Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Galerijní edukace v regionální galerii
Juríková, Kristýna ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou galerijní edukace a její důležitostí ve vzdělávacím procesu. Zkoumá, které principy či zásady dodržovat při realizaci, aby vzdělávání v galerii bylo přínosné a rozvíjející. Tyto poznatky jsou v bakalářské práci navázány na nabídku edukačních programů různých forem v Západočeské galerii v Plzni. Dále se bakalářská práce věnuje konkrétní výstavě, která vznikla v Západočeské galerii v Plzni ve spolupráci s nakladatelstvím Baobab a nese název BAOABC. Jak a proč vzniká kniha pro děti. K této výstavě byly připraveny edukačním oddělením Západočeské galerie pracovní listy, které jsou v práci posuzovány z hlediska didaktické transformace obsahů. Použitou metodou je konceptová analýza a třístupňový diagram. Na základě těchto rozborů jsou v bakalářské práci obsažena také doporučení a návrhy, jak s edukačními materiály pracovat v návazné výuce výtvarné výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA galerie, Západočeská galerie v Plzni, galerijní edukace, vzdělávací program, zprostředkování umění, výstava
Problematika zprostředkování abstraktního umění v galerijně-edukačních programech pro žáky 1. st. ZŠ
KAISEROVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zprostředkování abstraktního umění v galerijně-edukačních programech pro žáky 1. stupně základních škol. Její teoretická část prostřednictvím teorie a historie umění nastiňuje cestu, která vedla od figurativního k nefigurativnímu zobrazování. Pojem abstrakce je dále přiblížen v rámci obecné a vývojové psychologie. Závěrečná teoretická část se zabývá zprostředkováním umění a všemi jeho souvislostmi, včetně potenciálních problémů, které se při něm mohou naskytnout. V empirické části je obsaženo výzkumné šetření s galerijními lektory, jež přináší a analyzuje jejich přístup k procesu galerijně-edukačních programů poskytujících zprostředkování nefigurativního umění žákům mladšího školního věku.
Umění jako prostor pro hru (výtvarně dramatický přístup ke zprostředkování umění)
Klementová, Eva ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
KLEMENTOVÁ, Eva. Umění jako prostor pro hru (výtvarně dramatický přístup ke zprostředkování umění). Praha, 2013. 129 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta. Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce Kateřina ŠPIČKOVÁ. Abstrakt Tato práce se zabývá výtvarně dramatickým pojetím výtvarné výchovy a možností jeho využití při zprostředkování umění. V teoretické části popisuji např. metody zprostředkování umění či publikace domácích autorů, které obsahují konkrétní aktivity na zprostředkování umění. Prostor je věnován také pěti významným pražským galeriím (Národní galerie, Galerie hlavního města Prahy, Rudolfinum, Centrum současného umění DOX, Museum Kampa), zvláště jejich edukační činnosti v oblasti zprostředkování umění. Součástí teoretické části práce je rovněž představení výtvarně dramatického přístupu - jak vznikl, čím je charakteristický, proč je významný pro rozvoj osobnosti žáka (člověka). Praktická část nabízí výtvarně dramatický projekt na téma Emoce, který by se dal využít při zprostředkování umění. Projekt byl částečně realizován ve 2. třídě, reflexe a fotografie z odučených lekcí jsou přiloženy. Klíčová slova: dramatická hra, dramatická výchova, tělo, akce, obraz, zprostředkování umění 4
Využití středověké malby ve volnočasových aktivitách (Zmrtvýchvstání Krista od Mistra třeboňského oltáře)
TURKOVÁ, Monika
Práce se zabývá využitím metody animace při zprostředkování středověkého umění dětskému divákovi. Cílem animace obrazu Zmrtvýchvstání Krista od Mistra třeboňského oltáře je efektivním způsobem probudit zájem o umění a historii u příslušného věkového stupně dětí. Obsahem teoretické práce je předpokládaný rozsah znalostí potřebných k ideálnímu provedení animace. Praktická část přibližuje samotné tvořivé zprostředkování obrazu dětem a její nedílnou součástí jsou i závěrečné reflexe. Přiblížit kulturně-historické dědictví je velkou výzvou pro všechny muzejní, galerijní a pedagogické pracovníky. Práce se snaží zároveň poukázat na skutečnost, že příprava na animaci klade na autory velké nároky, je třeba se zcela oprostit od úzké specializace, postupovat interdisciplinárně a veškeré odborné teoretické a praktické znalosti efektivně propojovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.