Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stres zaměstnanců konkrétního domova mládeže, jeho příčiny a následné řešení
PŘECH, Michal
Bakalářská práce pojednává o stresu vychovatelů na konkrétním domově mládeže a o mechanismech zvládání stresu těchto vychovatelů. Teoretická část bakalářské práce popisuje pojem stres, mechanismy zvládání stresu, psychohygienu, vychovatelství a domov mládeže. Výzkumné šetření přináší výpovědi a zkušenosti jednoho vychovatele a dvou vychovatelek. Snahou výzkumu je poukázat na psychickou náročnost tohoto povolání a obeznámit s tím veřejnost. Jedná se o pilotní šetření, u něhož byla data získána pomocí nestrukturovaných rozhovorů a zpracovány tematickou analýzou.
Management kvality vybraného školského výchovného a ubytovacího zařízení
Rubeš, David ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se věnuje managementu kvality vybraného školského výchovného a ubytovacího zařízení, konkrétně domova mládeže fungujícího při střední škole. Základními teoretickými východisky diplomové práce jsou oblasti, jako je výchova a vzdělávání, management kvality v širším pojetí a management kvality se specifiky ve vzdělávání. Výzkumná část obsahuje analýzu objektu šetření, pro který je navržena struktura autoevaluační zprávy a bylo provedeno pilotní hodnocení na základě vytvořeného dotazníku, rozhovorů a sledovaných dat, a to včetně návrhu doporučení k navýšení kvality a k případným úpravám dokumentace domova mládeže. Východiskem pro výzkum a následnou autoevaluační zprávu jsou zejména Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání v modifikaci pro domovy mládeže. KLÍČOVÁ SLOVA Domov mládeže, kritéria kvality České školní inspekce, management kvality, střední škola, školské výchovné a ubytovací zařízení, výchova, vzdělávání.
Vnitřní řády DM s aspektem na výchovná opatření
Stelzerová, Klára ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
4 ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat, jak jsou organizovány vnitřní řády vybraných domovů mládeže. Analyzovat jednotlivé části vnitřních řádů a porovnat je s legislativou i mezi sebou navzájem. Zjistit, jaký motivační systém, resp. systém výchovných opatření, je v těchto zařízeních používán, jak je vymezen, kde je k dohledání, kdo a jak s ním seznamuje žáky. Dozvědět se, které prvky výchovných opatření se jeví jako přínosné pro řešení nekázně v těchto zařízeních a jak jsou vymahatelné. Teoretickou částí bude zmapována organizační struktura domovů mládeže, pozornost bude zaměřena také na legislativní základnu, nezbytnou pro fungování těchto zařízení v České republice a budou zmíněna vnitřní opatření nezbytná pro provoz. V pozadí nezůstane ani úloha těchto zařízení. V praktické části budou analyzovány vnitřní řády dvou vybraných domovů mládeže a budou porovnány (komparovány) s legislativním rámcem. Pomocí studia pedagogické dokumentace, dotazníku pro žáky a vychovatele a hloubkových strukturovaných rozhovorů s vybranými pracovníky domovů mládeže bude zjišťováno, jaká výchovná opatření jsou využívána, jak se s nimi pracuje a jaké jsou možnosti či návrhy změn. KLÍČOVÁ SLOVA domov mládeže, vnitřní řád, legislativa, výchovná opatření
Volnočasové aktivity adolescentů na domově mládeže jako prevence sociálně patologických jevů
HAMHALTEROVÁ, Miroslava
Tématem bakalářské práce je problematika využívání volného času adolescentů ubytovaných v domově mládeže. Cílem bakalářské práce je zmapovat, jak dospívající tráví volný čas, čím nebo kým jsou ovlivňováni, jaké aktivity preferují. Také zjistit, zda jsou volnočasové aktivity v domově mládeže dostačující a jakým způsobem mohou ve svém důsledku ovlivnit postoje a chování adolescentů. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou definovány a popsány základní oblasti tématu - specifika období adolescence, vymezení pojmu volný čas, význam institucionálního působení rodiny, školy, mimoškolních zařízení s důrazem na domov mládeže a jeho výchovnou roli. V souladu s cílem bakalářské práce byl použit kvalitativní výzkumný přístup, hlavní výzkumnou metodou byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s adolescenty ubytovanými na domově mládeže a s vedoucí vychovatelkou DM.
Zájmy a využívání volného času dívkami ve výchovném ústavu v porovnání s jejich vrstevnicemi vyrůstajícími v rodinném prostředí (navštěvujícími učiliště nebo střední odbornou školu)
DREVIANKOVÁ, Lenka
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V teoretické části jsou rozebírána stěžejní témata, z nichž vychází výzkum v praktické části práce, v osmi hlavních kapitolách. Jedná se o tyto kapitoly: 1) Charakteristika věku adolescence; 2) Definice a vymezení pojmu volný čas; 3) Výchova mimo vyučování; 4) Rodina; 5) Škola jako instituce působící na volný čas adolescenta; 6) Poruchy chování; 7) Právní základ k problematice volného času a 8) Mladiství ve výchovném ústavu. Hlavní kapitoly jsou dále členěny do podkapitol, které jsou v některých případech ještě dále rozčleněny do dalších podkapitol. Ve druhé praktické části práce jsou stanoveny cíle výzkumu a hypotézy opírající se o předešlou teoretickou část. Je zdůvodněno použití metod výzkumu a je popsán výzkumný vzorek. Platnost hypotéz byla testována výzkumnými technikami dotazník, doplňkovou technikou byl rozhovor. Výzkum byl zaměřen na zmapování oblasti zájmu dívek žijících ve Výchovném ústavu a dívek vyrůstajících v rodinném prostředí, navštěvujících střední odborné učiliště nebo střední odbornou školu a na zjišťování, jaké jsou jejich nejsilnější vzory. Bylo zjištěno, že se zájmy porovnávaných skupin dívek oproti očekávání výrazným způsobem neliší.
Participace v domově mládeže Analýza možnosti participace obyvatel na chodu pobytového zařízení (Domov mládeže v Písku).
KEMPFER, Heřman
Práce se zabývá participací v Domově mládeže v Písku. V teoretické části nejprve představím zkoumanou organizaci. V další kapitole vymezuji pojem participace a následně se zaměřím na současný pohled na participaci v Domově mládeže. Další kapitoly se věnují komunikaci, práce se skupinou a jedincem a osobností vychovatele. Ve výzkumné části vymezuji předmět výzkumu a výzkumné otázky. Následuje analýza dokumentů, která byla zvolena jako jedna z výzkumných metod. Následuje rozhovor, jako další výzkumná metoda. Celou práci uzavírá závěrečné shrnutí a zodpovězení výzkumné otázky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.