|
Rozvoj společenské odpovědnosti na vybraných soukromých vysokých školách ekonomického zaměření v České republice
Bittner, Jan
Diplomová práce řeší problematiku společenské odpovědnosti na soukromých vysokých školách ekonomického zaměření v České republice. Na základě klasifikace a hodnocení CSR aktivit ve vybraných subjektech, kterých bylo dosaženo prostřednictvím kvalitativního výzkumu (analýzy současného stavu) v souladu s normou ISO 26000, bylo navrženo začlenění principů společenské odpovědnosti do řízení organizace a CSR reporting. Oblast CSR by rovněž měla být zahrnuta ve studijních plánech formou vlastního předmětu. Doporučení také míří do oblastí komunikace se zainteresovanými skupinami, životního prostředí a angažovanosti v komunitách.
|
|
Společenská odpovědnost ve vybraných nemocnicích Olomouckého kraje
Šauerová, Martina
Diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti ve vybraných zdravotnických zařízeních v Olomouckém kraji. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy, které se společenskou odpovědností souvisí. Zejména se jedná o zainteresované skupiny, podnikatelskou etiku a firemní filantropii. Vlastní část práce se zabývá analýzou současného stavu společenské odpovědnosti tří zdravotnických zařízení. Po vyhodnocení jejich stávající společenské odpovědnosti jsou v závěru práce navržena konkrétní doporučení a opatření v oblasti CSR, která by v případě jejich implementace mohla zkoumaným subjektům pomoci v jejich další činnosti.
|
|
Krizová komunikace ZOO Praha po povodních v letech 2002 a 2013: komparativní studie
Šťastná, Ema ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce ‚Krizová komunikace Zoo Praha po povodních v letech 2002 a 2013: komparativní studie' se zabývá analýzou principů, nástrojů a sdělení komunikačních kampaní Zoo Praha v souvislosti s povodněmi v letech 2002 a 2013. V první části se věnuje deskripci teoretického rámce krizové komunikace, kde rozebírá jednotlivé klíčové prvky, principy a fáze komunikačního procesu. Mimo jiné krátce pojednává o fenoménu dobrovolnictví a filantropie v České republice. V rámci jednotlivých komunikačních kampaní Zoo Praha práce analyzuje výše definované prvky s ohledem na kontext situace, během níž se kampaně uskutečnily. Zabývá se tak obsahem komunikovaných témat, rolí jednotlivých komunikátorů, komunikačními nástroji, jež byly v kampaních využity, komunikací se zainteresovanými skupinami či způsobem oslovení a organizace dobrovolníků. V závěru porovnává efektivitu obou aplikovaných krizových komunikací a identifikuje v nich analogii, vývoj či změnu.
|
|
Corporate responsibility as a part of company strategy
Pavelčíková, Katarína ; Dušková, Iva (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je problematika společenské odpovědnosti podniku, která si postupně získává nové příznivce, a tak nabírá na důležitosti. První část práce je zaměřena na popsání základních charakteristik konceptu a následně na objasnění postupu včlenění společenské odpovědnosti do hlavní strategie podniku. Poslední část teoretické části upozorňuje na potřebné rozlišení konceptu od firemní filantropie a Public Relations. V praktické části práce popisuje dlouhodobou strategii společnosti Nike, Inc., jejíž vlastní aktivity zajišťují nejen uspokojení požadavků všech zainteresovaných skupin podniku, ale také podporu vlastního byznysu a celého odvětví, ve kterém podnik působí. Autorka chce prací poukázat na to, že zapracování společenské odpovědnosti podniku do strategického plánu, může firmě pomoci získat konkurenční výhodu a podpořit komunity, jejichž je součástí.
|
|
Etické principy v malém podniku
Protivová, Eva ; Kučerová, Libuše (vedoucí práce) ; Čaník, Petr (oponent)
Tématika podnikatelské etiky je v současnosti velice diskutovaná nejen ve světě, ale i v České Republice. Hlavní snahou etiky v podnikání je začlenění etických zásad do podnikání za účelem zlepšení podnikatelské praxe a všech aktivit s ní souvisejících. Nejčastěji používaným a základním nástrojem implementace etiky do podnikání je etický kodex, který je písemným vyjádřením zásad slušného jednání dodržovaných podnikem vůčí jeho okolí.
|