Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,286 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.25 vteřin. 

Možnosti primárního vzdělávání dětí s tělesným a kombinovaným postižením v Jihočeském kraji
PLAČKOVÁ HÁVOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou primárního vzdělávání dětí s tělesným a kombinovaným postižením v Jihočeském kraji. Hlavním cílem práce bylo zjistit aktuální stav primárního vzdělávání dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Já jsem prováděla výzkum na běžných mateřských a základních školách v rámci vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu. Na počátku bakalářské práce jsem stanovila pouze jednu výzkumnou otázku, ale na základě informací, které mi výzkum přinesl, jsem stanovila výzkumné otázky dvě: 1) Jaké jsou faktické možnosti primárního vzdělávání dětí s tělesným a kombinovaným postižením v jihočeském kraji? a 2) Jaký je stav připravenosti a kvalifikovanosti všech účastníků vzdělávacího procesu v rámci integrace? K dosažení těchto cílů byl uplatněn v mé bakalářské práci kvalitativní výzkum, z toho důvodu nejsou stanoveny žádné hypotézy. Sběr dat byl realizován prostřednictvím techniky standardizovaného rozhovoru s pedagogy, řediteli a s asistenty pedagoga. K provedení a vyhodnocení svého výzkumu jsem také využila metodu pozorování a techniku případové studie. Cílovou skupinu mého výzkumu vytvářeli děti a žáci od 5 do 10 let, kteří byli integrováni do tzv. hlavního vzdělávacího proudu. Jedná se o 3 chlapce a 2 dívky s tělesným a kombinovaným postižením. Rozhovory vycházely z předem připravených otázek, které byly přizpůsobeny dané skupině respondentů tak, aby zjišťovaly současnou situaci inkluzivního vzdělávání z různých pohledů účastníků tohoto procesu. Veškeré rozhovory byly anonymní a dobrovolné. Na počátku výzkumu jsem nejprve vytvořila spolu s rodiči integrovaného dítěte případové studie a nakonec vedla rozhovory se všemi účastníky vzdělávacího procesu (ředitel, pedagog, asistent pedagoga). Nejprve jsem kontaktovala speciálně pedagogické zařízení se specializací na tělesné postižení. Právě s tímto SPC jsem spolupracovala a navštívila jsem ho kvůli poskytnutí informací o integraci dětí do běžných mateřských a základních škol. Speciálně pedagogické centrum mi sice nemůže poskytnout osobní informace o dětech, ale mohla jsem alespoň nalézt konkrétní mateřskou či základní školu a následně ji kontaktovat. K obohacení svého výzkumu jsem také navštívila Krajský úřad v Českých Budějovicích, kde mi byly podány přesné statistiky dětí s tělesným a kombinovaným postižením, které jsou integrované v celém Jihočeském kraji v MŠ a ZŠ. Můj výzkum se zaměřil na pět MŠ a jednu ZŠ. Výzkum z každé školy obsahuje hloubkovou případovou studii integrovaného dítěte, standardizované rozhovory s řediteli, pedagogy, asistenty pedagoga a pozorování. Nejprve jsem kontaktovala ředitele škol, ve kterých je dítě integrováno. Poté, když výzkum schválil ředitel školy, kontaktoval on rodinu integrovaného dítěte, a pokud rodina souhlasila, dostala jsem kontakt přímo na ni. S rodinami jsem se sešla na předem domluveném místě, kde jsme sestavili hloubkovou případovou studii jejich dítěte. Během celého výzkumu jsem docházela osobně do MŠ a ZŠ tříd, kde jsem prováděla druhou techniku sběru dat, jíž je pozorování. Pozorování jsem realizovala v MŠ či ZŠ třídách v rámci vzdělávacího procesu. Jelikož jsem se snažila o dlouhodobé pozorování, navštívila jsem jmenované MŠ či ZŠ několikrát za týden.


Deskripce zubní úrazovosti u chlapců staršího školního věku v mikroregionu České Budějovice a návrh zdravotně edukačního materiálu.
TOBOLKOVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá problematikou zubní úrazovosti u chlapců staršího školního věku v mikroregionu České Budějovice. Úraz znamená náhlé poškození zdraví působením vnějších faktorů o síle přesahující adaptační možnosti lidského organismu. V oblasti zubní úrazovosti jsou nejvíce ohroženou skupinou populace děti. Nejčastějším důvodem úrazu malých dětí je jejich nedokonalá stabilita. V případě starších dětí a mládeže převažují úrazy vzniklé vlivem sportu. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vymezení období staršího školního věku, dále pak na anatomii a fyziologii chrupu. Součástí práce je i výčet zubních úrazů a jejich následná léčba. Pozornost také patří protetické stomatologii a vlivu úrazů na fyzické a psychické zdraví jedince. V závěru teoretické části je uveden postup při vyšetření zraněného, poúrazová dentální hygiena a výživa pacienta po úrazu zubů. Výzkumná část práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření druhy úrazů zubů, okolnosti vzniku úrazů a vliv úrazů na fyzické a psychické zdraví jedinců dané věkové kategorie. Dotazníkové šetření bylo vyhodnoceno a následně zpracováno v grafické části práce. Součástí diplomové práce je i zdravotně edukační materiál, který slouží ke zkvalitnění dentální hygieny a k prevenci vzniku zubních úrazů u žáků 2. stupně základní školy.

Webová aplikace pro e-learning češtiny
Lam Van, Duyet ; Vodňanský, Daniel (vedoucí práce) ; Zumr, Jiří (oponent)
Neznalost českého jazyka znamená pro cizince žijící v České republice vážný problém. Čeština jim má sloužit ke komunikaci, při podnikání, studiu, ale pro některé je také nutnou podmínkou pro získání trvalého pobytu. Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace webové aplikace, která má sloužit jako zdroj učení českého jazyka pro cizince. Pro dosažení tohoto cíle je nejprve provedena analýza již existujících řešení pro e-learning češtiny. Na jejím základě je proveden návrh webové aplikace, uživatelského rozhraní a také struktury databázového modelu. Po návrhu aplikace následuje její vývoj, při němž je použita klient/server architektura a vybrané webové technologie, a to především Laravel Framework, jQuery a databázový systém MySQL. Výstupem práce je přehledná webová aplikace, která poskytuje uživatelům majícím potřebu se zlepšit v českém jazyce přístup k naukovým lekcím, návodům a cvičením, kde si můžou otestovat své znalosti a podle toho zjistit svoji jazykovou úroveň.

Volný čas dětí a rodinné prostředí
UHLÍŘOVÁ, Lenka
Bakalářská práce na téma ?Volný čas dětí a rodinné prostředí? je zaměřena na problematiku volného času dětí, hlavně na jeho využití jak z pohledu dětí samotných, tak i z pohledu jejich rodičů. V teoretické části věnuji pozornost funkcím volného času zpracovaných formou otázek týkajících se výchovy, která se v této problematice prolíná společně s rodinnou atmosférou. Analyzuji, jak rodiče mohou zasahovat kladně i negativně do využívání volného času svých dětí. Dále propracovávám funkci rodiny a zároveň funkci rodinného prostředí na rozvoj dětí, hlavně jejich zájmů a schopností. Zaměřuji se i na volnočasovou aktivitu mimo vyučování a na rozdělení pedagogů, kteří se této oblasti volného času věnují. Nedílnou součástí bakalářské práce je i výsledek negativního dopadu na děti ve volném čase, popsání důsledků, jež mohou nastat, a měli bychom se jim snažit zamezit. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření: analýzu názorů rodičů, jejichž profesní zaměření není pedagogického směru, rodičů kde alespoň jeden z nich je pedagogem a rozbor odpovědí dětí samotných. Výzkumným cílem mé práce je analyzovat celkový pohled na volný čas dětí. Jakým způsobem volný čas děti využívají, jak jsou vedení ze strany rodičů, do jaké míry je jejich volný čas ovlivněn různými faktory a jak dalece jsou jejich představy, přání zohledňovány.

Ucelená rehabilitace dětí a mládeže s kombinovaným postižením
Linková, Marie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tato práce pojednává v teoretické části o ucelené rehabilitaci dětí a mládeže s kombinovaným postižením v České republice se zaměřením na pedagogickou a sociální složku ucelené rehabilitace. V práci je prezentován fenomén kombinovaného postižení, možnosti vzdělávání dětí a mládeže s tímto postižením a systém sociálních služeb pro tuto cílovou skupinu. Jsou charakterizovány metody podpory dětí a mládeže s kombinovaným postižením (bazální stimulace, fyzioterapie, animoterapie a muzikoterapie). Praktická část práce sestává z výzkumného šetření, které proběhlo ve vybraném zařízení formou hloubkových rozhovorů s pracovníky, analýzou dokumentů a pozorováním; šetření je zaměřeno na způsob realizace metod podpory uživatelů zařízení a na zjištění toho, zda jsou metody aplikovány v souladu s principy ucelené rehabilitace.

Využití projektové metody ve výuce studentů střední zemědělské školy
JELÍNKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce pojednává o využití projektové výuky ve středním odborném vyučování. V teoretické části shrnuje vymezení pojmů, včetně diskuze o postavení projektové výuky v pedagogické teorii. Dále je popsán historický kontext, charakteristika a vymezení působení v kurikulárních dokumentech. Praktická část pojednává o tvorbě a realizaci vlastního projektu na střední odborné škole v rámci ekologického vzdělávání. Výzkum práce se zaměřuje na zhodnocení principů projektové výuky v praxi. Výsledky práce jasně ukazují naplnění principů a vysoký potenciál využití projektové výuky pro naplnění definovaných klíčových kompetencí v rámci rámcového vzdělávacího programu.


Požadavky podniků na profil absolventa – softwarového vývojáře
Trnková, Michaela ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zmapování požadavků, které jsou kladeny na absolventy - softwarové vývojáře. Cíle je dosaženo pomocí rozhovorů s odborníky z praxe. Důležitou částí práce je zhodnocení různých metodik výuky programování s blížším zaměřením na metodiku. Přístupy jsou zhodnoceny z pohledu zástupců podniků, učitelů programování a obdobných předmětů na vysokých školách i studentů informatických oborů. Hlavním přínosem práce je souhrn doporučení pro školy pro výuku studentů, která vyplývají z názorů vývojářů a vedoucích vývojářských týmů z technologických firem a názorů studentů, kteří předměty programování absolvovali. Práce obsahuje i doporučení pro studenty, kteří se chtějí v budoucnu zabývat vývojem softwaru.

Protimorové spisy v pozdním středověku a raném novověku.
PAMPUSCHOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá protimorovými spisy (traktáty i úředními nařízeními) z období pozdního středověku a raného novověku v Čechách a na Moravě. V dobách, kdy některé země a v mnohých případech i celé kontinenty sužoval mor, se městské rady a samotní panovníci uchylovali k publikaci těchto nařízení za účelem snížit riziko přenosu nákazy a zamezení vzniku tohoto onemocnění. Spisy tudíž upravovaly řád měst a obcí. Tato úřední morová nařízení dále doplňovaly morové traktáty, které byly určeny obyvatelům měst, ve kterých mor působil. Řada z nich vycházela v latinském jazyce, a proto nebyla srozumitelná pro méně vzdělané obyvatelstvo. Tato skutečnost se však změnila zejména příchodem lékaře Jana Černého, který sepsal i další traktát v českém jazyce. Jsou v nich uvedeny instrukce týkající se prevence, ale i léčby samotné. Bakalářskou práci jsem rozdělila do dvou hlavních částí. V první z nich jsem se zabývala popisem jednotlivých epidemií moru, hlavně v Čechách a na Moravě. V tomto popisu jsem postupovala chronologicky od antiky až do 18. století, kde jsem zaznamenala celý průběh epidemií v různých oblastech. V druhé části jsem se zaměřila na možnosti prevence a terapie tohoto onemocnění, jež vyplývají z porovnání úředních protimorových nařízení z Prahy, Českých Budějovic a Nepomuku 17. století. Za účelem shromáždění dat a informací jsem se zaměřila především na dobové prameny a literaturu, které nám podávají informace přímo od osob, které se s touto katastrofou setkaly. V samostatné kapitole též provádím jejich celkové porovnání a kritiku. Domnívám se, že tato práce může sloužit jako učební materiál pro studenty