Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,284 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 


Hodnocení efektivnosti výuky odborných předmětů v závislosti na fyzické zátěži před vyučováním.
Janošíková, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce)
Období přechodu na střední školu přináší výrazné změny v požadavcích na studijní povinnosti, samostatnost, komunikaci, vyjadřování, nebo odloučení od rodiny v podobě pobytu na internátu. Žáci zařazeni do sportovních center mládeže se kromě těchto změn potýkají ještě s povinnostmi spojenými se sportem. Protože se jedná o žáky prvních až čtvrtých ročníků středních škol a středních odborných učilišť, tedy ve věku, kdy obraz sebepojetí-jsem to, v co věřím, vzniká v interakcích s okolním světem a vlastní zkušeností, hraje zde velmi důležitou roli vliv prostředí, kolektivu, vychovatelů, učitelů a trenérů, se kterými žáci tráví prakticky většinu času. Tato práce nahlíží na žáky komplexně z pohledu rozvoje osobnosti jako multifaktoriální biopsychosociální jednotky, z pohledu poznávacích a motivačních procesů, stavů a vlastností, z pohledu sociální psychologie zabývající se interakcí, vztahy a komunikací, psychologií jedince v rámci sociální skupiny a jejího významu pro vývoj jedince. Sleduje podmínky a výsledky vzdělávacího procesu z pohledu pedagogické psychologie, zabývá se formováním vlastností, názorů, postojů a hodnotové orientace z pohledu psychologie výchovy.

Exploitation of GPU in graphics and image processing algorithms
Jošth, Radovan ; Svoboda, David (oponent) ; Trajtel,, Ľudovít (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This thesis introduces several selected algorithms, which were primarily developed for CPUs, but based on high demand for improvements; we have decided to utilize it on behalf of GPGPU. This modification was at the same time goal of our research. The research itself was performed on CUDA enabled devices. The thesis is divided in accordance with three algorithm’s groups that have been researched: a real-time object detection, spectral image analysis and real-time line detection. The research on real-time object detection was performed by using LRD and LRP features. Research on spectral image analysis was performed by using PCA and NTF algorithms and for the needs of real-time line detection, we have modified accumulation scheme for the Hough transform in two different ways. Prior to explaining particular algorithms and performed research, GPU architecture together with GPGPU overview are provided in second chapter, right after an introduction. Chapter dedicated to research achievements focus on methodology used for the different algorithm modifications and authors’ assess to the research, as well as several products that have been developed during the research. The final part of the thesis concludes our research and provides more information about the research impact.

Dramatický text jako závazné východisko k prostorové realizaci
Tretiag, Štěpán ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; HRBEK, Daniel (oponent)
Na konkrétních příkladech mé praktické bakalářské práce se snažím zpětně popsat a reflektovat naše scénické řešení hry Pohřešované jihoafrické autorky Rezy de Wet. Podstatou moderní činoherní režie je mít text hry jako předlohu, která se stává východiskem k jeho interpretaci a následnému převedení na jeviště. Právě cestě od prvotní interpretace až ke konečné scénické realizaci bych se chtěl věnovat. V první části se budu zabývat tvorbou fyzického prostoru, tedy scénografií. Pokusím se nastínit, co nás vedlo k její konečné podobě a jaké to má opodstatnění v textu hry. A hlavně jakou má možnost stát se prostorem dramatickým. Konkrétněji řečeno jakou tvoří platformu pro herce, aby z ní mohli vycházet, a do jaké míry je dokáže provokovat k jednání. Ve druhé části se již budu věnovat prostoru dramatickému, tedy prostorovému vyjádření vztahů a témat. Opět se pokusím zpětně popsat, jestli a jak se nám podařilo docílit jevištního obrazu, který funguje jako zhmotněná metafora. Budu pojednávat převážně o mimoslovním jednání, ale se zřetelem, že dramatický text nám tvoří základní východisko k realizaci.

International Digital Library of Manuscripts
Knoll, Adolf,
The Manuscriptorium Digital Library is Europe’s largest digital library of manuscripts providing access to data from more than 120 institutions across Europe incl. ca. 55 most important Czech collections. In March 2015, it contained 43,372 fully digitized documents and more than 337,000 bibliographic records. The documents are not only of European origin (Western, Slavonic, Hebrew, Armenian ...), but there are also data representing Arabic, Persian, Ottoman, Indian and other manuscript traditions. The digital library was launched in 2003 by the National Library of the Czech Republic, in partnership with the Czech AiP Beroun Company. In comparison and in contrast with other aggregation services, it provides seamless access to full digital documents on the fly, reusing thus repositories of partner digital libraries. Users do not need to travel or to navigate from one physical place or digital library to another one to access needed documents. Manuscriptorium provides uniform interface to any data from any digital library that signed the partnership agreement. The internal metadata solution is based on the robust TEI P5 approach and suits both library and researchers’ requirements for description and structuring. It aggregates not only fully digitized documents, but also the partially digitized ones and bibliographic records. It contains manuscripts as well as old printed books, historical maps, and historical posters. The documents are mostly represented by digital images and in certain extent also by full texts, TEI-structured and unstructured. The Manuscriptorium larger environment provides also online support to TEI authoring and online metadata validation and upload. ...

Analýza půdního fondu Domažlicka
Hovorka, Jan ; Janků, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou půdního fondu v oblasti Domažlicka. V tomto příhraničním regionu dochází k významným změnám ve využívání půdy a tím i ke změnám ve struktuře krajiny. Práce se soustřeďuje zejména na ochranu půdy a strukturu krajiny ve zmíněném regionu. Zabývá se tedy nejen trendy ve vývoji půdního fondu, ale celým systémem procesů, který změny v půdním fondu vyvolává. Proto se zabývá i širšími souvislostmi s přesahem do dalších oblastí. V úvodní části je čtenáři nastíněn celospolečenský význam půdy a půdního fondu, ale i krajiny a její struktury. Dále jsou popsány některé procesy, ke kterým v krajině dochází včetně jejich vlivu. Následující část je věnována evidenci nemovitostí (katastrům), jejich významu a zásadním historickým změnám v evidenci nemovitostí. Věnuje se také zemědělským evidencím pozemků. Následně jsou také popsány faktory, které působí na stav půdního fondu ČR a to včetně politiky státu a Evropské unie. Je zde popsán i trh s půdou a cena půdy v českém prostředí. Celá kapitola je uzavřena stručným popisem historického vývoje až do současnosti. Literární rešerše má poskytnout celkový náhled na problematiku včetně souvislostí s navazujícími oblastmi. Další část je již věnuje vymezenému regionu Domažlicka. Jsou zde rozebrány podmínky a odlišnosti zmíněného regionu i jeho historický vývoj, neboť jen s takovými znalostmi lze dosáhnout objektivního zhodnocení dané problematiky. Je také stanovena metodika pro danou práci. Část výsledky je věnována výsledkům podkladům a výsledkům jednotlivých šetření, které jsou v následující části porovnávány s dosavadními vědeckými poznatky a částečně i s celospolečensky přijímanými postoji. V závěru jsou shrnuty výsledky celé práce a je stanoveno, zda bylo dosaženo hypotéz, které byly vytýčeny v úvodní části práce. Jsou zde také nastíněny problémy a případně i nabídnuty možná řešení. Část přílohy je věnována obrazovým podkladům, které dokreslují textovou část práce.

Práce s vektorovou grafikou v .NET
Růžička, Filip ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanzlík, Petr (oponent)
Současná verze Microsoft .NET Framework (4.6) poskytuje přístup k základní funkcionalitě grafického rozhraní GDI+ (Graphical Device Interface) pomocí více než padesáti elementů kódu (tříd, rozhraní, struktur, výčtových typů a delegátů) obsažených ve jmenném prostoru System.Drawing. Řada pokročilých funkcí je pak nabízena v dalších třech vnořených jmenných prostorech, a to Drawing2D, Imaging a Text. Tato práce demonstruje na komplexním příkladu užití vybrané množiny těchto knihovních funkcí a srovnává jejich výstup, časovou a paměťovou náročnost s vlastní parametrizovatelnou implementací odpovídajících rovinných geometrických útvarů, techniky vyhlazování hran a vyplňování uzavřených oblastí. Cílem práce je vytvoření aplikace, jednoduchého prohlížeče formátu SVG (Scalable Vector Graphics), která bude schopná v grafickém uživatelském prostředí interpretovat příkazy SVG souboru oběma výše uvedenými způsoby a pro každý z nich poskytovat informace o výpočetní složitosti, na jejichž základě lze usuzovat na vhodnost použití jednoho či druhého přístupu, tedy knihovních funkcí či funkcí uživatelsky definovaných s možností jejich další optimalizace.

Druhová rozmanitost zvířat prehistorických skalních maleb
Sjahrirová, Nicole ; Hejcmanová, Pavla (vedoucí práce) ; Sýkorovský, Dalibor (oponent)
Pojem skalní umění představuje prehistorická, historická i současná zobrazení vytvořená na skalním povrchu nebo na volných kamenných blocích. Reprezentuje důležité historické dědictví pro lidstvo a je důležitým prostředkem komunikace i součástí duchovního života, může mít tedy spirituální význam či je spjaté se společností lovců a sběračů. Datování skalního umění je velice složité a nelze tedy určit přesný rok vzniku. Nejstarší umění bylo vytvořeno lidmi během prehistorické doby kamenné. Skalní malby se objevují po celém světě, já se zaměřila na americký kontinent konkrétně na Severní Ameriku a Mexiko. Hlavním cílem práce bylo popsat rozmanitost živočišných druhů na prehistorických skalních malbách, speciálně v návaznosti na život s volně žijícími zvířaty a začínajícím zemědělstvím v Severní Americe a Mexiku. Na základě již zpracovaných informací o skalních malbách, které jsem získala z odborných zdrojů, jsem vytvořila databázi s padesáti různými skalními malbami se zoomorfními motivy. Jednalo se o 25 lokalit, a to především ze západní části Spojených států amerických. Bylo identifikováno 12 druhů zvířat, přičemž jednoznačně převažuje ovce tlustorohá (Ovis canadensis), která měla pro život prehistorických indiánských kmenů velký význam. Díky vytvořené databázi byl stanoven index diverzity v Severní Americe a Mexiku dle Shannonova indexu diverzity. Hodnota Shannonova indexu byla 1,5478, to znamená, že diverzita zvířat v Severní Americe a Mexiku na padesáti shromážděných malbách byla určena jako nízká. Dále byl Shannonův index určen i pro jednotlivé regiony. V diskuzi jsem se zaměřila na zastoupení a počet jednotlivých druhů ovce tlustorohé dnes ve srovnání s minulostí a dále na význam divokých ovcí pro prehistorické národy.

Návrh a implementace e-learningu v zájmové oblasti
Laubová, Věra ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Bakalářská práce na téma Návrh a implementace e-learningu v zájmové oblasti je zaměřena na počítačovou typografii a oblast DTP. Cílem práce bylo vytvořit kvalitní e-learningový kurz, který by rozvíjel znalosti a dovednosti pracovníků rutinně ovládajících práci s grafickými programy o práci s textem v sázecím programu Adobe InDesign. Teoretická část je pojata jako textová studijní opora k vytvořenému kurzu a zabývá se typografií, písmem, tiskovými materiály, počítačovou sazbou a DTP. Praktická část obsahuje cíl a cílovou skupinu kurzu, analýzu potřeb pracoviště, pro které kurz vznikl, popis nástrojů, které byly na tvorbu kurzu použity, a popis struktury a obsahu kurzu. Kurz byl zpracován na základě syntézy poznatků, které předcházela analýza vzdělávacích potřeb cílové skupiny. Pro tvorbu kurzu byl použit LMS Moodle. Vzdělávací obsah tvoří text a návody v podobě obrázků, které autorka vytvářela jako otisky obrazovky v programu Adobe InDesign. Kurz byl pilotně testován osmi respondenty - profesionály v oblasti DTP. Ze závěrečného hodnocení, které probíhalo formou dotazníku a rozhovorů, vyplynulo, že e-lerning jako forma vzdělávání byl pro kurz vhodně zvolen a respondenti jej přijímali s nadšením. Kurz byl respondenty ohodnocen jako kvalitní.

Fotogrammetrie pomocí UAV a neměřičské fotokamery
Filín, Slavomír ; Brychta, Jiří (vedoucí práce) ; Rejha, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím bezpilotních leteckých prostředků zejména v environmentálních odvětvích. Postupně jsou popsány různé typy a vlastnosti letounů. V úvodě je vysvětlen historický vývoj a platná legislativa pro nakládání s bezpilotním leteckým prostředkem. Další část se věnuje zpracování výsledků pořízených za pomoci UAV. Je vysvětlena fyzikální podstata sběru dat. Dále jsou popsány jednotlivé typy dat, které se dají získat umístěním různých senzorů a kamer na UAV nosiče. Jedná se o multispektrální, hyperspektrální, termovizní a lidarové senzory. Je vysvětlen proces vyhodnocování naměřených dat v prostředí GIS. Práce řeší také vyhodnocování snímku, pořízených prostřednictvím UAV za pomoci polo automatizovaných softwarů. V práci jsou uváděny příklady těchto celosvětově rozšířených softwarů. Pozornost byla kladena také na využití jednotlivých výstupů. V poslední části jsou uvedeny příklad využití UAV nebo softwarů na konkrétních příkladech, kde byly UAV prostředky nevyhnutným nástrojem k samotné realizaci projektu.