Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv rozdílných velikostí koleček in-line bruslí na energetický výdej organismu
Sukovič, Richard ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
VLIV ROZDÍLNÝCH VELIKOSTÍ KOLEČEK IN-LINE BRUSLÍ NA ENERGETICKÝ VÝDEJ ORGANISMU Cíle: Cílem této závěrečné práce je stanovení rozdílu v energetickém výdeji (EV) organismu při použití různých velikostí koleček in-line bruslí. Metody: Soubor probandů tvořilo 5 osob ve věku 22,8 ± 1,8 let. Jednalo se o experiment. Míra EV byla stanovena na základě nepřímé kalorimetrie, kdy byla brána v potaz velikost spotřeby kyslíku (VO2) a množství vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2). K analýze dýchacích plynů byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly 3 velikosti koleček o stejné tvrdosti. Jízdy byly realizovány na 1,5 km dlouhém úseku cyklostezky s vlivem výškového profilu tratě 2 mm/m. Testované osoby absolvovali jednu jízdu (kadencí 70 ot/min) na každé velikostní sadě. Jízda trvala vždy 5 minut, z čehož byly zpracovány hodnoty ze 3 minut jízdy v setrvalém stavu (steady state) VO2. Výsledky: Shledali jsme patrný rozdíl v energetickém výdeji mezi jízdou na 72 mm a 90 mm velkých kolečkách. Rozdíl mezi jízdou na 72 mm a 80 mm velkých kolečkách a jízdou na 80 mm a 90 mm velkých kolečkách byl vzhledem ke standardní chybě analyzátoru dýchacích plynů MetaMax 3B nepatrný. Závěr: EV dosáhl při jízdě s větším průměrem koleček patrného navýšení oproti jízdě s kolečky disponujícími menším průměrem. Hypotéza byla nepotvrzena....
Vliv vztahu délky dolní končetiny a velikosti ráfku na psychofiziologickou odezvu organismu
Sukovič, Richard ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
VLIV VZTAHU DÉLKY DOLNÍ KONČETINY A VELIKOSTI RÁFKU NA PSYCHOFZIOLOGICKOU ODEZVU ORGANISMU Cíle: Cílem této práce je posoudit vliv délky dolní končetiny (DK) na psychofyziologickou odezvu organismu při jízdě na horském kole s odlišnými velikostmi ráfků. Metody: Soubor probandů tvořilo 20 mužů ve věku 26,4 ± 4,2 let. Jednalo se o experiment. Psychofyziologická odezva byla stanovena na základě výkonu (zajetého času), tepové frekvence a subjektivním hodnocení jízdních vlastností horského kola a vlastního vynaloženého úsilí hodnoceného na Borgově škále. Ke kontrolní analýze při testování byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly tři velikosti ráfků o stejné šíři plášťů. Jízdy byly realizovány na 800 m dlouhém okruhu. Testované osoby absolvovali každou jízdu s individuálně zvoleným fixním převodem v poloze v sedle s maximálním možným úsilím. Výsledky: Při jízdě na různě velkých ráfcích jsme u skupiny č. 2 (85 -90 cm DK) shledali velký rozdíl (P = 0,016) v dosažených časech při jízdě na různě velkých ráfcích. U skupiny č. 1 jsme shledali významné rozdíly v průměrné tepové frekvenci (P = 0,010), který činil 3 tepy a u subjektivního hodnocení vlastního vynaloženého úsilí pomocí Borgovy škály jsme se pohybovali na hranici významnosti (P = 0,060). Skupina č. 3 (97 - 101 cm DK) se pohybovala na hranici...
Vliv rozdílných velikostí koleček in-line bruslí na energetický výdej organismu
Sukovič, Richard ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
VLIV ROZDÍLNÝCH VELIKOSTÍ KOLEČEK IN-LINE BRUSLÍ NA ENERGETICKÝ VÝDEJ ORGANISMU Cíle: Cílem této závěrečné práce je stanovení rozdílu v energetickém výdeji (EV) organismu při použití různých velikostí koleček in-line bruslí. Metody: Soubor probandů tvořilo 5 osob ve věku 22,8 ± 1,8 let. Jednalo se o experiment. Míra EV byla stanovena na základě nepřímé kalorimetrie, kdy byla brána v potaz velikost spotřeby kyslíku (VO2) a množství vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2). K analýze dýchacích plynů byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly 3 velikosti koleček o stejné tvrdosti. Jízdy byly realizovány na 1,5 km dlouhém úseku cyklostezky s vlivem výškového profilu tratě 2 mm/m. Testované osoby absolvovali jednu jízdu (kadencí 70 ot/min) na každé velikostní sadě. Jízda trvala vždy 5 minut, z čehož byly zpracovány hodnoty ze 3 minut jízdy v setrvalém stavu (steady state) VO2. Výsledky: Shledali jsme patrný rozdíl v energetickém výdeji mezi jízdou na 72 mm a 90 mm velkých kolečkách. Rozdíl mezi jízdou na 72 mm a 80 mm velkých kolečkách a jízdou na 80 mm a 90 mm velkých kolečkách byl vzhledem ke standardní chybě analyzátoru dýchacích plynů MetaMax 3B nepatrný. Závěr: EV dosáhl při jízdě s větším průměrem koleček patrného navýšení oproti jízdě s kolečky disponujícími menším průměrem. Hypotéza byla nepotvrzena....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.