Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Posouzení kyvných podpěr turbíny z hlediska vzniku MS deformační stability
Bukovský, Petr ; Navrátil, Petr (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním dvou řad podpěr podpírajících turbínu. Výstupem práce je nalezením maximálního možného zatížení, při kterém ještě nedochází ke vzniku MS deformační stability pro různé geometrické imperfekce. Výpočet byl řešen v MKP dvěma způsoby: lineární řešení (využití převedení výpočtu na vlastní problém) a nelineární řešení (využití deformační varianty MKP). Analýza výsledků porovnává výstupy z obou způsobů řešení. Se zohledněním známých vlivů ovlivňující provozní stav byl navržen koeficient bezpečnosti pro provoz podpěr.
Finding kinematic quantities of a mechanism and a structural analysis of its members after blockage
Zvozil, Ondrej ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
The master's thesis, which has originated in cooperation with company AUFEER DESIGN (AFD), focuses on an analysis of particular windshield wiper mechanism of an automobile. First, brief history of windshield wipers is stated. Wiper systems are then divided by their layout and way of their actuation. Particular mechanism which is being analyzed is then introduced. In the following chapter, a problem situation, problem and a system of substantial quantities are formulated. Kinematic quantities of the mechanism's key points are determined using analytic and numeric approach. A computational model for kinematic analysis is developed in Matlab and SimMechanics. The next part is dedicated to creation of a FE model in ANSA. All structural analyses are performed in Abaqus. The first of them is a parametric study, which reveals critical positions of the mechanism in terms of compressional loading of certain parts. Loading of the mechanism with blocked wiper arms in critical positions is then performed. Finally, linear buckling analyses of parts which have possibility of buckling are performed, followed by nonlinear analyses with involved imperfections.
Posouzení rizika ztráty vzpěrné stability prutu ze dvou různých materiálů
Zvěřina, Martin ; Dušek, Daniel (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je posouzení rizika ztráty vzpěrné stability prutu ze dvou různých materiálů a vymezení hranice pro kritickou sílu vzpěru prutu ze dvou různých materiálů pomocí vztahů pro prizmatický prut. Dále je zde zpracováno analytické určení kritické síly vzpěru u volného prutu ze dvou různých materiálů a také analytické určení kritické síly vzpěru u vázaného prutu ze dvou různých materiálů.
Comparison of analytical and numerical FEM solutions for buckling of laminated composite cylindrical shells
Konečný, Michael ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
This thesis studies the possibilities of determination of the critical buckling force of laminated composite cylindrical shells through analytical as well as through FEM approcah. The analytical solution is presented in detail and a Matlab program is made to allow its calculation. FEM solutions are done using two different solvers of the MSC.Nastran software, the effects of different settings of the solvers are explored as well as the general behaviour of the solvers. All of the approaches are in the end compared and a several conclusions are proposed.
Rozbor možností určení kritické síly vzpěru u šroubovitého prutu
Pokorný, Jan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá vlivem šroubovitosti prutu na zvýšení kritické síly ztráty vzpěrné stability, zaměřuje se na prut obdélníkového příčného průřezu. Tento problém je v práci rozdělen na dvě základní oblasti. První z nich představuje prut s velkým stoupáním závitu, druhou prut se stoupáním menším. Řešení je provedeno numericky s využitím prostředí MATLAB. Za pomocí konečno-prvkového programu je provedeno ověření použitých metod. Výsledkem této práce je grafické vyjádření závislosti zvýšení kritické síly vůči prizmatickému prutu stejných rozměrů na poměru délek stran obdélníkového příčného průřezu. Výsledky jsou zobrazeny pro oba typy uvažovaných prutů.
Posouzení rizika ztráty vzpěrné stability prutu ze dvou různých materiálů
Benešovský, Marek ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná práce obsahuje princip určování kritické síly vzpěrné stability prutu s nekonstantními parametry. Nachází se zde řešení pro prut z jednoho a dvou materiálů a také řešení pro prut se dvěma odstupňovanými průřezy. Nezbytnou součástí této práce je také numerické řešení, které se využívá pro řešení nelineárních rovnic v implicitním tvaru. Zde se takové rovnice vyskytují při řešení prutů ze dvou materiálů a se dvěma odstupňovanými průřezy. Pro numerické řešení je potřeba počáteční aproximace, kterou za nás provede i s numerickým řešením program, který byl v rámci práce vytvořen. V závěrečné části práce je pak uvedeno především grafické znázornění závislosti poměru přibližné kritické síly získané interpolací z Eulerova vztahu a kritické síly získané numericky na poměru modulů pružnosti obou materiálů.
Výpočet průhybu součástí při obrábění
Grebeň, Petr ; Zouhar, Jan (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Vybrané kapitoly z vědní disciplíny Pružnost a pevnost, aplikované na výrobu štíhlých součástí s různým přístupem řešení. Aplikace teorie prutů a nelineární diferenciální rovnice průhybové čáry druhého řádu na obráběnou hřídel. Numerický výpočet v programu ANSYS. Vyhodnocení a návrh variant řešení obrábění štíhlých hřídelových součástí bez podpory.
Přímočarý pneumatický motor
Málek, Miroslav ; Štefan, David (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje popis a rozdělení pneumatických pohonů, hlavní část je věnována přímočarým pneumatickým motorů, jejich konstrukčním provedení a popisu jednotlivých částí motoru s ohledem na jeho funkci. Součástí rešerše je výpočet na vzpěrnou stabilitu pístní tyče a stručný popis prvků v pneumatickém obvodu. Další část práce se věnuje popisu matematického modelu pneumotoru, který vyúsťuje v simulaci průběhu veličin popisujících chod motoru. Model je zpracován pro dvojčinný pneumotor a jednočinný pneumotor s vratnou pružinou. Součástí tohoto modelu je zpracovaný i model třecí síly.
Posouzení rizika ztráty vzpěrné stability prutu s nepřesnostmi geometrie a zatížení
Fischer, Jiří ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je provedení analýzy rozsahu použitelnosti vztahů pro kritickou sílu vzpěru u prutů, které mají odchylku od předpokladů ideálního prutu – nenulová počáteční křivost nebo vyosení zatížení. Řešení této práce je analytické a vyplývá z řešení diferenciální rovnice průhybové čáry. Tato rovnice má pro oba předpoklady odlišné obecné řešení. Výsledkem dosaženém v této práci je obecné doporučení pro maximální hodnoty excentricity zatížení v závislosti na průřezu. Dalším výsledkem je doporučení maximálního počátečního průhybu v závislosti na průřezu. Vybranými průřezy jsou kruhový, čtvercový, obdélníkový a tenkostěnná trubka.
Finding kinematic quantities of a mechanism and a structural analysis of its members after blockage
Zvozil, Ondrej ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
The master's thesis, which has originated in cooperation with company AUFEER DESIGN (AFD), focuses on an analysis of particular windshield wiper mechanism of an automobile. First, brief history of windshield wipers is stated. Wiper systems are then divided by their layout and way of their actuation. Particular mechanism which is being analyzed is then introduced. In the following chapter, a problem situation, problem and a system of substantial quantities are formulated. Kinematic quantities of the mechanism's key points are determined using analytic and numeric approach. A computational model for kinematic analysis is developed in Matlab and SimMechanics. The next part is dedicated to creation of a FE model in ANSA. All structural analyses are performed in Abaqus. The first of them is a parametric study, which reveals critical positions of the mechanism in terms of compressional loading of certain parts. Loading of the mechanism with blocked wiper arms in critical positions is then performed. Finally, linear buckling analyses of parts which have possibility of buckling are performed, followed by nonlinear analyses with involved imperfections.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.