Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zavěšený most přes řeku Moravu
Damek, Martin ; Páleník, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem mostu pro pěší a cyklistickou dopravu přes řeku Moravu ve městě Olomouc. V rámci diplomové práce byly navrženy 3 varianty konstrukcí. Zavěšená konstrukce s páteřním nosníkem z předpjatého betonu byla vybrána jako nejvhodnější a dále rozpracována. Byl proveden statický výpočet předpjaté mostovky a železobetonového pylonu a byly stanoveny vlastní frekvence a tvary konstrukce. Vnitřní síly byly stanoveny pomocí programu SCIA Engineer se zavedením nelinearit do výpočtu. Výpočet byl proveden podle platných předpisů a norem.
Konstrukce podporovaná kabelem
Kolář, David ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky přes řeku. Ze tří variant, které se liší statickým uspořádáním, byla vybrána konstrukce lávky podporovaná kabely, tzv. zavěšená. Jedná se o konstrukci sestávající z parabolické monolitické předpjaté mostovky, která je zavěšená na dva svislé pylony konického tvaru pomocí závěsů. Lávka je situována kolmo ke korytu řeky a její celková délka je 57,465 m. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí softwaru Scia Engineer 20.0 na prutovém a deskovém modelu a pro ruční kontrolu některých dílčích výsledků byl využit program MS Excel. Návrh předpětí, posouzení mezních stavů použitelnosti a únosnosti, dimenzování bylo provedeno ručně podle platných norem a předpisů. K posouzení pylonu na kombinaci dvouosého ohybu a normálové síly byly využity moduly výpočetního softwaru IDEA StatiCa 9 a některé z těchto výsledků byly taktéž kontrolovány ručně, avšak jedná se pouze o zjednodušenou kontrolu. Práce neuvažuje fáze výstavby, ztráty předpětím jsou stanoveny odhadem.
Ocelová lávka pro pěší
Pauer, Jan ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Svratku v Brně. Jako hlavní materiál nosných prvků byla použita ocel S355. V úvodu práce jsou řešeny dvě varianty konstrukčního systému, které jsou mezi sebou porovnány a následně vybrána výhodnější varianta. Hlavní nosnou konstrukci vybrané varianty tvoří dva k sobě skloněné parabolické oblouky, na kterých je pomocí závěsů zavěšena mezilehlá mostovka. Mostovku tvoří dva ocelové nosníky s příčníky a spřažená betonová deska. Rozpětí konstrukce je 50 m.
Lávka přes Jihlavu v Třebíči
Vavřička, Lukáš ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem betonové lávky pro pěší přes řeku Jihlavu. Byly vypracovány dvě předběžné varianty, z nichž jedna byla zpracována podrobně. Jedná se o zavěšenou konstrukci, jejíž hlavní nosnou částí jsou dva pylony vetknuté do dodatečné předepjaté mostovky, která je prostě uložena na opěrách. Zavěšení mostovky je realizováno pomocí kloubově připojených závěsů k vrcholům pylonů a k mostovce. Materiál nosných betonových částí je beton C45/55. Ocelové části nosné konstrukce jsou z oceli S355, závěsy jsou z oceli Macalloy 460. Posudky byly provedeny převážně ručním výpočtem s použitím programu MS Excel, k posouzení pylonu byl použit program FIN EC Beton. Výpočty účinků zatížení byly provedeny za pomoci programu Scia Engineer. Výkresové části práce byly zpracovány v programu AutoCAD a vizualizace v programu Lumion.
ANALÝZA NÁVRHOVÝCH PARAMETRŮ PŘEDPJATÝCH BETONOVÝCH KONSTRUKCÍ POMOCÍ OPTIMALIZAČNÍCH ALGORITMŮ
Dlouhý, Lukáš ; Navrátil, Jaroslav (vedoucí práce)
V posledních letech je stále více kladen důraz na úspory a ekologická hlediska ve stavebnictví. Celkové množství vyprodukovaného betonu na zemi je obrovské (odhadem 1010 tun za rok). Možnost snížení jeho výroby pouze o několik procent může přinést významné materiálové úspory, redukci výdajů na přepravu a s tím souvisejících nákladů. Mezi další aspekty je možné zařadit omezení produkce CO2 a jiných škodlivin. Z těchto důvodů se jeví optimalizační analýza návrhových parametrů betonových konstrukcí jako velmi důležitá. Obecně lze definovat optimalizaci jako nalezení nejlepšího řešení pro danou úlohu. Optimalizační úlohy jsou definovány pro různá odvětví a spojuje je hledání minima nebo maxima cílové funkce. Je známo, že matematické metody a algoritmy umožňující nalezení optimálního tvaru nebo parametrů konstrukce, jsou již řadu let používány ve strojírenství. Každodenní aplikace ve stavebnictví je však doslova výjimečná. Návrhem stavební konstrukce pomocí optimalizačních algoritmů se zabývají pouze práce na vědecké úrovni. Nalezení optimálního tvaru konstrukce je obvykle otázkou zkušeností a znalostí projektanta, který návrh následně ověří svým výpočtem. Existuje mnoho důvodů, proč nejsou tyto algoritmy používány v běžné praxi. Patří mezi ně zejména absence uživatelsky přístupného a srozumitelného programu, který by napomáhal zoptimalizovat konstrukci v relativně krátkém čase, a také složitost optimalizační úlohy. Dalším imitujícím faktorem je skutečnost, kdy stavební konstrukce jsou vystaveny mnoha omezujícím podmínkám požadovaných normou. A v neposlední řadě pak změna návrhových parametrů budov, mostů či speciálních typů konstrukcí nevykazuje pravidelnou odezvu. Výše uvedená problematika je náplní předložené disertační práce.
Jednopolový most podporovaný kabely
Kučerka, Ján ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh pěší lávky přes koryto řeky. Pro návrh jsou zpracovány dvě varianty přemostění. Zvolená varianta je řešena jako zavěšená konstrukce podporovaná kabely. Most je vzhledem k překázce kolmý o celkové délce 66,225 m. Nosnou konstrukci tvoří předpjatá monolitická mostovka zavěšená na pylonu skloněném v podélném směru. Značná část práce je věnovaná nalezení tzv. výchozího stavu. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí softwaru Scia Engineer 2018. Návrh předpětí, posouzení mezního stavu únosnosti a mezního stavu použitelnosti jsou provedeny ručně dle platných norem a předpisů. Posouzení únosnosti pylonu je řešeno v softwaru IDEA StatiCa 9 a některé výsledky jsou ověřeny ručně. Práce zanedbává reologické jevy a fáze výstavby.
Lávka pro pěší
Hibš, Daniel ; Kocourek,, Petr (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá novým přemostěním vícepruhové komunikace. Převáděná komunikace je stezka pro pěší a cyklisty spojující významné aglomerace. Byly zpracovány tři varianty přemostění a pro další podrobné zpracování byla vybrána varianta C. Jedná se o nesymetricky zavěšenou lávku s monolitickou mostovkou. V zavěšené části nad převáděnou komunikací je mostovka tvořena prefabrikovanými segmenty. Zavěšení konstrukce je realizováno ze dvou skloněných pylonů tvořící tvar písmene V. Analýza konstrukce probíhala v programu MIDAS Civil, kde byl zadán kompletní model konstrukce včetně navazující estakády. Model vystihuje postup výstavby konstrukce a zahrnuje dotvarování a smršťování betonu. Bylo použito proměnné zatížení od dopravy, teploty a větru. Následně byla konstrukce posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Posouzení probíhala v programu IDEA StatiCa s doplněním ručními výpočty. Statický výpočet zahrnuje i posouzení konstrukce na harmonické buzení od chodců. Následně byly vypracovány přehledné výkresy, podrobné výkresy a vizualizace.
Lávka pro pěší přes řeku Berounku
Pejčoch, Karel ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
PŘEDMĚTEM DIPLOMOVÉ PRÁCE JE NÁVRH NOSNÉ KONSTRUKCE LÁVKY PRO PĚŠÍ PODPOROVANÉ ZÁVĚSY PŘES ŘEKU BEROUNKU. PRÁCE OBSAHUJE STATICKÝ VÝPOČET ZAVĚŠENÉ LÁVKY O DVOU POLÍCH, KTERÝ BYL VYBRÁN ZE TŘÍ VARIANT. VYBRANÁ VARIANTA JE TVOŘENA MONOLITICKOU A PREFABRIKOVANOU BETONOVOU MOSTOVKOU PŘEDEPNUTOU KABELY A PODPOROVANOU ZÁVĚSY. VÝPOČET PODÉLNÉHO SMĚRY BYL PROVEDEN V PROGRAMU SCIA ENGINEER 15.1.
Ocelová lávka pro pěší
Ujházy, Denis ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Obsah diplomové práce spočívá v návrhu a posouzení ocelové lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Ostravici. V úvodu práce jsou porovnány dvě varianty konstrukcí lávek, přičemž vhodnější lávka byla dále detailně vypracována. Vybranou variantu tvoří dva nakloněné ocelové parabolické oblouky, na kterých je zavěšena pomocí táhel mostovka. Ze statického hlediska se jedná o dvoukloubový obloukový nosník. Mostovku tvoří dva hlavní ocelové nosníky a příčníky, které jsou spřaženy s železobetonovou deskou. Rozpětí lávky je 80 m a její vzepětí je 9,12m. Hlavní materiál nosných prvků je ocel S355.
Lávka pro pěší
Londa, Jan ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Moravu v Olomouci. Hlavním materiálem použitým při návrhu je ocel S355. V úvodu práce jsou porovnány dvě varianty, z kterých je následně vybrána jedna pro detailnější návrh a posouzení. Hlavním nosným prvkem vybrané varianty jsou dva parabolické oblouky nakloněné k sobě, na kterých je pomocí táhel zavěšená spřažená mezilehlá mostovka. Rozpětí konstrukce je 54m.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.