Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,019 záznamů.  začátekpředchozí874 - 883dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Zdravý životní styl mladé populace
Ženíšková, Petra ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Diplomová práce popisuje zdravý životní styl mladé populace. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s tímto tématem, zdůrazňuje hlavní zásady zdravého stylu života a popisuje rizikové chování v dospívání. Dále je v teoretické části věnována pozornost jednotlivým programům a projektům podporující pohyb a zdravou stravu u mládeže. Kromě legislativního rámce a financování zkoumané instituce je v poslední kapitole vymezena institucionální analýza Bronislawa Malinowského. Empirická část spočívá v aplikaci institucionální analýzy Bronislawa Malinowského do praxe, konkrétně na Základní školu Město Touškov. Na základě této analýzy je provedený kvalifikovaný odhad, zda si tato instituce plní své veřejné poslání z hlediska zdravého životního stylu. Je posouzeno, zda má instituce dostatek prostředků pro plnění poslání. Součástí empirické části je zhodnocení vlivu školy na tělesný stav žáků, což je měřeno prostřednictvím BMI. Rovněž je popsáno opatření pro podporu a rozvoj sportující mládeže, které škola aplikuje na žáky již od 1. ročníku. Po celkovém vyhodnocení je v závěru navrženo doporučení.
Posouzení bezpečnosti přístupu do vybraných ZŠ na Smíchově a návrh opatření
Procházková, Barbora ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá bezpečnostní problematiku v oblasti pohybu dětí a mládeže do školních zařízení. Konkrétně jsou v této práci popsány čtyři základní školy na pražském Smíchově. Mezi zkoumaná školská zařízení patří základní škola Kořenského, fakultní základní škola Drtinova s rozšířenou výukou jazyků, základní škola U Santošky a základní škola Grafická. Teoretická část obsahuje literární rešerši, zabývající se bezpečím a bezpečnostními prvky, které napomáhají plnit cíle v této oblasti. V analytické časti, jsou identifikovány konkrétní problémy, které se v návrhu bezpečnostních opatření eliminují. Práce obsahuje analýzy problémových míst ve vybraném území. Šetření vychází z vlastních průzkumů přímo v terénu. Cílem práce je návrh bezpečnostních opatření, které by ve zkoumané lokalitě pomohly zvýšit bezpečnost docházky dětí do škol. Práce může v budoucnu sloužit jako podklad pro dopravní studie nebo napomoci při sestavování návrhu dopravního řešení na Praze 5.
Finanční gramotnost žáků základních škol
Čudová, Lucie ; Burian, Stanislav (vedoucí práce) ; Stará, Dana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků základních škol poté,co bylo finanční vzdělávání zařazeno do Školního vzdělávacího plánu základních škol. Teoretická část bakalářské práce s použitím odborné literatury vymezuje Standardy finanční gramotnosti a posuzuje přínos a problémy finančního vzdělávání žáků základních škol. Závěr teoretické části bakalářské práce je věnován historii finančního vzdělávání od roku 2005 do roku 2014. Praktická část bakalářské práce je věnována mezinárodnímu šetření PISA a vlastnímu testování. Mezinárodním testováním PISA i vlastním testováním byl zjišťován stav znalostí a dovedností finanční gramotnosti před zavedením finanční gramotnosti do Rámcového vzdělávacího plánu a po zavedení finančního vzdělávání do Rámcového vzdělávacího plánu. V projektu PISA byli testování patnáctiletí žáci, ve vlastním testování žáci 1. a 2. stupně a víceletého gymnázia. Současně byla provedena komparace úrovně znalostí žáků 2. stupně a víceletého gymnázia ve vlastním testování a mezinárodního šetření PISA.Součástí vlastního testování je anketa, která byla provedena s vyučujícími a vedením testovaných škol. Vlastní testování a anketa byly uskutečněny se žáky a s učiteli na základních školách v Čáslavi a okolí. V závěru bakalářské práce bylo provedeno vyhodnocení získaných poznatků ke zlepšení výuky finanční gramotnosti a porovnání výsledků žáků v mezinárodním šetření PISA a vlastního testování.
Integrace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do prostředí základních škol v regionu Podřipsko
Šámal, Martin ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Macháček, Otakar (oponent)
Práce analyzuje integraci žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do prostředí základní školy v konkrétní spádové škole v regionu Podřipsko formou speciální třídy prostřednictvím dostupných ukazatelů. Výsledky konfrontuje s koncepcí vzdělávání Ministerstva školství, která počítá s integrací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do běžných tříd základních škol. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje postoje žáků ke slučování tříd a za pomoci metod statistické analýzy vyhodnocuje výsledky a formuluje návrhy a doporučení.
Využití blended learningu s prvky gamifikace na základní škole
Lešinger, Stanislav ; Benda, Petr (vedoucí práce) ; Monika , Monika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku blended learningu s prvky gamifikace na základní škole. Práce by měla sloužit jako pomůcka pro tvůrce blended learningových, respektive e-learningových kurzů v prostředí LMS Moodle. Práce obsahuje teoretický přehled problematiky blended learningu, motivace ve vzdělávání a gamifikace. Na základě teoretických východisek práce analyzuje prostředí konkrétní základní školy a definuje cílovou skupinu žáků. Následně popisuje výběr, vývoj a design konkrétního produktu, vybraného na základě vytvořeného seznamu dostupných produktů. Závěr práce obsahuje popis implementace produktu a ověření jeho funkčnosti a efektivity na cílové skupině žáků. Výsledkem práce je funkční a ověřený koncept nasazení gamifikace v blended learningovém kurzu na bázi LMS Moodle.
Rozbor hospodaření vybrané příspěvkové organizace
Doušová, Tereza ; Čermák, Jiří (vedoucí práce) ; Slaboch, Josef (oponent)
Bakalářská práce informuje o příspěvkových organizacích a o jejich hospodaření. Je zde porovnána Základní škola J. A. Komenského v Lysé nad Labem se Základní školou Letců R. A. F. v Nymburce. Obsahem první části je teorie, ve které jsou uvedeny základní informace o příspěvkových organizacích a popsány jednotlivé ukazatele, které slouží k jejich zhodnocení. Obsahem druhé části je základní charakteristika vybraných příspěvkových organizací, informace o jejich hospodaření a finanční analýza. Ukazatele finanční analýzy dosahují převážně kladných výsledků. Nejvyšší část výnosů tvoří státní dotace a nejvyšší část nákladů tvoří mzdy pracovníků. Počet žáků se ve sledovaném období zvyšoval, z toho důvodu došlo k navýšení státních dotací na mzdy vyššího počtu pedagogických pracovníků. V závěru práce jsou porovnány získané výsledky na základě vypočtených ukazatelů.
Vzduchotechnika školského objektu
Zachoval, Matouš ; Rubinová, Olga (oponent) ; Uher, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením stavu vnitřního mikroklimatu školského objektu před a po rekonstrukci výplňových otvorů. Na základě vlastních uskutečněných měření je navrženo nucené větrání pomocí dvou vzduchotechnických zařízení, které zajistí požadované mikroklima všech učeben.
Didaktické hry a jejich využití ve výuce geologie na ZŠ
DAŇKOVÁ, Soňa
Předkládaná diplomová práce mapuje způsoby výuky geologie na základních školách a zabývá se motivací žáků ve spojitosti s uplatněním didaktické hry ve výuce geologie. Data byla získaná prostřednictvím dotazníkového šetření ve třech skupinách respondentů, a to učitelů geologie, resp. přírodopisu, žáků 9. tříd základních škol a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu. Teoretická část práce obsahuje poznatky o motivaci žáků, výukových metodách a didaktické hře. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu, výsledky kvantitativního výzkumu a autorskou didaktickou počítačovou hru, kterou respondenti testovali a hodnotili. Výsledky výzkumu ukazují, že většinu žáků nebaví výuka geologie, nicméně zapojením didaktické hry do výuky lze zvýšit jejich zájem o geologii. Výzkumem bylo také zjištěno, že vysokoškolští studenti učitelství přírodopisu mají jiný názor na výuku geologie než současní učitelé přírodopisu. Například podle studentů učitelství je neoblíbenost geologie u žáků způsobená osobností učitele, ale podle učitelů je zapříčiněná celkovou neatraktivností předmětu. Podobně studenti vidí příčinu sporadického užívání didaktických her ve výuce geologie v učiteli, nicméně podle učitelů se didaktické hry neintegrují do výuky z nedostatku času.
Speciální pedagog a jeho místo v systému vzdělávání v ČR.
MIKEŠOVÁ, Lenka
V bakalářské práci "Speciální pedagog a jeho místo v systému vzdělávání v ČR" byli jako cílová skupina zvoleni ředitelé vybraných základních škol na Prachaticku. Teoretická část se zabývá speciálním pedagogem z hlediska legislativy a kvalifikačních podmínek potřebných pro výkon tohoto povolání. Tato kapitola také popisuje osobní předpoklady a nezbytné dovednosti pro speciálního pedagoga, dále specializaci speciálního pedagoga. Velmi významná část této kapitoly je věnována osobě speciálního pedagoga na základní škole a jeho kariérnímu systému. Druhá kapitola teoretické části se samostatně věnuje vzdělávacímu systému v České republice se zaměřením na základní vzdělávání. Dále tato část pojednává o alternativním vzdělávání na základních školách, o vzdělávání žáků se SVP a o inkluzivním, interaktivním vzdělávání. Empirická část bakalářské práce vychází z výzkumu, který byl koncipován jako výzkum kvalitativní. Toto šetření bylo vedeno formou polostrukturovaného rozhovoru s řediteli vybraných základních škol na Prachaticku. Z celkem patnácti oslovených ředitelů následně proběhl rozhovor s devíti z nich. Před samotným rozhovorem byly stanoveny základní otázky, ty byly položeny všem respondentům a poté byly kladeny doplňující otázky. Cílem práce bylo zjistit, jak ředitelé základních škol na Prachaticku vnímají možné uplatnění speciálního pedagoga ve svých zařízeních. Poté byly určeny dvě výzkumné otázky, a to v tomto znění: V jakých souvislostech by ředitelé vybraných škol uvažovali o zaměstnání speciálního pedagoga ve svých zařízeních? Jaké činnosti by měl speciální pedagog z pohledu ředitelů na ZŠ vykonávat? Po analýze odpovědí respondentů vyšlo najevo, že největší souvislost s přijetím speciálního pedagoga na základní školu mají finanční dispozice konkrétní školy. Všichni dotazovaní se shodli na tom, že ve svých finančních rozpočtech momentálně nedisponují prostředky pro zřízení pracovní pozice školního speciálního pedagoga. Podstatný vliv by měl v souvislosti se zavedením speciálního pedagoga i nárůst žáků se SVP. Dále respondenti ve svých odpovědích zmiňovali, že školní speciální pedagog by mohl představovat vhodné řešení pro administrativní záležitosti spojené s novým systémem inkluzivního vzdělávání, což chápou jako velmi dobrý důvod pro zřízení pozice školního speciálního pedagoga na ZŠ. Cílem druhé výzkumné otázky bylo zjistit, jaké konkrétní činnosti by dle ředitelů měli školní speciální pedagogové vykonávat. Na základě analýzy získaných odpovědí se ukázalo, že dotazovaní ředitelé měli menší vhled do této problematiky. Výzkumné šetření mezi respondenty tedy přináší závěr, že školní speciální pedagog by měl komunikovat s rodiči žáků se SVP, vytvářet IVP, ŠVP, dále komunikovat se školským poradenským pracovištěm a měl by zastávat i administrativní činnost, kterou přináší inkluzivní vzdělávání. Tato bakalářská práce by měla přinést komplexní pohled na osobu školního speciálního pedagoga na vybraných základních školách na Prachaticku. Zároveň by mohla věcněji přiblížit problematiku speciálního školství v systému vzdělávání, a to nejen studentům oboru speciální pedagogika, ale také rodičům žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále by práce mohla poskytovat informace o školním speciálním pedagogovi ředitelům základních škol.
Problematika motivace u dětí předškolního věku
PLECHATÁ, Helena
Tématem bakalářské práce je problematika motivace u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu motivace, motivačním procesem, vývojem dítěte předškolního věku, vstupem do školy, vzděláváním v mateřské a základní škole. Cílem praktické části je zjišťování úrovně motivace u dětí předškolního věku ve vztahu ke škole a k učení. Šetření proběhlo kvalitativním výzkumem, prostřednictvím metody hloubkového rozhovoru pomocí otevřených otázek a zúčastněného pozorování. Vybrané téma je vhodné pro výzkum v mateřské škole a zvolené metody jsou optimální pro tuto věkovou skupinu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,019 záznamů.   začátekpředchozí874 - 883dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.