Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,812 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.33 vteřin. 


Osobní zkušenosti teenagerů s drogou
Zónová, Jana ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce) ; Kopřivová Herotová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá drogovou problematikou teenagerů a poukazuje na současnou situaci na vybraných středních školách v Praze. Porovnává navzájem zkušenosti a postoje studentů gymnázia a střední odborné školy s nejčastěji užívanými návykovými látkami, kterými jsou cigarety, alkohol a marihuana. Zjišťuje míru slučitelnosti návykových látek se studiem, rodičovstvím a kariérou. Teoretická část se zabývá příčinami užívání drog, riziky, které vyplývají ze závislého chování a kriminalitou teenagerů v souvislosti s užíváním návykových látek. Dále jsou shrnuta specifika působení návykových látek u teenagerů a jednotlivá stádia vývoje závislosti. V závěru této části jsou uvedeny formy prevence a stručně je představena strategie protidrogové politiky České republiky. Práce poukazuje na to, že drogy představují vážný globální problém celého světa. V souvislosti s tím upozorňuje i na nebezpečí podceňování možných příznaků užívání drog u teenagerů a na nutnost prevence nejenom ve školách, ale i v rodinách. Nejčastěji užívaná slova: teenager - drogy - cigarety - alkohol - marihuana - závislost - prevence

Motivace žáků na středních odborných školách
NOVÁKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se nazývá Motivace žáků na středních odborných školách. Teoretická část je zaměřena především na osvětlení pojmů. Jsou zde k nalezení hlavní přístupy motivace a základní zdroje motivace. V závěru teoretické části jsou popsány motivační důvody studia. Praktickou část práce tvoří dotazníkové šetření, u kterého byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Hlavním cílem práce je zjištění motivace studentů na středních odborných školách z pohledu výběru studijních oborů se zaměřením na strojírenství a zájmů o techniku jako takovou.

Hodnocení efektivnosti výuky odborných předmětů v závislosti na fyzické zátěži před vyučováním.
Janošíková, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce)
Období přechodu na střední školu přináší výrazné změny v požadavcích na studijní povinnosti, samostatnost, komunikaci, vyjadřování, nebo odloučení od rodiny v podobě pobytu na internátu. Žáci zařazeni do sportovních center mládeže se kromě těchto změn potýkají ještě s povinnostmi spojenými se sportem. Protože se jedná o žáky prvních až čtvrtých ročníků středních škol a středních odborných učilišť, tedy ve věku, kdy obraz sebepojetí-jsem to, v co věřím, vzniká v interakcích s okolním světem a vlastní zkušeností, hraje zde velmi důležitou roli vliv prostředí, kolektivu, vychovatelů, učitelů a trenérů, se kterými žáci tráví prakticky většinu času. Tato práce nahlíží na žáky komplexně z pohledu rozvoje osobnosti jako multifaktoriální biopsychosociální jednotky, z pohledu poznávacích a motivačních procesů, stavů a vlastností, z pohledu sociální psychologie zabývající se interakcí, vztahy a komunikací, psychologií jedince v rámci sociální skupiny a jejího významu pro vývoj jedince. Sleduje podmínky a výsledky vzdělávacího procesu z pohledu pedagogické psychologie, zabývá se formováním vlastností, názorů, postojů a hodnotové orientace z pohledu psychologie výchovy.

Informační systém středoškolského vzdělávání
Charvátová, Jindřiška ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce) ; Věra, Věra (oponent)
Diplomová práce Informační systém středoškolského vzdělávání se zabývá problematikou praktického využívání školního informačního systému na Středním odborném učilišti gastronomie a podnikání v Praze, jejíž hlavním cílem je vytvořit přehled, využití a zhodnocení informačních systémů pro střední školy a na základě výsledků dotazníkového šetření navrhuje řešení dané situace. V teoretické části diplomové práce je vytvořen přehled a využití informačních systémů pro střední školy na základě studia literatury a dostupných zdrojů. Praktická část je primárně zaměřena na výzkum, týkající se praktického využití IS. Dalším cílem práce je analýza potřeb pedagogických pracovníků v oblasti využívání IS školy formou dotazníkového šetření. Na základě vyhodnocení těchto poznatků jsou vytvořeny případné návrhy na zlepšení.

Prevence kriminality na střední odborné škole
Hofbauerová, Soňa ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chování adolescentů a prevencí kriminality na střední odborné škole. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které se týkají období adolescence, popsány důvody a příklady kriminality mládeže a vysvětleny druhy prevence kriminality. Empirická část obsahuje základní informace o Střední odborné škole energetické a stavební Chomutov. Dále je v empirické části zpracováno a vyhodnoceno kvantitativní dotazníkové šetření, které bylo prováděno na výše uvedené škole. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření jsou navržena v závěru doporučení vedoucí ke zkvalitnění prevence kriminality.

Srovnání názorů a postojů žáků středních odborných škol v oblasti návykových látek
Mazánková, Michaela ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Srovnání názorů a postojů žáků středních odborných škol v oblasti návykových látek se zabývá srovnáním názorů a postojů žáků SOŠ a SOU na Obchodní akademii a Hotelové škole Havlíčkův Brod. První část je věnována obecné charakteristice rizikového chování, příčinami jeho vzniku, jednotlivými typy a prevencí rizikového chování. Analytická část je věnována vyhodnocení dotazníkového šetření a zjištěné výsledky porovnávají názory a postoje studentů SOŠ a SOU a poukazují na současný výskyt rizikového chování na zkoumané střední škole. Na základě vyhodnocených dat jsou v závěru práce navržena konkrétní preventivní opatření zvlášť pro studenty SOŠ a SOU.

Čtenářský deník a ICT - tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií
GRÚZ, Michael
Rigorózní práce Čtenářský deník a ICT tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií je rozdělena na dva oddíly. Teoretická část se nejprve zabývá základními principy uměleckého textu, jeho recepcí a motivací k četbě. Pozornost je dále věnována literární a čtenářské výchově ve škole, ale i v mimoškolním životě dítěte, a to i v tzv. předčtenářském období. Stěžejní oddíl je zaměřen na vliv moderních technologií na výuku literatury a problematiku čtenářských (kulturních) deníků. Výzkumná část obsahuje výsledky dvou dotazníkových šetření. První z nich bylo určeno pro učitele českého jazyka a literatury, kteří působí na druhém stupni základních škola a na nižším stupni gymnázií, a kladlo si za úkol zmapovat jejich přístup k zadávání, kontrole, hodnocení a dalšímu využití čtenářských deníků v hodinách literární výchovy. Druhý dotazník zjišťoval žákovský přístup k individuální mimočítankové četbě a využívání tzv. online literárních příruček.

Kritéria výběru vysoké školy u žáků středních škol v Českých Budějovicích
HYPŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku volby vysoké školy u žáků ukončujících střední školy v Českých Budějovicích. Cílem je provést analýzu faktorů ovlivňujících rozhodnutí výběru následného studia na vysokých školách. Důraz je kladen na zjištění hlavního motivu pro studium na vysokých školách. V teoretické časti je zmapována odborná literatura, která pohlíží na žáka střední školy jako na jedince ve vývojovém období adolescence. Dále se tato část věnuje především dalším možnostem studia po zakončení střední školy. V poslední části jsou uvedeny výsledky z již provedeného výzkumného šetření. Autorka se v praktické části zabývá zjištěnými výsledky výzkumu ve vztahu ke stanoveným výzkumným předpokladům a hypotézám. Součástí práce je i návrhová část, která se snaží nastínit možnosti ke zlepšení situace právě v oblasti související s podáváním přihlášek ke studiu na vysoké školy.

Literární předloha jako cesta k tématu nesvobody
Machková, Tereza ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tvorbě a realizaci baklalářského projektu v podobě dvoudenní dílny dramatické výchovy pro žáky druhého stupně základní školy. Tato dílna byla vytvořena na základě dvou knih Petra Síse Tibet: Tajemství červené krabičky a Zeď: jak jsem vyrůstal za železnou oponou, jejím tématem je okupace a nesvobodný život v totalitním režimu. V úvodních kapitolách jsou popsány předlohy a jejich možnosti pro dramatickou výchovu. Následuje zpráva o dvou realizacích bakalářského projektu. V závěrečné kapitlole je pak uvedena struktura dvoudenní dílny, která byla vytvořena na základě popsaných realizací. Do příloh jsou zařazeny materiály, s nimiž se během dílny pracuje. Dále pak struktury, podle nichž probíhaly popisované realizace a úryvky z písemných reflexí účastníků.