Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volný čas dětí na 2. stupně ZŠ Čestice
MATOUŠKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce s názvem Volný čas dětí na 2. stupni ZŠ Čestice je zaměřena na současný pohled na volný čas dětí a mládeže a trávení volného času konkrétně žáků 2. stupně Základní školy Čestice (ok. Strakonice). Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se práce zabývá vymezením pojmu volný čas, faktory, které ho ovlivňují a výchovou mimo vyučování a zájmovými činnostmi, dále vymezením staršího školního věku a komunikací jedinců v této vývojové fázi, možnostmi trávení volného času v obci Čestice a jejím okolím a osobností pedagoga volného času. Cílem praktické části bakalářské práce bylo získat informace o tom, jakým způsobem děti na 2. stupni Základní školy v Česticích tráví svůj volný čas. Pro sběr dat byl využit kvantitativní výzkum, pomocí dotazníku, který byl určen pro žáky 6.-9. třídy Základní školy v Česticích. Výsledky z dotazníkové šetření jsou znázorněny v tabulkách a grafech a ukázaly, že žáci této základní školy jsou spokojeni s tím, jak tráví svůj volný čas, a mají přehled o možnostech trávení volného času, které jim nabízí škola a organizace v okolí. Nejpočetnějšími aktivitami, jak žáci uvedli, jsou sportovní kroužky, dále pak kroužky s hudebním zaměřením.
Rozdíly v trávení volného času u dětí žijících na venkově a ve městě
Svobodová, Markéta ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
1 Resumé: V současnosti se naše společnost potýká s faktem, že děti ztrácejí zájem o aktivity, které nepřinášejí okamžitý výsledek a svůj volný čas tráví především pasivně. Celkové hodnoty společnosti se změnily. K získání různých prostředků, zážitků, majetku preferujeme snadnější cestu před námahou a vytrvalostí, pro kterou si pak můžeme cenit své vlastní osobnosti a poznat hodnoty sama sebe. Možná proto je dnešní společnost označována jako konzumní. Tato práce se skládá ze dvou částí - z části teoretické a z části empirické. Práce se zabývá souvislostmi mezi fyziologickým a psychickým vývojem dětí, vlivem prostředí a využíváním volného času. Zachycuje možnosti a schopnost využití volnočasové nabídky dětí v období pubescence, žijících v rozdílném prostředí - ve městě a na venkově, a zkoumá, do jaké míry je ovlivněn způsob trávení jejich volného času místem, kde žijí. Hlavním cílem je hledání rozdílů ve využívání volného času těchto dětí vzhledem ke specifikům života ve městě a na vesnici. Jsou zde shrnuty i některé problémy ve vztahu k volnému času, které se týkají např. specifik života dětí v satelitních městečkách, a některých sociopatologických jevů (kriminalita, drogová závislost či vandalismus). 2 V části empirické je shrnut a popsán celý postup, tvorba nestandardního dotazníku a jeho vyhodnocení...
Možnosi kreativních činností v rámci pedagogiky volného času (srovnání venkova a města)
MRÁZEK, Luboš
Práce se zabývá definováním pojmu kreativita a kreativní činnost, vymezením předmětu, funkcí a cílů pedagogiky volného času. Dále osobností pedagoga volného času a jeho rolemi v interakci s dětmi a mladými lidmi. Hlavním tématem jsou kreativní činnosti v rámci pedagogiky volného času. Práce vymezuje oblasti kreativních činností na základě činností zájmových. Poté uvádí realizaci těchto oblastí v základních typech zařízení pro volný čas. Nakonec práce srovnává možnosti kreativních činností ve městě a na venkově.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.