v tomto případě alespoň některé jejich prvky, mohou působit jako facilitátory rozhovoru, například tehdy, pokud slova neumožňují pacientovi vyjádřit určitou osobní zkušenost, pocit, či emoci, nebo když se nedaří s dospívajícím navázat komunikaci na verbální úrovni.

Čtyřdobý motor pro malou mechanizaci
Kuchař, Patrik ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem čtyřdobého zážehového motoru. Jsou v ní uvedeny základní návrhové výpočty klikového mechanismu a rozvodového ústrojí OHV. Dále se zabývá pevnostním výpočtem pístu motoru a analýzou napjatosti pístu pomocí metody konečných prvků.

Vliv jazzu v českých klavírních koncertech
Košnarová, Zdeňka ; Filas, Juraj (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent) ; Ivanovič, Marko (oponent)
Diplomová práce "Vliv jazzu v českých klavírních koncertech" pojednává o české jazzové scéně v první republice a po roce 1945. Připomenuta je také česká hudba na hranici žánrů. Následuje úvaha nad českými klavírními koncerty v první republice a po roce 1945 a výběr těch, které jsou silně ovlivněny jazzem (E. Schulhoff: Koncert pro klavír a malý orchestr, J. Ježek: Klavírní koncert, M. Svoboda: Concerto grosso pro housle, klavír a smyčcový orchestr, M. Hybler: Koncert pro klavír a orchestr op. 21). Jejich rozbor s notovými příklady tvoří další část práce. V závěru pojednává autorka o tom, které prvky jazzové hudby použila ve svém klavírním koncertu "Za nebem".

Režijní styl Roberta Altmana ve druhé polovině sedmdesátých let
Šmíd, Jakub ; Valak, Radim (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Tato práce analyzuje režijní styl Roberta Altmana v druhé polovině sedmdesátých let. Zabývá se využitím jednotlivých složek filmové řeči k vyjádření témat filmů Nashville, Buffalo Bill a Indiáni a Tři ženy. Snaží se pojmenovat ve zvolených filmech žánry a prvky mizanscény a všímá si práce s kamerou, střihem, zvukem, hudbou a výpravou. Za cíl si klade nalézt společné znaky příp. rozdíly v obsahu a formě ve zvolených filmech.

Intertakce vážné a rockové hudby ve vlas tní tvorbě
Worek, Michal ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; BARTOŇ, Hanuš (oponent)
V této práci se pokouším přiblížit své pojetí interakce vážné a rockové hudby. Na příkladech konkrétních skladeb je možno vidět, jak postupuji při kompozici a které prvky jsou inspirovány vážnou hudbou a které rockem. Uvádím také inspirační zdroje z obou žánrů, které využívám ve své tvorbě. Stěžejní částí této práce je rozbor mé bakalářské skladby Symphony of Progress, kterou zamýšlím jako příklad pro vyváženou interakci vážné a rockové hudby. Za jeden z důkazů mimo jiné považuji nejednoznačnost žánrového zařazení skladby. V tomto případě je možno podle mého názoru skladbu zařadit jak do žánru progresivního rocku, tak do vážné hudby s využitím rockové kapely. Ovšem zdali se mi taková vyvážená interakce opravdu zdařila, musí posoudit každý posluchač sám.

Interpretační problematika oratorií Sylvie Bodorové
Štilec, Marek ; Svárovský, Leoš (vedoucí práce) ; Mátl, Lubomír (oponent)
Předkládaná práce podrobně analyzuje dvě celovečerní oratoria soudobé české skladatelky Sylvie Bodorové. Vedle základního rozboru zvoleného textu starozákonní předlohy je analyzována i oblast hudebně vyjadřovacích prostředků. Nejde však jen o obvyklý muzikologický rozbor, ale práce se snaží upozornit i na úskalí a zvláštnosti, s kterými musí při provozování obou oratorií počítat případný dirigent. Sledována je zejména oblast celkového tektonického rozvrhu,metrorytmická struktura, vztah hudby ( textu) a slova a vzájemné vazby obou oratorií, stejně jako vazby některých úseků těchto skladeb na další kompozice Sylvie Bodorové. V závěru je charakterizován přínos těchto kompozic a specifické postavení autorky na počátku XXI. století.