Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ezechiel 1: interpretace textu a dějiny jeho výkladu s důrazem na židovskou mystiku
GORBUNOVA, Ksenia
Práce se zabývá exegezí první kapitoly knihy Ezechiel, jejím výkladem v židovství a křesťanství a problematikou židovské mystiky, jež s touto perikopou souvisí. V úvodu práce jsou vymezeny její cíle a je poukázáno na významnost celé knihy Ezechiel a vybrané perikopy. Dále jsou uvedeny krátké obecné informace ohledně vzniku a uspořádání knihy i osobnosti autora. Exegetickou část práce tvoří autorský překlad příslušného hebrejského textu perikopy, doprovázený identifikací významných gramatických a lexikálních jevů a komentářem k literárním a historicko-kulturním souvislostem textu. Po oddílu věnovanému struktuře perikopy následuje část zaměřená na interpretaci a recepci perikopy v židovském prostředí s přihlédnutím k specifickým mystickým tradicím souvisejícím s nebeskými výstupy. Práce je doplněna o křesťanské výklady vybrané perikopy včetně jejího vlivu na křesťanky kanon. V závěru práce jsou shrnuty její výsledky a naznačena potřeba dalšího zkoumání tématu mystiky merkavy.
Design disků automobilových kol
Pokorný, David ; Křenek, Ladislav (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na design automobilového kola. Snaží se přinést řešení invenční a nevšední řešení, avšak splňující základní technické a technologické požadavky. Mezi nejcharakterističtější prvky designu kola patří uchycení středu kola, který připomíná rozpletenou pavučinu.
Koncepce terénních vozidel UTV
Béreš, Matej ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Rešeršní práce, která se zabývá konstrukcí a uspořádáním jednotlivých komponent terénních vozidel UTV. Komponenty jsou hodnoceny z hlediska jízdných, komfortních a cenových vlastností v jednotlivých kapitolách práce. Práce čerpá informace hlavně z publikací věnovaných součástem automobilů a z oficiálních brožur výrobců vozidel UTV. V této práci jsou konkrétní vozidla zmíněná spíš okrajově, hlavní část práce pojednává o vhodnosti jednotlivých konstrukcí pro konkrétní podmínky.
Koncepce terénních vozidel UTV
Máca, Jiří ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršního typu se zabývá koncepčním řešením terénních vozidel UTV. Jednotlivé kapitoly popisují hlavní funkční skupiny a různé typy jejich konstrukce. Jednotlivé typy jsou hodnoceny z hlediska vhodnosti pro dané použití v užitkových a sportovních vozidlech UTV, jejich výrobní náročnosti a ceny. Konkrétní vozidla jsou zmiňována pouze okrajově.
Racing car chassis
Macháček, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to analyse contemporary concepts of circuit race car chassis. In the first part of the thesis, the historical evolution is described and then wheels and tires characteristic within some well-known brand products are represented. The second important part includes the suspension systems, springing medium and damping members. The suspension systems are further divided to independent and semi-independent solutions and rigid axle suspensions. The end of this thesis deals with the standard braking control systems, such as ABS, ESC and TCS. The conclusion brings the quick summary of this subject.
Konstrukce čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem
Kučera, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem. Návrh je zaměřen na hlavní konstrukční části čtyřkolky, které jsou navrhovány s novodobými trendy vývoje čtyřkolek. Umístění elektrického pohonu a baterií v rámu čtyřkolky je řešeno pro sportovní verzi. Geometrie řízení je navržena užitím programu Adams. Pro modely hlavních komponent je vytvořena analýza napětí v programu Ansys Workbench. Je použito vstupního 3D modelu, který je vytvořen v programu Pro/Engineer. Brzdná soustava a kola jsou navržena pro pohyb a brzdění v daných terénních podmínkách.
Vozy formule 1
Zbožínek, Adam ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce uvádí základní pravidla a předpoklady pro konstrukci a použití vozů formule 1. Hlavní zaměření je na aerodynamiku, která je nejdůležitější disciplínou v tomto motoristickém sportu, dále je tato práce zaměřena na základní faktory týkající se motoru vozu, kol, nové technologie KERS a provedení volantu.
Vliv rotace kol na aerodynamické charakteristiky vozu
Oslizlo, Aleš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočtové posouzení vlivu nastavení okrajových podmínek v CFD softwaru na výsledné aerodynamické charakteristiky vozidla. Analýza proudění je provedena kolem vozidla s rotací a bez rotace kol a se stacionární a pohybující se vozovkou. Dále je znázorněn postup sestavení CFD modelu a popsán vliv rotace kol na aerodynamické charakteristiky vozidla.
Vliv rozdílných velikostí koleček in-line bruslí na energetický výdej organismu
Sukovič, Richard ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
VLIV ROZDÍLNÝCH VELIKOSTÍ KOLEČEK IN-LINE BRUSLÍ NA ENERGETICKÝ VÝDEJ ORGANISMU Cíle: Cílem této závěrečné práce je stanovení rozdílu v energetickém výdeji (EV) organismu při použití různých velikostí koleček in-line bruslí. Metody: Soubor probandů tvořilo 5 osob ve věku 22,8 ± 1,8 let. Jednalo se o experiment. Míra EV byla stanovena na základě nepřímé kalorimetrie, kdy byla brána v potaz velikost spotřeby kyslíku (VO2) a množství vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2). K analýze dýchacích plynů byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly 3 velikosti koleček o stejné tvrdosti. Jízdy byly realizovány na 1,5 km dlouhém úseku cyklostezky s vlivem výškového profilu tratě 2 mm/m. Testované osoby absolvovali jednu jízdu (kadencí 70 ot/min) na každé velikostní sadě. Jízda trvala vždy 5 minut, z čehož byly zpracovány hodnoty ze 3 minut jízdy v setrvalém stavu (steady state) VO2. Výsledky: Shledali jsme patrný rozdíl v energetickém výdeji mezi jízdou na 72 mm a 90 mm velkých kolečkách. Rozdíl mezi jízdou na 72 mm a 80 mm velkých kolečkách a jízdou na 80 mm a 90 mm velkých kolečkách byl vzhledem ke standardní chybě analyzátoru dýchacích plynů MetaMax 3B nepatrný. Závěr: EV dosáhl při jízdě s větším průměrem koleček patrného navýšení oproti jízdě s kolečky disponujícími menším průměrem. Hypotéza byla nepotvrzena....
Vliv rozdílných velikostí koleček in-line bruslí na energetický výdej organismu
Sukovič, Richard ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
VLIV ROZDÍLNÝCH VELIKOSTÍ KOLEČEK IN-LINE BRUSLÍ NA ENERGETICKÝ VÝDEJ ORGANISMU Cíle: Cílem této závěrečné práce je stanovení rozdílu v energetickém výdeji (EV) organismu při použití různých velikostí koleček in-line bruslí. Metody: Soubor probandů tvořilo 5 osob ve věku 22,8 ± 1,8 let. Jednalo se o experiment. Míra EV byla stanovena na základě nepřímé kalorimetrie, kdy byla brána v potaz velikost spotřeby kyslíku (VO2) a množství vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2). K analýze dýchacích plynů byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly 3 velikosti koleček o stejné tvrdosti. Jízdy byly realizovány na 1,5 km dlouhém úseku cyklostezky s vlivem výškového profilu tratě 2 mm/m. Testované osoby absolvovali jednu jízdu (kadencí 70 ot/min) na každé velikostní sadě. Jízda trvala vždy 5 minut, z čehož byly zpracovány hodnoty ze 3 minut jízdy v setrvalém stavu (steady state) VO2. Výsledky: Shledali jsme patrný rozdíl v energetickém výdeji mezi jízdou na 72 mm a 90 mm velkých kolečkách. Rozdíl mezi jízdou na 72 mm a 80 mm velkých kolečkách a jízdou na 80 mm a 90 mm velkých kolečkách byl vzhledem ke standardní chybě analyzátoru dýchacích plynů MetaMax 3B nepatrný. Závěr: EV dosáhl při jízdě s větším průměrem koleček patrného navýšení oproti jízdě s kolečky disponujícími menším průměrem. Hypotéza byla nepotvrzena....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.