Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekonomie nenávisti v Reality TV
Brabencová, Lenka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá formováním nenávisti vůči účastníkům reality TV pořadů MasterChef Česko a Svatba na první pohled. Konkrétně je kladena pozornost na to, zda mají pořady a účastníci v nich zobrazení potenciál k vyvolání této emoce mezi svými diváky. Teoretická část se zabývá vztahem mezi televizí a prostředím internetu, kde může docházet k následnému rozdmýchávání této emoce v rámci skupin na diskuzních fórech či na sociálních sítích. Dále je vymezen žánr reality TV, do něhož pořady spadají, nakonec je také definována nenávist a další emoce, které s ní úzce souvisejí. Na základě poznatků z literatury jsou posléze stanoveny znaky, jež mohou potenciálně vést k vyvolání diskutované emoce. Tyto znaky jsou stěžejní pro následné stanovení výzkumných otázek. Ve výzkumné části jsou následně vždy po jedné konkrétní sérii (obě byly vysílány během roku 2020) kvalitativně analyzovány oba pořady a zobrazení všech jejich hlavních účastníků, přičemž pozornost je soustředěna zejména na hledání vymezených znaků s potenciálem vyvolat nenávist. V závěrečné podkapitole výzkumné části je také stručně zmíněna odezva, kterou v prostředí sociálních sítí tyto konkrétní pořady, a především účastníci v nich zobrazovaní v době svého vysílání měly.
Vyvolávání afektivních stavů prostřednictvím obrazového a audiovizuálního materiálu. Srovnávací studie.
Novák, Ondřej ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Lukavský, Jiří (oponent)
V experimentálním přístupu k emocím se pro vyvolávání afektivních stavů nejčastěji používají emocionálně nabité obrázky a filmové klipy. Není jisté, která z těchto dvou metod má větší účinek. V teoretické části jsem popsal konceptuální ukotvení těchto metod, jejich teoretické srovnání, a metody jim příbuzné. V empirické části jsem u vzorku 124 studentů přímo porovnal prožitkové, behaviorální a fyziologické reakce vyvolané obrázky a filmy. Pozitivní film vyvolal silnější reakce než pozitivní obrázky. Negativní film a negativní obrázky vyvolaly podobně silné, ale mírně odlišné reakce. Rozdíl mezi nimi lze vysvětlit rozdílnými temporálními charakteristikami obou metod. Jde teprve o druhý výzkum na toto téma, a první, který využívá měření reakcí na více než jedné úrovni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.