Název:
Práce s vektorovou grafikou v .NET
Překlad názvu:
Working with vector graphics in .NET
Autoři:
Růžička, Filip ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanzlík, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Současná verze Microsoft .NET Framework (4.6) poskytuje přístup k základní funkcionalitě grafického rozhraní GDI+ (Graphical Device Interface) pomocí více než padesáti elementů kódu (tříd, rozhraní, struktur, výčtových typů a delegátů) obsažených ve jmenném prostoru System.Drawing. Řada pokročilých funkcí je pak nabízena v dalších třech vnořených jmenných prostorech, a to Drawing2D, Imaging a Text. Tato práce demonstruje na komplexním příkladu užití vybrané množiny těchto knihovních funkcí a srovnává jejich výstup, časovou a paměťovou náročnost s vlastní parametrizovatelnou implementací odpovídajících rovinných geometrických útvarů, techniky vyhlazování hran a vyplňování uzavřených oblastí. Cílem práce je vytvoření aplikace, jednoduchého prohlížeče formátu SVG (Scalable Vector Graphics), která bude schopná v grafickém uživatelském prostředí interpretovat příkazy SVG souboru oběma výše uvedenými způsoby a pro každý z nich poskytovat informace o výpočetní složitosti, na jejichž základě lze usuzovat na vhodnost použití jednoho či druhého přístupu, tedy knihovních funkcí či funkcí uživatelsky definovaných s možností jejich další optimalizace.Current version of the Microsoft .NET Framework (4.6) provides access to the basic functionality of GDI+ (Graphical Device Interface) with more than fifty of code elements (classes, interfaces, structures, enumerated types, and delegates) contained in the System.Drawing namespace. Many advanced functions are then offered in other three nested namespaces, namely Drawing2D, Imaging and Text. This work demonstrates on a complex example using of a selected set of these library functions and compares their output, time and memory requirements with its own parameterizable implementation of the corresponding planar geometric shapes, antialiasing techniques and filling closed areas. The goal of this work is to create an application - a simple SVG format (Scalable Vector Graphics) viewer - which will be able to interpret SVG file commands in a graphical user interface by both of the above methods and for each of them to provide information about the computational complexity, on the basis of which we can show the appropriateness of using one or the other approach, library functions or user-defined functions with the possibility of further optimization.
Klíčová slova:
.NET Framework; C#; křivka; SVG; vektorová grafika; XML